Armata a ajuns la Luțca. Se va monta un pod de campanie militar peste Siret

2

MApN a transmis că, din ordinul ministrului apărării naționale, Vasile Dîncu, structurile militare cu competențe în domeniu au demarat, în regim de urgență, procedurile pentru implementarea dispozițiilor prim-ministrului României, Nicolae-Ionel Ciucă, referitoare la instalarea unui bac suplimentar pentru trecerea Dunării la punctul de frontieră dintre Isaccea, România, şi Orlovka, Ucraina, respectiv asigurarea unei soluții temporare pentru traversarea râului Siret între localitățile Luțca și Sagna, județul Neamț.

Echipe din cadrul Brigăzii 10 Geniu „Dunărea de Jos” din Brăila și Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt” din Iași realizează, la acest moment, evaluări și recunoașteri la cele două locații pentru identificarea, împreună cu reprezentanți ai autorităților locale și centrale, modalităților tehnice și soluțiilor legislative pentru implementarea, în cel mai scurt timp, a celor două dispoziții.

În urma acestor evaluări vor fi stabilite măsurile și termenele concrete de acțiune.

a transmis MApN.

Reamintim faptul că  CJSU Neamț a cerut MApN o analiză pentru a fi montat un pod de campanie militar plasat în amonte de podul distrus pentru ca locuitorii să nu rămână izolați și să se reducă timpul de deplasare pe rutele ocolitoare. De asemenea, e important să poată fi asigurat accesul autospecialelor serviciilor de urgență: pompieri, poliție, jandarmerie și ambulanță.

În imagini este echipa de la Brigada 15 Mecanizată din Iași care evaluează situația de la Luțca.

FOTO: MApN

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. Liviu spune

    Dacă te uiți cu atenție la imagini, s-ar parea ca podul de peste 100 de ani sa fi trebuit demolat și nu reparat… Pare ca au vrut „sa facă din rahat, bici, și să și pocnească”… 🤣🤣🤣 Adevărul e ca le-a ieșit… A pocnit… 🥴

  2. lazar de la lutca spune

    Din fotografiile si filmele existente pe internet de la podul de la Lutca, se observa greseli de constructie a podului in urma cu 50 de ani. Toti pilonii au fost retezati in aceeasi sectiune unde diametrul pilonilor se micsoreaza. Armarea cu bare de otel a fost insuficienta ca numar de bare, continuitatea barelor de armatura nu s-a realizat între partea de jos mai groasa si partea de sus mai subtire si pilonii au cedat. In aceste sectiuni a existat o intrerupere a turnarii betonului. Betonul de jos nu s-a legat cu betonul turnat ulterior la partea de sus a stalpilor, cu un diametru mai mic. Lucrarea de reabilitare din 2021 trebuia inceputa cu consolidarea pilonilor. Inginerii proiectanti si inginerii din executie absolventi in ultimii 20 de ani sunt foarte slab pregatiti. Nu au sesizat gravitatea fisurilor aparute din luna martie si prezentate in fotografii si filme de presa.
    Circulatia rutiera pe pod era permisa numai dupa admiterea receptiei la terminarea lucrarilor de catre o comisie de specialisti.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate