Teatrul Tineretului Piatra Neamţ invitat la Festivalul Artelor Spectacolului Târgovişte – BABEL F.A.S.T

0

Spectacolul Hippolytos, după Euripide şi în regia lui Horaţiu Mihaiu, va fi prezentat în cadrul celei de-a patra ediţii a Festivalului Artelor Spectacolului Târgovişte – BABEL F.A.S.T – vineri, 20 iunie, ora 19.

BABEL F.A.S.T se desfăşoră în perioada 16 – 21 iunie şi prezintă publicului creaţii ale unor importanţi artişti din 20 de ţări precum: Chile, Brazilia, Franţa, Catalonia, Ţara Bascilor, Spania, Suedia, Olanda, Germania, Italia, Ucraina, Ungaria, Kosovo, Bulgaria, Rusia, Israel, Turcia, Iran, India,
Marea Britanie, cărora li se alătură desigur şi România.

Hippolytos
după Euripide

distribuţia:

HIPPOLYTOS: Răzvan Bănuţ
PHAIDRA: Loredana Grigoriu
THESEUS: Daniel Beşleagă
DOICA: Lucreţia Mandric
CORIFEUL: Victor Giurescu
ARTEMIS: Ecaterina Hâţu
APHRODITA: Cătălina Ieşanu
VESTITORII: Dragoş Ionescu şi Cezar Antal
ÎNSOŢITORII LUI HIPPOLYTOS: Dragoş Ionescu, Cezar Antal, Rareş Pîrlog, Dan Grigoraş
ÎNSOŢITOARELE PHAIDREI: Adina Suciu şi Corina Grigoraş

Regie și scenografie: Horațiu Mihaiu
Mișcare scenică: András Lóránt
Univers sonor: Cezar Antal

Data premierei: 19 ianuarie 2013

Pentru spectatorul tocit sufleteşte de ororile cu care îl alimentează zilnic jurnalele de ştiri, tragediile care înfiorau sufletul grecilor până la catharsis (purificare) nu mai înseamnă mare lucru. Timpul parcă nu mai are răbdare, totul se comprimă, astfel încât frumoasele înflorituri retorice ale textelor vechi nu mai strălucesc. În prezent, montarea unei tragedii antice este o iniţiativă rară, cel puţin în teatrul românesc.
Horaţiu Mihaiu nu e un iconoclast care să rescrie total tragedia antică pe coordonatele contemporaneităţii, cu mijloace şi forme în stare să violenteze pe omul actual. Opţiunea sa pentru acest spectacol este o viziune a frumuseţii. Verbalizarea, coregrafia, decorul, costumele, luminile, ambianţa sonoră-toate au o puternică funcţie estetică. Chiar dacă textul lui Euripide este redus maximal, fără a afecta coerenţa narativă, regizorul îi rămâne credincios tragedianului grec, neîmprumutând şi de la cei care l-au succedat în abordarea poveştii de iubire a Phaedrei pentru Hipppolytos. Mişcarea dirijată spre expresivitatea corporală potenţează emoţia cuvântului. Frământările gestuale ritmice ale Phaidrei spun mai mult decât retorismul frazei antice.
Seducătoare sunete, repetate incantatoriu, anunţă prezenţa zeiţelor. Fascinaţia poartă vălul luminii crepusculare, respiră foşnetul mării. Coloana, frontonul, acoperămintele trupurilor desenează emoţia albului, pentru că albul este o valoare – limită (suma tuturor culorilor sau absenţa culorilor), culoare a giulgiului şi a doliului la cei vechi, anunţând şi însoţind o situaţie – limită. Arcurile încordate: destinul ce duce pe fiecare către ţinta sa, dar şi încordarea vitală, forţa irepresibilă a dorinţei carnale. Excesele, indiferent de natura lor, sunt drastic sancţionate de zei.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate