Incompetența a dus la surparea unei bucăți dintr-o stradă proaspăt reabilitată în Piatra-Neamț

9

Desigur, cei de la primărie vor face tot ce le stă în putință să dea vina pe oricine, chiar și pe soartă, numai ca ei să nu își asume nicio responsabilitate pentru surparea unei bucăți dintr-unul dintre noile coridoare de mobilitate mult lăudate din Piatra-Neamț.

Situația care a dus la surparea șoselei este foarte clară. S-a asfaltat fără să se verifice infrastructura de sub drum, asfaltând peste un cămin de utilități, adânc de aproximativ un metru, lat de un metru și lung de cel puțin doi metri. Acest canal de utilități fusese astupat cu o placă de beton nearmată, și când a trecut o mașină mai grea, drumul s-a rupt efectiv sub ea.

Acum, ca să scutim primăria de eforturile inutile de a se scuza pentru incompetența lor, vă spunem că un drum trebuie verificat ca infrastructură înainte de a fi reabilitat. Desigur, multora le este frică să verifice, pentru a nu descoperi probleme și a fi nevoiți să cheltuiască mai mulți bani și să prelungească lucrările, creând disconforturi ce ar putea să-i coste electoral, așa că se merge pe repede înainte.

Cel mai probabil, unii se vor chinui să vă explice că este foarte complicat de făcut acest tip de verificare a infrastructurii, așa că le vom curma și lor suferința, explicând noi cum se face și cât costă toate variantele tehnice cu care se face o astfel de verificare.

Pentru a verifica un drum înainte de asfaltare și a identifica eventuale țevi dezafectate, caverne formate de infiltrații de apă sau alte goluri care ar putea duce la surparea drumului, se folosesc mai multe instrumente și tehnici dintre care vom da două exemple în urma consultării cu specialiști în domeniu.

Radarul de Penetrare în Sol (Ground Penetrating Radar – GPR): Este probabil cel mai frecvent utilizat instrument pentru detectarea obiectelor subterane. GPR-ul emite unde electromagnetice care se reflectă înapoi la suprafață când întâlnesc un material cu o proprietate dielectrică diferită, cum ar fi o țeavă sau un gol.
Prețurile pentru un sistem GPR pot varia de la aproximativ 5.000 EURO pentru modele mai simple, până la 30.000 EURO sau mai mult pentru sisteme avansate.

Sistemul de Localizare prin Ecou Acustic (Acoustic Echo Locators): Aceste dispozitive detectează ecourile generate de unde sonore trimise în pământ. Sunt utile pentru identificarea țevilor și a altor structuri solide.
Costul unui sistem de localizare prin ecou acustic poate varia între 10.000 EURO și 20.000 EURO.

De ce credem noi, în opinia noastră, că nu se fac astfel de verificări? Pentru că atunci primăria ar fi obligată să rezolve toate problemele de sub străzi, începând cu rețelele de canalizare, apa menajeră sau apa potabilă depășite ca termen de viață, instabilități ale solului și așa mai departe. Aceasta ar face ca lucrările să se realizeze mult mai bine și mai trainice, dar asta ar însemna să dureze mai mult și să coste mai mult, ori mulți politicieni sunt interesați să facă ceva de spoială, să vă ia ochii ca să le dați votul, și apoi Dumnezeu cu mila.

Ce nu înțeleg politicienii noștri actuali este faptul că de 35 de ani mulți alții dinaintea lor au făcut la fel, numai spoială, și acum totul se năruie. Nu mai merge să faci spoială peste alte 10 spoieli. Riscul ca șandramaua să se dărâme este unul major și, din păcate, asta se va întâmpla, cu mici excepții.

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
9 Comentarii
  1. Nanu spune

    Asi mai vrea sa deranjez odata Consiliul Judetean Neamt si sa intreb membrii acestui consiliu ; dlor dumneavoastra cand mergeti la cumparaturi , sa cumparati un kg sau doua de carne de porc sau vita , vanzatorul va spune ca trebuie sa platiti un porc intreg sau o vita intreaga ? ATUNCI DE CE MAMA DRACULUI MA PUNETI PE MINE SA PLATESC LA TROLEIBUZ UN BILET PTR TOT TRASEUL ,CAND EU MERG NUMAI O STATIE ,DOUA, SAU TREI ?

  2. Nanu spune

    Vad ca nimeni nu spune nimic despre acesta firma a Consiliului Judetean care se numeste ApaServ si care ar trebui sa detina aceste sisteme de localizare ,ca de altfel si DistriGaz sau cum se mai numesc cei care au in intretinere sistemul de distributie a gazului. Scria cineva ca pretul unui asemenea sistem este intre 5000 si 30000 de euro , adica mai putin decat salariul dlui (impropriu spus domn ,mai repede politician ) director pe o luna sau unul performant cat cinci salarii ale personajului respectiv , la DistriGaz aceiasi problema !

  3. Eugica spune

    Incompetenta românească = pleonasm

  4. tony spune

    Pare să fie o legătură cu gurile de canal/de scurgere astupate intenționat.
    Oare cum va fi la viitoarea ploaie torențială?

  5. Ion spune

    Încă nu au terminat de asfaltat,sa vezi după ce bucurii o sa avem!

  6. Florin spune

    ca și în cazul pistei de biciclete, de pe aceeași stradă, edilul șef va spune că pozele au fost făcute dintr-un anume unghi, compromițător.
    rând pe rând, marile investiții își arată colții.
    școlile intrate în reabilitare forțată în ce stadiu sunt?

    1. Nanu spune

      Si eu sant deranjat de porcaria aceasta dar toti ati uitat cine a facut proiectele ,cine a ,,selectat” firma care a executat lucrarile ,aceste proiecte si licitatia s-a facut in primariatul lui Chitic si a lui Arsene cel iubit !

    2. Nelu spune

      Tot in aceeasi zona, ce poate fi benefic pentru siguranta circulatiei, care este un lucru deosebit de important, acel slalom de pe o banda pe alta in cativa zeci de metri? Poate cineva sa explice?

      1. Nanu spune

        Este vorba de Codul Rutier care spune ca in localitate este o anumita viteza pe care trebuie sa o respecti si nu se mai pune problema , tot Codul Rutier spune ca se micsoreaza viteza la apropierea marcajului ptr trecerea de pietoni !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate