Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
luni 15 iulie 2019
  • :
  • :

Vești extrem de proaste pentru șoferii care comit aceste două abateri în trafic – vezi aici care sunt

Ca urmare a numărului crescut de accidente datorate consumului de alcool la volan precum și a depășirilor neregulamentare, deputatul Florin Roman a depus un proiect de lege de natură să mai tempereze situaţia pe şoselele din România.

Astfel, cei prinşi băuţi la volan vor rămâne fără carnet timp de un an de zile, iar cei care depăşesc neregulamentar vor plăti o amendă de 2.900 de lei.

Dacă proiectul de lege va trece, astfel de şoferi, care au depăşit neregulamentar, riscă 2900 de lei amendă precum și suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de 90 de zile.

Modificările îi vizează şi pe cei care conduc sub influența alcoolului, astfel: dacă alcoolemia nu depăşeşte 0.8 în sânge, pentru a se deschide dosar penal, şoferul rămâne fără permis nu doar 90 de zile, cum este acum, ci un an întreg, iar în plus, va plăti un maximum de amendă.

La final de sesiune am mai depus doua proiecte de legi pentru circulația pe drumurile publice. Unul vizează sancțiuni severe pentru șoferii care urca băuți la volan: risca sa rămână un an fără carnet! Apoi, sancțiunea pentru cei care depășesc pe linie continua înseamnă ca rămâi fără carnet 3 luni. Cresc totodata sancțiunile pentru cei care fac live la volan. Am convingerea ca fără sancțiuni ferme nu vom reuși o disciplinare in trafic, a declarat deputatul Florin Roman pe pagina de facebook a domniei sale.

Sursa: infotrafic24




3 comentarii la “Vești extrem de proaste pentru șoferii care comit aceste două abateri în trafic – vezi aici care sunt

  1. costin

    Eu as propune altceva: sa se mareasca limita de viteza in localitate la 70 km/h dar sanctiunile sa fie mult mai severe. Zonele periculoase sa fie semnalizate adecvat si cu restrictii justificate. E studiat si demonstrat ca atunci cand limitele pe care le impui sunt mai usor de acceptat si mai de „bun simt”, ele vor fi respectate de mult mai multi oameni, care vor circula in limitele normale de siguranta. Instinctul de conservare va prevala si astfel oamenii vor circula responsabil.
    In alta ordine de idei, nu pot sa fiu deacord cu politistii care aplica sanctiuni doar ca urmare a folosirii aparatelor radar. Daca cereti o statistica politiei rutiere, veti constata ca aproape 90% din sanctiunile aplicate vizeaza depasirea limitei de viteza. Stiti de ce? Pentru ca politistii isi fac „target-ul” fiind nevoiti sa cunoasca si sa aplice doar 2-3 articole din codul rutier, respectiv cele care se refera la sanctionarea depasirii limitei de viteza.
    Cate sanctiuni au fost aplicate pentru depasiri neregulamentare, pentru folosirea telefonului in timpul sofatului, pentru NESEMNALIZAREA schimbarii directiei de mers, pentru nefolosirea benzii de langa acostament atunci cand drumul este prevazut cu doua benzi pe sens, nerespectarea indicatoarelor de preselectie pentru directiile de deplasare, pentru circulatia neregulamentara in sensurile giratorii, pentru oprire in imediata apropiere a trecerilor pentru pietoni si pentru soferii de mijloace de transport in comun care nu intra in refugiile pentru statii ci opresc pe banda de rulare sau la colturile intersectiilor???
    A fost facuta o analiza pertinenta, impreuna cu psihologi, a cauzelor generatoare de accidente? De la aceasta trebuie pornit !!
    Am avut experienta sa imi fie spart in mers geamul lateral, din cauza unei pietre propulsata de o motocositoare folosita de cineva in apropierea drumului. Daca ma speriam si trageam de volan (cum e foarte probabil sa se intample, pentru ca zgomotul produs in astfel de situatii este foarte puternic, nemaivorbind de sutele de cioburi care te pot rani), se producea un accident cu cauze necunoscute. Acelasi efect se poate produce si din cauza unui animal aparut „din senin” sau a unei gropi de dimensiuni apreciabile pe calea de rulare. Pentru preintampinarea acestor situatii ce se face?
    Limitarea numarului de evenimente de pe sectorul de drum cu 2 benzi pe sens (Piatra Neamt – Savinesti dar si altele) nu se va realiza NICIODATA prin reducerea limitei de viteza pe aceste sectoare de drum. Salut instalarea semafoarelor cu comanda pe acest sector de drum. Daca limta se va mari la 70 km/h (una mai „suportabila” pentru soferi), atunci lucrurile vor intra pe un fagas normal. Atentia se diminueaza cand rulezi cu 50 km/h, pentru ca orice om considera ca la viteza aceasta are timp sa vada pericolul si sa ia masuri. Cand rulezi mai repede, atentia este sporita, reactia este prompta, iar sansele sa se instaleze somnolenta sunt mult mai mici.
    Astept cu interes publicarea unor statistici realizate de politia rutiera referitoare la cauzele producerii accidentelor rutiere si la abaterile sanctionate de politisti.
    Toti vrem sa traim ca in occident dar la multe capitole suntem mult in urma.
    Sunt deacord cu sporirea pedepselor pentru consum de alcool la volan.

    Raspunde
  2. John

    Aș adăuga și eu ceva: înregistrările video de pe camerele de bord să poată fi folosite pentru sancționarea politistilor de pe masinile politiei sau de pe cele neinscriptionate, cu radare, care incalca legea, facand manevre fara sa semnalizeze sau alte abateri, depasiri nelegale, trecere peste linia continua…. sau comportament neadecvat sau abuziv.

    Raspunde
  3. George

    Aș adăuga și eu ceva: înregistrările video de pe camerele de bord să poată fi folosite pentru sancționarea șoferilor indisciplinați.
    Spre exemplu dacă am fost șicanat în trafic, sau am surprins o manevră nelegală, să pot sesiza poliția, iar în baza acestei înregistrări să se aplice sancțiunea. Să vedeți cum ar dispărea bizonii din trafic, inclusiv cei care parchează aiurea.

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *