Urmărirea rezultatelor în SEO – pasul final sau punctul de plecare pentru o nouă campanie?

0

Strategiile de optimizare SEO pot varia de la simplu la complex fără un heads up clar pentru cei care doresc să le implementeze. Deși în aparență unele lucruri par de bază, elementare, totul se complică cu cât se aprofundează mai tare strategia aplicată și se iau în considerare diverși factori. Totuși, lăsând deoparte elementele care țin de gândirea și implementarea unei strategii SEO, acest articol își dorește să trateze ceea ce se întâmplă cu urmărirea rezultatelor.

De ce este important ca performanțele obținute să fie urmărite îndeaproape, cât mai amănunțit? De ce superficialitatea urmăririi rezultatelor va împiedica conceperea unor strategii mai bune, mai performante, mai smart? Reprezintă raportul unei strategii SEO pasul final pentru aceasta sau un punct de plecare pentru o nouă campanie? Ei bine, răspunsurile la aceste întrebări se află chiar mai jos! 

Campanii SEO performante folosind rezultatele anterioare ale eforturilor de promovare

Urmărirea rezultatelor aduse de campaniile SEO este un pas care trebuie tratat cu seriozitate (la fel și rezultatele campaniilor PPC sau de altă natură). Performanțele vor reflecta ceea ce a mers bine, ceea ce a mers prost și ce trebuie îmbunătățit. Totuși, nu este îndeajuns să se ia o serie de date superficiale pentru a prezenta acest raport, ci este necesar ca raportul să cuprindă o serie cuprinzătoare de date, o serie de indicatori de performanță KPI în SEO, iar dacă agenția cu care colaborezi în prezent nu oferă acest lucru, ar trebui să porți o discuție cu specialiștii de acolo! 

Practic, dacă rezultatele unei campanii SEO care s-a derulat pe parcursul unei luni sau a mai multor luni – cum se întâmplă de obicei, întrucât SEO este o parte complexă a marketingului online și are nevoie de timp pentru a funcționa -, nu sunt cunoscute, cum ar putea următoarea campanie să fie mai bună? Monitorizarea și analizarea performanțelor obținute contribuie la o evaluare obiectivă a strategiei implementate. Spus altfel, te ajută să înțelegi dacă eforturile, atât cele de timp, cât și cele care țin de buget, au contribuit la o poziționare mai bună în Google. Acesta este scopul principal al optimizării pentru motorul de căutare, dar o strategie bine implementată ar trebui să aibă rezultate vizibile și în ceea ce privește traficul de pe site și o mai bună rată de conversie. 

Traficul pe site obținut cu ajutorul SEO este unul de calitate – persoanele care îți găsesc organic site-ul sunt interesate în mod direct de ceea ce oferi. Cuvintele cheie optimizate (mai multe despre cuvintele cheie în SEO aici) reflectă atât produsele sau serviciile de pe site-ul tău, cât și interesul utilizatorilor pentru acestea. Astfel, vizitele pe care le vei obține au șanse mai mari să se transforme în sesiuni de achiziții, de aici și creșterea ratei de conversie. Bineînțeles, această explicație este una cât se poate de simplă, mecanismele din spatele algoritmului și comportamentului utilizatorilor fiind mult mai complex. Un lucru este cert, o campanie de optimizare SEO ar trebui să aducă rezultate pozitive, iar urmărirea unor KPIs specifici va reflecta acest lucru.

Urmărind o serie de KPIs (care ar trebui stabiliți la începutul oricărei campanii de promovare, indiferent dacă este vorba despre SEO sau PPC), te asiguri că ai un punct de plecare obiectiv pentru viitoarea campanie. Vei avea date exacte legate de performanța primei campanii, iar aceste informații te vor ajuta să tragi o serie de concluzii referitoare la ce trebuie îmbunătățit și ce poate rămâne neschimbat. Fără această monitorizare a rezultatelor, poți rata oportunități nebănuite și poți continua să îți consumi bugetul implementând tactici cu un grad scăzut de eficiență. 

Bazându-ți campaniile de promovare SEO pe performanțele obținute în trecut și îmbunătățind constant, vei reuși să rămâi competitiv pe piață, dar și în SERP. Algoritmul Google este supus diverselor schimbări, mai frecvente sau nu, mai importante sau nu, dar ele există. Urmărind constant performanțele site-ului tău, vei putea observa din timp anumite anomalii sau modificări pentru elemente care au avut o constanță îndelungată. Astfel, vei putea face modificările necesare pentru a-ți ajuta site-ul să revină la poziția inițială. Gândește-te doar, dacă nu ai fi urmărit aceste aspecte, nici nu ai fi știut că site-ul tău a fost afectat de schimbarea de algoritm dacă nu te numeri printre specialiștii agențiilor de marketing, cum sunt cei de la Limitless.ro, al căror job presupune să fie constant la curent cu aceste schimbări. 

După cum am menționat anterior, SEO este un proces de durată. Urmărirea periodică a rezultatelor poate fi de folos pentru a te asigura că ceea ce implementezi pe parcurs este implementat corect și că ajută campania. Cum ar fi să muncești timp de câteva luni la optimizarea SEO a site-ului tău, pentru ca mai apoi să descoperi că o greșeală făcută în primele săptămâni ți-a afectat rankingul în tot acest timp și că această greșeală ar fi putut fi depistată la un „control” succint realizat în acele prime săptămâni? Cu siguranță neplăcut! Găsirea timpurie a elementelor care afectează poziționarea organică va spori eficacitatea eforturilor viitoare. Bineînțeles, pentru a reuși să identifici aceste elemente, ar trebui să cunoști care sunt cei mai importanți factori de ranking care afectează poziționarea din SERP. 

Urmărirea rezultatelor te ajută să ai siguranța că bugetul de marketing pe care îl ai la dispoziție este optimizat, iar resursele sunt gestionate eficient. În plus, rapoartele regulate despre performanțele obținute contribuie la justificarea bugetului folosit. Arătând în mod obiectiv care este impactul optimizării pentru motoarele de căutare asupra afacerii și vânzărilor, sprijinul pentru eforturile SEO poate fi oferit în continuare de către cei care se ocupă cu bugetul de marketing (dacă este cazul). 

Așadar, putem spune că rezultatele aduse de o campanie SEO reprezintă atât un pas final, cât și un prim pas pentru o nouă campanie – mai performantă de data aceasta. Creșterea vizibilității online este esențială în prezent pentru o afacere de succes. Urmărirea rezultatelor și îmbunătățirea constantă a strategiilor folosite pentru promovarea organică îți vor oferi șansa de a ajunge în primele poziții din SERP, obținând mai multă expunere și contribuind la obținerea de vânzări sau lead-uri. 

Sursa foto: Freepik.com

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate