Emancipare Google sau strategie de criza?
Google pregateste o noua abordare a cautarilor. Din discutiile care se poarta la nivel international se tinde spre depasirea barierei lingvistice. De multe ori este posibil sa cautam informatii pe internet care nu ne sunt disponibile complet in limba in care facem cautarea. Google lucreaza la un proiect prin care, in momentul in care vom cauta o anumita informatie, cuvintele cheie sa fie traduse automat in toate limbile si sa primim rezultate relevante din surse diferite.
In curand se preconizeaza ca toata aceasta traducere se va face automat in spatele motorului de cautare, ascuns ochiului utilizatorului, rezultatele oferite vor fi traduse automat in limba in care s-a efectuat cautarea, iar ordinea listarii va fi in functie de relevanta continutului site-ului.
In spatele acestui aspect va sta in schimb o prabusire a site-urilor comerciale, care se vor trezi cu milioane de concurenti noi pe anumite cuvinte cheie, ceea ce implicit va creste spectaculos segmentul de link-uri sponsorizate la Google. Se pare ca, atat timp cat rezultatul va fi o crestere spectaculoasa a relevantei rezultatelor, nimeni nu va putea acuza Google de strategii financiare de criza. Dar, pana atunci, Google mai are de rezolvat problema traducerilor automate, care actualmente sunt destul de defectuoase. Dar, daca ne gandim ca acum un an erau aproape un dezastru, e posibil ca noua abordare in cautari sa vina mai repede decat ne asteptam si este cert ca internetul va cunoaste o emancipare brusca si Google cel putin o dublare a profitului.
R.I.


