Verificari OPC

0

In conformitate cu programul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind tematicile de control pe trimestrul II 2011, in perioada 05.04 – 11.04.2011, au fost desfasurate actiuni de verificare a modului de respectare a prevederilor HG 26/2002(r1) privind stabilirea conditiilor de etichetare a materialelor utilizate la producerea principalelor componente ale articolelor de incaltaminte destinate vanzarii catre consumatori, ale OG21/1992(r2) privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Ordinului ANPC 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor.


Actiunile de verificare s-au desfasurat cu preponderenta la operatorii economici cu activitate de comercializare, fiind supuse verificarii atat produse fabricate in tara cat si de provenienta extracomunitara. In actiunile de verificare au fost cuprinsi un numar de 12 operatori economici, produse controlate in valoare totala de 112340,0 lei. Abateri de la prevederile legale s-au constatatat la toti cei 12 operatori economici la articolele de incaltaminte in valoare de 36380,0 lei .
Referitor la respectarea prevederilor privind informarea consumatorilor prin elemente de identificare si caracterizare, la un numar de 11 operatori economici s-a constatat lipsa datelor de identificare a producatorului sau tara de origine la produsele expuse in vederea comercializarii, la unele dintre acestea singura informatie inscrisa fiind doar marca comerciala. Se comercializeaza
– articole de incaltaminte sub marca „DESUN, LADY STAR si DIERDA” de provenienta necunoscuta
– produse de provenienta China, sub marca „SUN LOVE, FREEFRTH si BLAY CONCEPT”, fara denumirea si adresa importatorului ;
– articole de incaltaminte sub marca ,, ELDEMAS si BROMAN” fara informatii privind denumirea exacta si sediul social al producatorului ;
– incaltaminte cu inscrisuri ,, made in China” si “made in Italy” doar pe cutie, fara a avea marcate informatiile de pe cutie si in limba romana; de asemenea nu sunt marcate datele de identificare a distribuitorului sau importatorului ;
– incaltaminte tip sport din panza, fara elemente de identificare produs, producator; produsele aprovizionate in ambalaje, care ulterior au fost indepartate, si odata cu acestea s-au pierdut si informatiile.
Cu privire la respectarea conditiilor de etichetare a materialelor utilizate, s-a avut in vedere existenta pictogramelor corespunzatoare pentru fiecare parte componenta a incaltamintei respectiv – fata, talpa, acoperis de brant si captuseala .
Din verificarile facute a reiesit faptul ca pentru produsele fabricate in tara, in marea lor majoritate, sunt respectate prevederile legale privind informarea consumatorilor cu privire la materialele utilizate la producerea articolelor de inclataminte si veridicitatea acestor informatii. Forma de prezentare a acestor informatii difera prin aceea ca ori sunt aplicate etichete autoadezive pe talpa sau pe carambul unei semiperechi, fie sunt tiparite pe ambalajul de desfacere .
S-a constatat faptul ca vanzatorii, in marea majoritate, nu cunosc ceea ce reprezinta fiecare semn grafic prezentat in pictograme aplicate, ceea ce a condus la concluzia ca nu vor informa corect consumatorii.
Cu privire respectarea prevederilor Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte in cazul publicitatii/promotiilor s-a constatat ca la un operator economic erau expuse la comercializare articole de incaltaminte supuse unor reduceri promotionale fara a se indica data de debut a acesteia, pretul vechi nu era barat, iar produsele nu erau asezate separat de restul articolelor de incaltaminte .
S-a constatat de asemenea ca, in continuare, multi dintre operatorii economici nu respecta afisarea la loc vizibil a telefonului consumatorului, asa cum cere legislatia in vigoare.
Ca urmare a constatarilor facute, s-au dispus urmatoarele :
– oprirea temporara de la comercializare a produselor cu abateri in valoare totala de 36380,0 lei
– un numar de 3 avertismente si un numar de 11 amenzi contaraventionale in valoare totala de 19000,0 lei


aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt

la flamma piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate