Pe lângă COVID, a început și sezonul răcelilor! Iată CUM poți evita îmbolnăvirea!

0

Dacă riscul infectării cu COVID reprezenta până acum un factor de stres extrem de mare pentru tine, gândul că a început și sezonul răcelilor te poate panica cu adevărat. Mai mult decât oricând, este foarte important să eviți îmbolnăvirile de orice fel, prin urmare află din acest articol cum să te protejezi mai bine împotriva răcelii.

Iată CE îți recomandă specialiștii ca să eviți infecțiile respiratorii din sezonul rece:   

  1. Folosește produse naturiste împotriva răcelii!

Natura te poate ajuta să lupți eficient împotriva infecțiilor respiratorii, mai ales dacă folosești remediile naturale încă de la debutul simptomelor. Încearcă produse naturiste împotriva răcelii precum echinaceea, propolisul, extractele de ghimbir, curcumă sau cătină deoarece acestea nu au reacții adverse, sunt considerate a fi adevărate antibiotice naturale și s-au dovedit eficiente de-a lungul timpului.  

  1. Ia în considerare vaccinarea antigripală!

În acest sezon, vaccinarea împotriva gripei este mai importantă ca niciodată. Vaccinul te poate proteja pe tine, dar și familia ta, de o boală extrem de periculoasă și în plus, în contextul pandemiei de COVID, ar putea ajuta la reducerea supraaglomerării din spitale și la economisirea resurselor medicale pentru îngrijirea pacienților cu noul coronavirus. Dacă ești reticent în privința vaccinării antigripale, cel mai bine este să te consulți cu medicul de familie și să luați împreună o decizie informată.

  1. Poartă mască, spală-te pe mâini des și nu-ți atinge fața!

Virusurile pot pătrunde în căile respiratorii prin ochii, nasul sau gura unei persoane. Oricine se poate infecta dacă atinge o suprafață contaminată și apoi își atinge fața, de aceea este important ca TU să eviți să faci acest lucru. Masca s-a dovedit extrem de eficientă în spațiile aglomerate. Ea te poate ajuta să eviți atât infectarea cu COVID, cât și cu alte boli virale, așadar fă-ți un obicei din a purta mască de protecție.

În plus, spălarea mâinilor în mod regulat și temeinic cu apă și săpun este o modalitate eficientă de a te proteja împotriva infecțiilor virale. Potrivit specialiștilor, această activitate simplă de igienă poate reduce cu 16-21% riscul infectării cu răceală, gripă sau alte boli respiratorii.

  1. Dormi cel puțin 8 ore pe noapte!

Odihna este esențială pentru funcționarea optimă a sistemului imunitar. Dacă nu dormi suficient, există un risc mai mare de îmbolnăvire deoarece organismul nu va avea destule resurse pentru a lupta împotriva virusurilor, infecțiilor respiratorii sau altor boli mai grave. Explicația constă în faptul că, în timpul nopții, în corp sunt eliberate anumite substanțe precum citocina, care ajută organismul să doboare infecțiile sau inflamațiile. Conform cercetătorilor, adulții au nevoie să doarmă între 7-9 ore pe noapte, adolescenții între 8-10 ore, iar copiii mai mici între 10-12 ore, în funcție de vârstă.

  1. Relaxează-te!

Persoanele care sunt mai stresate au de obicei un sistem imunitar mai scăzut și este mai puțin probabil ca organismul lor să dezvolte anticorpi pentru a se proteja de infecții.  Dacă ești foarte îngrijorat cu privire la îmbolnăvire, medicii îți recomandă să găsești metode de a-ți distrage atenția de la aceste probleme. Gândește-te că este imposibil să deții un control absolut asupra răspândirii virusurilor, mai ales în sezonul gripei și răcelii. Tot ce poți face este să păstrezi regulile de igienă, să stai departe de persoanele bolnave și să mănânci cât mai sănătos!

În concluzie, urmează aceste sfaturi pentru a reduce riscul de a te îmbolnăvi. Fii activ, încearcă să gestionezi stresul, să te odihnești suficient și evită pe cât posibil aglomerațiile deoarece sănătatea ta este singurul lucru care contează!

Sursa foto: Shutterstock.com

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate