Parcările de reședință nu sunt administrate de nimeni, chiar dacă primarul ne spune să stăm calmi. Cine e responsabil?

4

La această oră, parcările de reședință sunt, practic, în aer. În urma hotărârii de Consiliu Local din 28 februarie, municipalitatea a preluat de la Parking administrarea parcărilor de reședință. Li s-a spus oamenilor cărora le expiră contractele cu Parking să meargă la primărie cu actele solicitate, dar nu au primit până acum vreo hârtie de la municipalitate din care să reiasă negru pe alb că aceștia rămân în continuare cu parcarea deținută până la momentul depunerii dosarului.

Citiți și: Primăria Piatra-Neamț: Tot ce trebuie să știi despre parcările de reședință (IMPORTANT)

Zilele trecute, Instituția Prefectului a constatat mai multe nereguli în procedura primăriei de preluare a parcărilor, așa că pentru moment, până la remedierea problemelor, parcările rămân „la mica înțelegere”. Parking nu poate interveni dacă un loc de parcare este ocupat abuziv de altcineva și nici primăria, deoarece nu există un contract semnat în acest sens. În Piatra-Neamț sunt aproximativ 19.000 de locuri de parcare care au fost administrate de Parking și care trebuie transferate la primărie, lucru care, spun cei cu experiență în administrația locală, va crea mari blocaje în instituție din cauza numărului mare de contracte și documente care trebuie procesate.

Citiți și: Scandalul parcărilor de reședință revine. Prefectura a constatat mai multe ilegalități în procedura primăriei

„Noi nu mai avem dreptul să administrăm acest serviciu. Teoretic și practic, nu mai administrăm absolut nimic.”, spune Ionuț Moroșanu, directorul Parking.

Directorul Parking a explicat cum s-a ajuns la această situație extrem de complicată și care pune pietrenii pe drumuri. Deși primarul Andrei Carabelea ne-a recomandat să rămânem calmi, oamenii din Piatra-Neamț au toate motivele să fie îngrijorați din cauza situației incerte a parcărilor din oraș.

„Anul trecut, în aprilie, primarul a spus că se înființează în cadrul primăriei un compartiment de administrare parcări și că Locativ și Parking se vor desființa. Ulterior, s-a revenit asupra acestei declarații, cel puțin în privința Parking.

Am fost chemat la primărie, s-a făcut un grup de lucru, condus de viceprimarul Alin Lehăduș, pentru a găsi soluțiile cele mai bune ca la terminarea contractului nostru cu primăria, pe 28 februarie, să avem o procedură de administrare a parcărilor de reședință, dar și a celor cu plată orară și a unor servicii noi care urmau să apară în noua formă de administrare, parcări mixte care trebuiau să fie până la ora 17.00 cu plată și apoi de reședință, mai ales că urmează implementarea acelor trasee de mobilitate unde foarte multe locuri de parcare vor dispărea.

Nu vă ascund că s-a propus ideea de a se face o atribuire directă către Parking, o unificare a serviciilor și o atribuire directă. S-a solicitat de la Xdatasoft o administrare a serviciului până la 28 februarie. Dumnealor au refuzat din motive economice, au spus că orice zi în care ei rămân în acel contract e o zi păguboasă din care ei trebuie să cheltuie bani, nu să producă. Pentru lunile ianuarie și februarie ni s-au dat nouă parcările cu plată pe care consider că le-am administrat bine. Pe data de 4 ianuarie le-am preluat și pe data de 10 parcometrele erau deja funcționale.

Totul a fost bine până pe 19 ianuarie când la o întâlnire în sala de ședințe a Consiliului Local în care au participat toți factorii de decizie din primărie: primar, viceprimari, city manager, consilieri ai primarului, director patrimoniu, juriștii primăriei… juristul primăriei a venit și a spus că atribuirea directă către Parking nu mai este posibilă deoarece, deși susținuse acest lucru luni de zile și a fost întrebat de toată lumea – Se poate? – Se poate! , nu  mai e o chestiune viabilă pentru că în Parking există acționariat privat. Acest acționariat privat există din 2000 de pe timpul primarului Ion Rotaru. S-a hotărât trimiterea unei adrese către ANAP prin care să cerem lămuriri cu privire la atribuirea directă. Ea a venit cam într-o săptămână sau două, cam la începutul lunii februarie. În primă fază am fost toți de acord că răspunsul este pozitiv, dar același secretar al primăriei a continuat să insiste că atribuirea nu este corectă și că dacă se va face se va ajunge chiar la dosare penale cu abuz în serviciu.

Din acel moment s-a trecut la un plan B, și anume prelungirea vechiului contract cu Parking cu 1 an, cu condiția ca Parking să elimine acționariatul privat în acest timp. S-au făcut demersuri, s-au cheltuit niște sume de bani, s-a făcut expertiza acțiunilor deținute de Parking, 3 acționari privați au fost dizolvați între timp de instanță. Atât s-a putut face până la jumătatea lunii februarie, când am fost sunat într-o seară și mi s-a spus că din cauza mea, pentru că sunt un șmecher și că i-am făcut din vorbe, nu se mai poate face prelungirea la Parking pe motiv că, asta am aflat a doua zi, de la un jurist din primărie, cererea de prelungire ar trebui să fie făcută cu 6 luni înainte, dar noi n-am discutat o secundă despre cererea de prelungire. Or, în contractul de concesiune scrie că cererea se face cu 6 luni înainte de terminarea contractului, adică 31.07.2021, cerere care s-a făcut deja. Din acel moment eu nu am mai participat la nicio discuție, am devenit, din omul numărul 1 care poate face serviciul să funcționeze, un șmecher.”, ne-a declarat Ionuț Moroșanu.

Toate aceste lucruri s-au derulat în mod suspect, deoarece directorul Parking, în mod normal și legal, nu ar fi avut ce să caute la discuții la primărie pe tema parcărilor. Procedura standard este ca primăria să propună ceva către AGA Parking, AGA propune către CA, iar CA dispune mai departe directorului ce anume să facă societatea.

Directorul Parking spune că acesta era, de fapt, „un grup de lucru” care trebuia să găsească soluții care să fie propuse Consiliului Local, lucru care până la urmă nu s-a mai întâmplat, deoarece peste noapte s-a conceput un regulament pe genunchi care nu a fost pus în dezbatere publică timp de 30 de zile cum era normal și, tot peste noapte, primăria a preluat, cu votul Consiliului Local, un serviciu de administrare a parcărilor pentru care nu este pregătită logistic.

„Nu se ajungea la situația aceasta dacă consilierii locali nu călcau în picioare HCL 79/2015. Efectiv nu au respectat clauzele contractuale și din acest motiv s-a ajuns aici.”, a conchis Moroșanu.

Astăzi, când vorbim, Parking nu poate bloca nicio mașină parcată pe locul altcuiva, poate doar „să roage frumos” șoferul, fără să îl oblige, să mute mașina cu condiția ca numărul mașinii să existe în baza de date a Parking pentru a fi disponibile datele de contact. Înțelegem, însă, că primăria ar urma să aibă acest serviciu de blocare/deblocare/contractare după ședința AGA Parking din 31 martie, asta dacă nu mai constată Prefectura o problemă. Până atunci, teoretic și practic, parcările nu mai sunt gestionate de nimeni, iar, din informațiile pe care le deținem, niciun contract de parcare nu a fost încheiat la primărie. Se face doar colecție de documente pe nervii pietrenilor și ai angajaților din primărie.

telegram ziar piatra neamt
Citește și
4 Comentarii
  1. vali spune

    Bineinteles ca ce putea sa faca Rotaru , Pinalti s.a. Sia-u bagat prietenii in actionariatul lui Parking cu toate ca nu aveau voie. Ceea ce trebuie facut este sa se respecte legea si primaria actuala cred ca asta doreste. Cat mai curand.

  2. miky spune

    Piatra Neamt nu a avut o administratie atat de incompetenta cum este actuala.Ne este rusine de acest domn numit PRIMAR cu toata echipa din jurul sau.

  3. Yo spune

    Jocuri politice ce nu le-au ieșit la gagii, exact cum și-au propus! Rușine Primăria Piatra Neamț că-ți bați joc de noi, locuitorii acestui oraș, deținători de parcări.

  4. cristi spune

    Ma ingrijoreaza ca orasul asta e condus de niste oameni(jmekeri) care fac si desfac orice, jucandu-se practic de multe ori cu nervii si vietile noastre. Noroc ca se mai cearta intre ei ca virgula chiorii intre ei si fac dezvaluiri care te fac sa iti aduci aminte toate cuvintele puse intr-o ordine care se termina cu trimitere clara la mama lor. Pana intr-o zi. cand societatea civila se va trezi. Pana intr-o zi….

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate