Nadia Năstase și Adriean Chirilă, drept la replică privind activitatea echipei manageriale a S.C. Troleibuzul S.A. în perioada 2013 – ian. 2021

0

În virtutea dreptului la replică și a corectei informări a opiniei publice în legătură cu articolul apărut în mediul on-line, în data de 14.12.2021, în publicația Ziar Piatra Neamt.ro, ce conține informații incomplete și eronate cu privire la activitatea echipei manageriale a S.C. Troleibuzul S.A., din perioada 2013 – ian. 2021, subsemnații Năstase Ana Nadia, fost director general, și Chirilă Adriean, fost contabil-șef, transmitem punctul nostru de vedere privitor la acest subiect, cu solicitarea de a-l publica.

Subsemnații am luat la cunoștință, cu surprindere, de conținutul articolului „RETROSPECTIVA ANULUI SI OBIECTIVELE SC TROLEIBUZUL SA- LA ANUL VA FI SINGURUL OPERATOR DE TRANSPORT PUBLIC DIN PIATRA NEAMT”.

În opinia noastră, articolul  reda fidel conferinta de presa a managerului general de la S.C. Troleibuzul S.A., care a avut o abordare superficială și o analiză pur personală și părtinitoare asupra rezultatelor activității subsemnaților.

                                                               DREPT LA REPLICĂ 

1.     Referitor la suma de 320.000 de lei, declarată „PROFIT”, trecând peste faptul că, despre acest element financiar se poate face vorbire doar după încheierea bilanțului, vă facem cunoscut că aceasta este constituită din penalități și despăgubiri ce au fost achitate de U.A.T.-uri în urma proceselor intentate de către subsemnații, în anul 2019, pentru neplata compensației.

În concluzie, „PROFITUL” este rezultat din venituri financiare și nu din activitatea de producție.

2.     Privitor la afirmația că „SE CONSUMAU 700 LITRI ULEI PE LUNĂ”, vă informăm că media lunară de ulei achiziționat a fost de aproximativ 350 de litri pe lună, cantitate justificată de mărimea parcului, la acel moment, și de numărul de kilometri parcurși de mijloacele de transport. Astfel, autobuzele de tip „Higer” (6 buc.) și cele de tip „MAN” (4 buc.) necesitau completări periodice cu ulei de motor sau de transmisie. Ulterior, odată cu crearea „Departamentului tehnic”, de către actuala conducere, s-a hotărât completarea cu uleiuri uzate ce a avut drept rezultat casarea a 5 buc. „Higer” și, ulterior, vânzarea lor (banii rezultați fac parte din „PROFIT”), urmând ca și mașinile „MAN” să aibă același parcurs.

3.     Afirmația  „SE CUMPĂRAU  PIESE DE 150.000 LEI PE LUNĂ” este falsă. Dovadă, în acest sens, stau verificările lunare efectuate de către A.D.I. Urbtrans, mai ales pe partea de cheltuieli ce privesc activitatea de transport. Media lunară a pieselor de schimb achiziționate a fost de 55.000 de lei, funcție de parcul auto din dotare.

4.     Referitor la controlul efectuat de către Camera de Conturi Neamț, în urma căruia s-a emis raport, acesta reflectă opinia auditorilor. Considerăm că este prematur să se vorbească despre ilegalități atâta vreme cât nu există o decizie definitivă a instanței în acest sens. De altfel, indicatorii de performanță ai managerului actual sunt aceiași cu cei ai precedentului, iar despre modul în care au fost calculați și cât de corect sunt întocmiți își vor exprima opinia persoane cu expertiză în domeniu.

5.     „Moștenirea” de la vechea conducere privind „ZECI DE PROCESE INTENTATE” constă, de fapt, în  60 de acțiuni intentante de foști salariați ce au fost disponibilizați ca urmare a restructurării activității societății, restructurare solicitată de către U.A.T.-uri pentru a reduce cheltuielile și aprobată de C.A., respectiv A.G.A. S.C. Troleibuzul S.A. Acestea sunt informațiile corecte și nu „CELE AUZITE DE LA ANGAJAȚI”.

6.     ”…FAC TRANSPORT LA UN PREȚ MAI MIC”…, din datele estimate, societatea se va înregistra cu o compensație de aproximativ 7.600.000 de lei în anul 2021, ceea ce reprezintă un plus față de anul 2020 cu 1.000.000 de lei. Dacă se merge în acest ritm de creștere a compensației, care se achită din bani publici, U.A.T.-urile nu vor avea posibilitatea să o achite, iar societatea poate intra în insolvență.

În consecință, „CHEIA SUCCESULUI” managerului societății este atunci când își realizează obiectivele și indicatorii de performanță, iar cele mai importante obiective sunt reducerea compensației și achiziția de mijloace de transport noi, nepoluante și nu autobuze second-hand.

Având în vedere afirmațiile făcute de managerul general al S.C. Troleibuzul S.A., Cristian Sauciuc, în conferința de presă din data de 14.12.2021, afirmații care aduc grave prejudicii de imagine și asupra activității noastre, îi solicităm public să prezinte documente care stau la baza acuzațiilor sau, în caz contrar, să retracteze afirmațiile și să-și ceară scuze public.

 NĂSTASE NADIA

                                                                            CHIRILĂ ADRIEAN

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate