Simulările la examenele naţionale nu au fost organizate corect
Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Simion Hancescu, consideră că simulările la examenele naționale nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un județ la altul.
“La aceste simulări, fiecare catedra trebuia lăsată să își facă singură subiectele, pentru că știa câtă materie a fost parcursă și astfel elevii nu ar fi fost puși în situația să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă. Ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o școală la alta în această perioada”, a precizat președintele Simion Hancescu.
Pe de altă parte, FSLI consideră că reprezentanții Ministerului Educației ar trebui, pentru simularea din martie, să conceapă subiecte unice la nivel național, așa cum se întâmplă la examenele naționale, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui județ. Simularea trebuie să fie unitară, așa cum subiectele la BAC sunt unice, așa trebuie să fie și simularea.
“Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel și pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii. Dar trebuie să arătăm ce știu elevii, nu ce nu știu. Rezultatele aceastei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea și îi descurajează și pe elevi și pe profesori”, a declarat președintele FSLI, Simion Hancescu.
Comunicat FEDERAŢIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂŢĂMÂNT
Tine caii,Simioane….
Pai daca-i lasi pe elevi sa-si arate ei „ce stie” ai sa-ti pui nitel manutele la urechi si ochelari anti XXX,la ochi. Cum adica,unii „stie”iar altii nu „stie”? Cine nu stie,sa mai fac-o data anu’,ca nu-i bai. Sunt parlamentari care si-au dat bacul la 40 si ceva de ani,asa ca astia o pot face la randul lor,pana or invata aritmetica si gramakica,cum trebuie. Fara mila,nea Simioane,Fara mila !
sa-si…..se va citi sa ne