Se mai uită cineva la televizor? Dacă da, cine și la ce?

0

Potrivit unui studiu realizat de institutul francez Médiamétrie cu 2 ani în urmă, românii sunt pe primul loc în topul ţărilor din Europa în ceea ce priveşte uitatul la televizor, cu o medie de 5 ore şi 30 de minute petrecute zilnic în faţa televizorului. Mai mult decât atât, același studiu relevă faptul că românii îi întrec și pe americani la consumul de programe TV, aceştia din urmă uitându-se la televizor aproximativ 5 ore pe zi.

Într-o eră a tehnologiei și un secol al vitezei, în care 8 din 10 copii din România au cont pe o rețea de socializare, iar elevii „digitali” aduc schimbări majore în cadrul comportamentului noii generații, haideți să aflăm care sunt tendințele în materie de televiziune la ora actuală și care este media de vârstă a audienței.

În principiu, televiziunile din România se pot împărți în 2 mari categorii: de știri și generaliste. Nu vom intra în detalii legate de profesionalismul sau de modul în care aleg aceste televiziuni să își facă treaba, din simplul motiv că acest subiect ar da naștere unor discuții interminabile. Ne abținem de la acest gen de comentarii și ne rezumăm la a vă expune, într-un mod cât mai obiectiv, cine și ce urmărește la televizor, la momentul actual. Concluziile le veți putea trage singuri în urma statisticilor oferite de presa națională:

cine se mai uită la televizor și la ce

Menționez faptul că, potrivit autorilor acestui studiu, măsurată pe toată ziua, media de vârstă a telespectatorilor Antena 3 este şi mai mare, dar au fost luate în considerare doar „şourile” din prime-time, dorită faptului că ele au cea mai mare putere de influenţă. În concluzie, la capitolul televiziuni de știri, excelează Antena 3, în care majoritatea telespectatorilor din prime-time au vârste de peste 56 de ani.

cine se mai uită la televizor și la ce

În categoria televiziunilor generaliste, cel mai bătrân public îl are TVR 2, cu o medie de 50 de ani, în timp ce posturile Pro TV și Acasă TV au cel mai tânăr public din România în prime-time, cu o medie de 43 şi, respectiv, 42 de ani.

cine se mai uită la televizor și la ce

În cazul posturilor publice, TVR 1 şi TVR 2, ele mai au un acces exclusiv la un milion de români, care au televizor, dar nu au cablu, și, în consecință, nu pot fi luați în considerare. Iar în categoria televiziunilor generaliste, rezultatele statisticilor legate de publicul actual sunt mult mai mari, liderul ProTV având peste 12 milioane de telespectatori unici.

În Neamț, conform sondajului realizat de noi în martie 2015, aproape jumătate din participanți nu au urmărit niciodată un canal de televiziune local (42%), un procent de 7% urmăresc săptămânal, 21% zilnic și 30%  vizionează ocazional un post de televiziune local.

televiziuni locale piatra neamt

Potrivit altui studiu realizat în luna aprilie a acestui an, legat de principala sursă de informare a nemțenilor cu privire la știrile de care sunt interesați, pe primul loc se situează televiziunile naționale, cu un procent de 36%, urmate la mică distanță de ziarele locale online, cu un procent de 32%. Televiziunile locale sunt folosite ca sursă de informare în proporție de doar 4%, în timp ce ziarele locale tipărite dețin un procent de 0%.

Concluzionând afirmațiile anterioare, posturile de televiziune locale prezintă un interes scăzut pentru telespectatorii nemțeni, iar ziarele locale tipărite sunt aproape irelevante cititorilor de presă, având în vedere faptul că televiziunile naționale și ziarele locale online constituie principala sursă de informare a acestora.

A.L.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate