Reclamatii OPC 2010

0

In anul 2010 activitatea de supraveghere a pietei produselor si serviciilor s-a desfasurat, in conformitate cu Procedura-cadru de control, in baza tematicilor de control dispuse la nivelul ANPC, a tematicilor de control proprii dispuse de conducerea CJPC Neamt, a actiunilor operative dispuse prin circulare, cat si in baza reclamatiilor/sesizarilor inregistrate de la consumatori.

Avand in vedere faptul ca unul din obiectivele importante ale institutie noastre este activitatea de informare si educare a consumatorilor, au fost  oferite informatiile necesare la solicitarile facute, direct la sediul CJPC Neamt, telefonic sau in scris, pentru solutionarea amiabila a unor probleme cu care s-au confruntat consumatorii sau in vederea formularea unei reclamatii/sesizari.

Activitatea de solutionare a petitiilor adresate institutiei noastre, in anul 2010, se prezinta astfel:

-numarul total de reclamatii inregistrate: 1131, din care

-numar total de reclamatii solutionate -1043, din care

-inchise cu rezolvare amiabila -158  (15,1%);

-inchise cu solutionare pozitiva -431 (41,3%);

-inchise ca nesolutionabile -59 (5,6%);

-inchise ca redirectionate -122 (11,7%);

-inchise ca neintemeiate -245 (23,6%);

-clasate-28 (2,7%)

Pe grupe de produse, situatia se prezinta astfel :

-produse alimentare -79 (7,6%);;

– produse nealimentare -237 (22,7%)

-prestari servicii -727 (69,7%)

Se constata o crestere semnificativa a numarului reclamatiilor din domeniul serviciilor ca urmare a faptului ca este un domeniu complex. Este vorba despre contracte de prestari servicii ( Ex- servicii finaciare, furnizare telefonie fixa, mobila sau internet, comert online de produse si servicii etc) in care informatiile nu sunt intotdeauna transmise in asa fel incat sa fie pe intelesul consumatorului mediu. De asemenea, s-au remarcat reclamatiile adresate prestatorilor de servicii de transport de persoane (autobuze, microbuze, taxiuri), servicii de coletarie si postale, servicii de furnizare energie electrica, gaze naturale.

Ca umare a concluziilor actiunilor desfasurate pentru cercetarea reclamatiilor consumatorilor si a masurilor dispuse prin documentele de control  a rezultat o valoare a despagubirilor acordate consumatorilor  pentru produsele sau serviciile neconforme de 118.889,0 lei.

Stiri Neamt

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate