România nu a participat la sondajul privind dublul standard de calitate al produselor

0

Săptămâna aceasta, Comisia Europeană a publicat rezultatele unei campanii de testare a produselor alimentare, care arată că unele produse sunt comercializate sub mărci identice sau similare, dar având compoziție diferită.

Plecând de la discursul președintelui Jean-Claude Juncker din 2017, privind starea Uniunii, Comisia Europeană a adoptat diferite inițiative în privința produselor cu dublu standard de calitate.

În urma evaluării realizate la Centrul Comun de Cercetare, oamenii de știință au concluzionat prin prezentarea unor rezultate mixte. Chiar dacă nu a fost constatat un decalaj între țările din est și vest în privința compoziției alimentelor de marcă, până la o treime din produsele testate aveau o compoziție clar diferită, deși erau comercializate sub mărci identice sau similare.

Studiul descrie situația constantă pe piețele celor nouăsprezece State Membre participante (Bulgaria,Croația,Cipru,Cehia,Danemarca,Estonia,Franța,Germania,Grecia,Ungaria,Italia,Letonia,Lituania,Malta,Polonia,Slovacia,Slovenia,Spania și Țările de Jos) în perioada noiembrie-decembrie 2018.Produsele au fost selectate pe baza sugestiilor Statelor Membre, în urma plângerilor primite de autorități sau asociațiile de protecție a consumatorilor.

Testarea s-a bazat pe o metodologie armonizată, care a permis eșantionarea, testarea și interpretarea datelor în termeni comparabili. Toate Statele Membre ale Uniunii Europene au fost invitate să colecteze informații cu privire la compoziția produselor alimentare selectate oferite pe piețele lor. În cadrul analizei au fost evaluate 1380 de mostre din 128 de produse alimentare diferite. România nu a răspuns acestui demers.

Comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen Věra Jourová, a declarat:’’În cadrul pieței unice europene nu vor exista standarde duble. Noile legi care sancționează standardele de calitate duble și consolidează competențele autorităților de protecție a consumatorilor ne oferă instrumentele de care avem nevoie pentru a pune capăt acestei practici. Atunci când își vor face cumpărăturile, consumatorii europeni vor putea avea încredere deplină că ceea ce văd este și ceea ce cumpără ’’

 Comisia Europeană, a lansat o nouă cerere de propuneri cu un buget de 1,26 milioane EUR, pentru a consolida capacitățile organizațiilor consumatorilor de a testa produsele și de a identifica practicile înșelătoare.

În continuare, românii nu pot spune cu certitudine dacă produsele alimentare de marcă pe care le cumpără sunt diferite sau inferioare față de cele disponibile în alte țări europene.

Și de această dată, în afara tradiționalului semn de întrebare românesc pe care îl punem în fața unor acțiuni ale actualului guvern, nu putem accepta neimplicarea în acest proiect.

Iulian Curelaru, Președinte PER Neamț

Sursa: Comisia Europeană

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate