Sesiune de formare in utilizarea PMI (Policy and Management Instrument)

0

In perioada 25-27 noiembrie, la Hotel Continental Forum din Sibiu, BMC Groep (Olanda) si Asociatia Asministratorilor Publici din Romania au lansat proiectul Aplicarea Instrumentului de Politici si Management (PMI) pentru incurajarea valorii adaugate in activitatea administratiilor publice, imbunatatirea bunei guvernante si stimularea democratiei la nivel local in Romania”, proiect finantat de Ministerul de Externe din Olanda.

Cu aceasta ocazie s-a desfasurat si primele activitati din cadrul proiectului, si anume o sesiune de formare in utilizarea PMI (Policy and Management Instrument), pentru persoanele cheie din 5 administratii locale de marimi diferite, selectate ca unitati pilot – Sectorul 3 Bucuresti, municipiile Satu Mare, Piatra Neamt si Medgidia si Comuna Prundeni Jud Valcea, respectiv prima intalnire a echipei de proiect.

Scopul formarii a fost introducerea conceptului de politici publice (public policy) si familiarizarea cu utilizarea instrumentului PMI, urmatoarea etapa fiind implementarea efectiva a PMI in cele cinci locatii pilot, cu asistenta si indrumarea expertilor BMC Groep.

sibiuPMI este un instrument de management public, creat si utilizat cu succes in Olanda inccepand cu 1990, cu scopul de a imbunatati functionarea democratică, eficienta si transparenta actului de guvernantă locală, prin furnizarea unui set de indicatori si proceduri care sa traduca politicile publice in obiective de tip SMART (masurabile) si pe acestea in rezultate concrete, in beneficii pentru cetateni.

Pentru exemplificare, au fost prezentate etapele si rezultatele aplicarii modelului  pentru regiunea Eindhoven Brainport din Olanda (regiune cunoscuta pentru dezvoltarea atinsa in ultimele doua decenii si transformarea intr-o arie de inalta tehnologie, proces ce a fost facilitat de folosirea PMI; mai multe date despre specificul regiunii puteti gasi pe Internet la  adresa  http://www.brainport.nl/en).

Modelul PMI va fi implementat in Romania prin intermediul Administratorilor Publici (AP), care sint si manageri locali de proiect, cu concursul aparatului Primarului din aceste localitati si sub indrumarea expertilor olandezi, care vor avea si intalniri de lucru cu echipele de proiect la sediul celor 5 Primarii amintite.

La eveniment au participat 10 persoane din cadrul Primariei Sectorului 3 Bucuresti (Manager de proiect Valeria Mateescu, Sef serviciu urmarire executie bugetara), 5 din cadrul  Primariei Piatra Neamt (Manager de proiect Bogdan Puscasu – AP Piatra Neamt), cate 4 din cadrul Primariei Medgidia (Manager de proiect Dumitru Mirică – AP Medgidia) si Prundeni (Manager de proiect Marin Florea – AP Prundeni) si 3 din cadrul Primariei Satu Mare (Manager de proiect Dan Băbut – AP Satu Mare), reprezentantul roman al BMC si 4 dintre expertii olandezi.

La sesiunea de training au mai fost prezenti si Administratorii Publici sau alti reprezentanti din Consiliul Judetean Bacau, orasul Targu Neamt, Comuna Spring, Comuna Stroesti, Comuna Romani si Comuna Valeni (judetele Neamt, Alba, Valcea si Olt), intrucat dorim extinderea acestui exemplu de bune practici si in alte administratii locale din Romania.

Reamintim faptul ca Asociatia Administratorilor Publici din Romania este o asociatie profesionala, apolitica, care militeaza ca guvernarea locala, actul administrativ, să se facă  prin intermediul unui management public profesionist.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate