Lupașcu Simon-Dimitrie: Un elev de 10 fără copilărie „furată”. Citește, joacă șah și fotbal

0

Aminteam zilele trecute de performanța inedită înregistrată la Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra-Neamț. Șapte elevi, colegi de clasă, au reuşit să promoveze primul lor examen important din viaţă cu media zece.

Fiind vorba despre o performanță unică la nivel național, am considerat că este important să-i cunoaștem pe toți cei șapte copii în parte.

  • prezentarea copiilor este aleatorie, nefiind influențată de niciun criteriu

Cel de-al treilea copil pe care îl aducem în atenția publicului este:

LUPAȘCU SIMON-DIMITRIE

Pe parcursul celor patru ani de gimnaziu petrecuți la Colegiul Național „Petru Rareș”, Lupașcu Simon-Dimitrie ne spune că a avut ocazia să-și descopere pasiunile si să aplice cunoștințele dobândite la diferite concursuri si olimpiade de matematică, fizică și chimie:

Din numeroasele premii obținute la aceste concursuri imi amintesc cu plăcere de locul al treilea obținut la Concursul Național de Chimie „Raluca Rîpan” în clasa a șaptea, anul acesta calificându-mă la etapa națională a Olimpiadei de Chimie, care nu s-a mai desfăsurat din cauza pandemiei de coronavirus. În timpul liber îmi place să joc șah, un sport pe care îl practic de la o vârstă fragedă, să joc fotbal la scoală cu colegii în pauze si să citesc, ceea ce m-a ajutat sa trec mai usor peste perioada de izolare.”

A fost o perioadă incomodă în care lumea s-a adaptat din mers. Cursurile școlare s-au desfășurat online. L-am întrebat pe Simon-Dimitrie cum s-a adaptat la această situație neprevăzută:

La început mi s-a părut un lucru neobișnuit să ne vedem cu profesorii prin intermediul online, dar treptat am reușit să ne adaptăm situației, reușind în cele din urmă să căpătăm un ritm constant de învățare. Lipsa interacțiunii cu profesorii și colegii de clasă s-a resimțit cel mai mult, deoarece suntem o clasă unită, cu colegi care se ajută unii pe alții.

Afișarea rezulatelor la Evaluarea Națională, așteptată cu nerăbdare și emoție:

În momentul afișării rezultatelor eram pe site-ul Ministerului Educației asteptînd cu nerăbdare rezultatele. Emoțiile erau mari, mai ales pentru nota la Limba și literatura română, deoarece nu știam dacă am gresit ceva. În clipa în care s-au afișat rezultatele la Evaluare, un val de bucurie mi-a cuprins inima, iar atunci am realizat că toate eforturile depuse pentru acest examen au meritat. Atunci când am aflat că încă șase colegi de ai mei au obținut același rezultat (media zece) am fost plăcut surprins. Suntem o clasa excelentă, demnă de acest colegiu de prestigiu.

L-am întrebat pe viitorul licean ce părere are despre faptul că rezultatele de la Evaluarea Națională au fost afișate, pentru prima oară în istoria examenului, într-un format anonimizat.

Pe de o parte, consider că prin această modalitate se elimină concurența dintre elevi, prin urmare, copii nu se mai pot compara între ei. Pe de alt parte, acest lucru diminuează valoarea succesului și recunoașterea muncii elevilor cu rezultate foarte bune.”

Lupașcu Simon-Dimitrie ne-a transmis că își va continua studiile tot la Colegiul Național „Petru Rareș”, la profilul matematică-informatică.

Mesaj pentru cei care i-au fost alături în acest an important și dificil din viața sa:

Aș vrea să le multumesc tuturor persoanelor care m-au ajutat să trec peste această perioada dificilă din viata mea și care m-au motivat să nu îmi fie frică de acest examen. Mulțumesc conducerii școlii pentru orele în care ne-au fost clarificate fiecare detaliu privind organizarea examenului, doamnei profesoare de limba română, Monica Costea diriginta noastră, și doamnei profesoare de matematică, Livia-Anemarie Vaculik, care ne-au pregătit din clasa a cincea pentru a trece cu bine de acest examen.

Toți părinții își doresc copii de zece, însă mai important este ca aceștia să fie echilibrați psihic și emoțional.

„Cred că cel mai important este ca părinții să nu își dorească un copil de zece, ci un copil împlinit din punct de vedere emoțional, un copil care să poată folosi emoțiile într-un mod constructiv la examene sau în situații limită. Practic, eu nu am reușit să am un copil de zece, cred că am reusit să îl fac să conștientizeze că doar muncind, explorând, căutând răspunsuri va avea asigurat succesul pe care și-l dorește. Pentru a avea un copil de zece trebuie să se implice atât părinții, cât si cadrele didactice. Simon-Dimitrie a beneficiat în clasele primare de experiența doamnei învățătoare, iar apoi de cea a profesorilor din cadrul C.N.P.R. Piatra-Neamț, cărora le mulțumesc pe această cale.”, ne-a declarat unul dintre părinții lui Lupașcu Simon-Dimitrie.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate