Si a inceput scandalul intre transportatorii nemteni

5

Astazi va prezentam supararea firmei 4PLUS  TRANS care cu uimire a observat ca pe un traseul pe care il executau ei si a fost atribuit fara licitatie firmei Troleibuzul a aparut un transportator privat, Transmoldavia. Din cate am cercetat noi, in spatele acestei minuni se afla o decizie cel putin bizara luata de Consiliul de administratie de la Troleibuzul, si spun bizara pentru ca din cate metode legale ar fi avut ca sa plaseze acest traseu unei firme private, au ales-o tocmai pe cea mai interpretabila posibil, de unde deduc ca in curand se vor descalta si vor face treburile folosindu-se de chichitele legale existente. autobuze-vechi-piatra-neamt
Pentru cei care nu stiu, povestea este simpla, traseele de transport in comun din Neamt au fost impartite in doua. O parte au fost scoase la licitatie si o parte au fost atribuite direct firmei CJN, Troleibuzul, care planificase sa scoata unele autobuze de pe traseele care se suprapun cu ale troleibuzelor si sa le foloseasca la noile trasee, dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ , „strutocamila” Urbtrans ce apartine primariei Piatra Neamt a hotarat sa acorde facilitati la transport unor categorii de persoane defavorizate blocand autobuzele Troleibuzului pe traseele ce s-ar fi dorit sa fie abandonate, dealtfel o  decizi corecta a Urbtrans daca e sa punem pe primul plan interesul cetateanului. Colac peste pupaza, CJN nu a acordat banii ce fusesera ceruti de Troleibuzul in nota de fundamentare cu care au solicitat noile trasee, asa ca societatea s-a vazut cu traseele in desaga, dar fara masini, motiv pentru care a fost nevoita sa faca un parteneriat cu caracter temporar pana ce achizitioneaza autobuze noi, cu o firma privata pentru a nu pierde aceste trasee, caci si cu traseele e alta smecherie, acestea fiind parca mostenire, ca se liciteaza doar o data la 6 ani, nu anual cum ar fi normal intr-o economie de piata sanatoasa.
Dincolo de toate scuzele plauzibile pe care le are Troleibuzul, totusi 4Plus Trans are dreptate, ca si noua ni se pare foarte dubios ca o firma privata sa aiba acces la niste trasee fara sa participe la o licitatie, dar daca e sa ne uitam prin transportul nemtean, se pare ca practica parteneriatelor si „imprumuturilor” de trasee nu este o noutate, asa ca e destul de greu sa stabilesti unde e granita intre moralitate si smecherie sau intre legal si ilegal.
Pe surse am aflat ca si CJN s-a cam ofuscat de situatie, si e bine asa cand corectii de la CJN se autosesizeaza, dar pe cuvant ca nu inteleg de ce nu se autosesizeaza cu toate smecheriile din transportul nemtean, sa fie cumva vorba doar de autosesizari cu sens unic ? Apropo, pentru corectii si legistii de la CJN. Oare au auzit ei ca vreodata sa se execute traseul Targu Neamt – Piatra Neamt – Roznov, sau aici au nisip in ochi si nu vad sau o fi lantul institutional prea scurt si nu ajung pana la anumite firme? Chiar vom urmari cum se autosesizeaza CJN pe acest traseu si promitem ca le vom mai da sugestii de autosesizare, caci domeniul transportului judetean este un izvor nesecat de smecherii.
Am putea concluziona ca 4Plus Trans are dreptate si C.A.ul de la Troleibuzul ar trebui sa se descalte putin si sa imbrace intr-o haina de legalitate smecheria pe care vor sa o faca, caci oricum moral nu va fi niciodata sa dai unei firme private acces la ceva pentru care ceilalti au licitat, dar daca e sa vorbim de moralitate, avem semne foarte mari de intrebare si in legatura cu modul in care s-au stabilit regulile pentru licitatie, ca parca prea erau facute ca sa castige cine trebuie si pe ce trasee trebuie.
Asadar, opinia mea personala este ca transportul nemtean este varza si s-a ajuns in aceasta situatie nu din cauza CJN sau a Troleibuzului sau a intereselor de grup, ci numai si numai din cauza transportatorilor care au acceptat sa joace dupa reguli dubioase, au acceptat sa mearga pe burta si sa se umileasca numai ca sa poata sa isi desfasoare activitatea si de fiecare data cand s-au luat decizii importante legate de transportul in comun la nivel de judet au cam stat pe la casele lor si consilierii judeteni au transat treburile asa cum au vrut ei si tare imi este frica ca doar in interesul anumitor firme.
Inainte de a vedea parerea celor doua parti este bine de notat ca daca se va ajunge la concluzia  ca parteneriatele intre transportatori sunt ilegale si trebuie ca fiecare transportator sa foloseasca licentele doar pe masini proprii, va fi ca si in cazul votului secret de la CJN, se va crea un precedent care va lovi in majoritatea transportatorilor care, ce sa vezi … au parteneriate intre ei.

Am incercat sa luam un punct de vedere si de la CJN, dar nu s-a putut si suntem obinuiti ca pe ce inseamna transporturi sau drumuri judetene, opacitatea angajatilor  CJN sa fie maxima. Poate nu se simt tocmai confortabil cand e vorba de intrebarile adresate de noi… cine stie ?

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
5 Comentarii
  1. florin spune

    Daca o singura zi s-a mers fara licenta tot s-a comis infractiunea….dar cine sa o ancheteze in Neamt?!!!!

    ADMIN: Ce tot vorbim de avioane? In primul rand intr-o economie de piata cu un mediu concurential cinstit nu ar trebui sa existe trasee acordate fara licitatie . PUNCT !

  2. Mos Craciun spune

    Pe principiul,,Domnul a dat, numele Domnului fie laudat”. Cum vine asta:dau fara licitatie la cineva care nu poate face ca, acel cineva sa dea cui trebuie? Aici nu e vorba de concurenta neloiala, la fel ca la TVR cu taxa radio TV? In ce tara bananiera traim? Referitor la doamna maneger ma intreb, retoric, ce fapte de vitejie au propulsat-o in functie. Afirmatia cum ca a subanchiriat traseul(cu de la dumneaei putere sau nu?!)la o firma cu un mare brend??? Transmoldavia( cu un fost patron penal, cu o firma in faliment)te face sa te gandesti ca tare ne cred de prosti.Spune, stimabila ca nu pleaca nici un ban de la Troleibuzul la Transmoldavia. Intrebarea era daca Troleibuzul castiga ceva din aceasta afacere sau castiga cine trebuie?

    ADMIN: Nu directoarea a hotarat aceasta asociere, ci Consiliul de administratie pe baza faptului ca Transmoldavia operase inainte pe acele trasee. Acum asocierea este deja anulata si traseele neexecutate de Troleibuzul au fost date inapoi la CJN pentru a fi scoase la licitatie.

  3. codrin spune

    In spatele transportului de persoane din judetul Neamt si din Piatra Neamt se afla primarul stefan si consilierii pdl. Acum ca psd-ul este la putere, in loc sa rupa itele ilegalitatilor, le acopera si le sustine. Toti sunt o apa si un pamant.

  4. florin spune

    Si ca sa fie si mai frumos sotii Cretu de la Transmoldavia au mai infiintat o firma pe care au trecut autobuzele de la Transmoldavia , dar circula cu licentele de traseu ale firmei Transmoldavia, lucru ilegal, chiar penal.
    Inainte toate masinile erau inmatriculat NT-TRM acum sunt NT-CMC.
    Dispecerii de la autogarile prin care trec cursele Transmoldavia va pot confirma.

  5. florin spune

    Transmoldavia S.A. e in insolventa de aproape 8 ani, dar dosarul se judeca la Bucuresti de cand mutasera sediul firmei intr-un apartament din Bucuresti.Vezi dosar:http://tmb.ro/index.php/dosare_ecris?id_dosar=300000000120969
    Interesant e ca sunt de 8 ani in insolventa, dar nu sunt nici in reorganizare, nici in faliment…..sunt reprezentanti de case puternice de avocatura desi au mai rams cu putine trasee ,iar autogara si garajul lor arata jalnic, avand datorii de zeci si zeci de miliarde lei vechi.In schimb sponzorizeaza FC Ceahlaul S.A., prietenii stiu de ce …..si doamna director, patron, actionar majoritar, etc, d-na Cretu, fosta contabila la Transmoldavia.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate