Gabi Muraru este sau nu in spatele afacerilor cu Telegondola, Strandul, Parcul Zoo si, mai recent, terenul din Parcul Tineretului?

3

Incercand sa aflam cine este in spatele afacerilor cu Telegondola, Strandul, Parcul Zoo si Parcul Tineretului, am auzit din 90% surse consultate ca firmele implicate ar fi orchestrate de Gabi Muraru, patronul firmei Dinasty si al barului Gatsby. Chiar persoane din institutiile bugetare si oameni din presa locala au sustinut aceeasi afiliere. Nu am inteles insa de ce toti acesti oameni, care de altfel sunt persoane deosebite, nu spun public aceste lucruri si vorbesc numai pe la colturi si, desi multi dintre ei poarta pantaloni, nu prea pot sa justifice asortarea vestimentatiei cu caracterul.
Noua ni s-a parut foarte cinstit sa sunam omul in cauza, sa ne ofere lamuriri directe pentru a clarifica aceste zvonuri. Domnul Gabi Muraru a avut amabilitatea de a ne acorda un interviu. Parerea noastra sincera este ca intentionat a fost lansat acest zvon care sa dirijeze atentia catre Domnia sa, in realitate, afacerile avand alta finalitate. Acum, daca gresim si in centrul parcului va aparea un nou Gatsby sau se va dovedi ca domnul Gabi Muraru minte, vom reveni asupra subiectului si ne vom pune cenusa in cap. Deocamdata, parerea noastra este ca oricine ar fi fost in carti, Gabi Muraru sau altcineva, au fost exclusi si acum se joaca doar la chinta roiala.
Interviul cu domnul Gabi Muraru:
Domnule Gabi Muraru, mai multi cititori ai ziarului nostru mentioneaza in comentariile lor numele dumneavoastra spunand ca sunteti persoana care sta in spatele firmelor ce administreaza Telegondola, Strandul, Parcul Zoo şi care doresc sa construiasca un restaurant in Parcul Tineretului din Piatra Neamt. Ati avut sau aveti o legatura cu aceste firme?
Nu. Neintelegerea de unde vine? In perioada in care am fost consilierul domnului primar, m-am ocupat de elaborarea unui master plan pentru turism. Atat timp cat in orasul Piatra Neamt se facusera niste investitii pentru turism, dar erau investitii izolate in mai multe locuri ale orasului, nu exista un plan coerent de realizare a unei industrii turistice. Atunci, de comun acord cu conducerea Consiliului Local si cu domnul primar, am facut pasii pentru elaborarea unui master plan in acest sens. Acest lucru a fost facut in colaborare cu o companie austriaca Kohl & Partners, companie care e una dintre cele mai bune companii din Austria in elaborarea unor astfel de studii si analize legate de turism. In paralel cu elaborarea master planului s-au facut pasii necesari pentru a transforma orasul Piatra Neamt administrativ in statiune turistica pentru ca, astazi, Piatra Neamt are statut de statiune turistica, la fel ca Brasovul. Aceasta a presupus decuparea unui contur in oras, pe care sa il aprobe Ministerul de Finate, Ministerul Turismului, Ministerul Justitiei, contur care sa statuteze viitoarea statiune turistica. Pe acest statut de statiune turistica, completat cu elaborarea master planului, urmeaza sa se faca tot ce inseamna aceste investitii in turism. Acesta este contextul in care numele meu a fost alaturat si implicat in ce inseamna turismul nemtean.
Zvonurile din Piatra Neamt in legatura cu alocarea terenului din centrul orasului, din parc, spun ca in „compensare cu Gatsby”, vi se da un teren in centrul orasului.
Dupa cum stiti, cafeneaua Gatsby este in cladirea Teatrului. Teatrul ca si entitate face parte dintr-un proiect european care presupune sa nu existe acte care sa genereze venit comercial. Atunci, evident că locatia va trebui inchisa. Problema este urmatoarea, ca in momentul in care cei care au scris proiectul, respectiv Consiliul Judetean, si au aplicat la el, pe noi nu ne-au anuntat. Din acest motiv, am fost pusi in situatia in care proiectul s-a aprobat si ni s-a spus: Trebuie sa plecati!. Am spus ca plecam, fara probleme, numai ca noi aici avem un contract de inchiriere pe 10 ani, in baza caruia am facut o investitie care a fost calculata si care se amortiza in acesti 10 ani si atunci trebuie sa ne platiti pierderile. Acesta este contextul legat de Gatsby. Anul trecut, spre mijloc, a existat o HCL prin care acea bucata de teren din parc despre care vorbiti (parcul face si el parte dintr-un proiect european de imbunatatire a potentialului turistic) a fost aprobata in baza faptului ca acea bucata nu face parte din proiectul european. Pe aceasta zona, de vreo 3 ani de zile, sunt tot felul de tarabe. In momentul in care am venit in Piatra Neamt cu austriecii, ei au recomandat obligatoriu disparitia acelor nenorociri de acolo care fac sau nu fac sens in viata orasului la momentul acesta.
In acest moment, Consiliul Local a luat decizia sa incheie un parteneriat public-privat cu asociere in participatiune cu o companie privata pentru a reface acea parte din parc pentru a-i da o destinatie turistica. In parc, dupa cum stiti, mai exista o cosmelie in care canta fanfara si in care acum se afla punctul de informare turistica. Acea cosmelie a fost mutata temporar, insa acest punct de informare are si el niste necesitati. Nu poate fi pus pur si simplu oriunde, la voia intamplarii. Avand in vedere ca parcul intra in acel proces de reabilitare, punctul de care vorbim va trebui sa dispara si sa capete o alta valenta, o alta destinatie. Cei din parc, plecand de la aceasta idee, au convenit impreuna cu cei de la Consiliul Local sa i se dea zonei din spate o destinatie de servicii catre populatie, un soi de cafenea care sa fie completata cu acest punct de informare turistica. Asa e peste tot in strainatate. Punctul acesta nu functioneaza de sine statator, pentru ca oamenii care vin acolo, nu vin sa stea jumatate de ora in picioare. Li se creeaza, astfel, un spatiu in care pot primi informatii turistice necesare legate de zona pe care o viziteaza, dar se pot si relaxa. In momentul in care eu am fost numit in functia pe care o ocup acum la Bucuresti, am facut o cerere Consiliului Judetean prin care am renuntat la acest teren din parc, neputand sa ma ocup de doua lucruri odata. Eu imi petrec cea mai mare a timpului in Bucuresti. Atunci, zona respectiva a ramas libera. Acesta a fost momentul in care Consiliul Local a actionat in baza asocierii prin participatiune, care nu prezinta procedura de scoatere la licitatie. Conform legii, asocierea prin participatiune inseamna ca partenerul public, respectiv Consiliul Local, pune la dispozitie terenul si partenerul privat vine cu investitia care se evalueaza la o suma in jurul a 4-500.000 de euro. Din cauza ca aceasta suma nu este disponibila oricui in momentul de fata, decizia de a face un lucru de acest gen in parc intr-o forma de parteneriat public –privat e mai mult decat salutara. Deci, acesta este contextul in care numele meu a fost pus in aceasta problema.

Sa intelegem ca aceasta firma care a preluat terenul din parc si va face acest restaurant nu are nicio legatura cu dumneavoastra? Este bine sa lamurim aceste lucruri.
Nu are nicio legatura cu mine.
Toate semnele de intrebare apar la urmatoarea situatie: de ce o firma de la etajul 7 din Bucuresti a preluat terenul si nu firma dumneavoastra direct? La fel si cu Telegondola s-au pornit discutii legate de firma din Cipru, cand s-ar fi putut ocupa, foarte bine, si o firma din Piatra Neamt.
Actul juridic a fost facut pe mine. Care ar fi fost logica sa renunt eu la acest beneficiu si sa las o firma din Bucuresti sa preia terenul? Stiti ca la romani zvonistica e a doua natura. Eu incerc sa va clarific administrativ aceste lucruri. Tipul de abordare a unui master plan reclama niste nevoi ale orasului, nevoi care nu se pot acoperi decat in doua moduri: investitii ale Consiliului Local sau investitii private. Daca plecam de la acest principiu ne intoarcem la a clarifica celelalte doua aspecte.
1. Gatsby este o investitie care, indiferent a cui ar fi fost, in momentul in care se inchide, nu din culpa proprietarului, atunci proprietarul trebuie despagubit.
2. Terenul din parc, cu investitia ulterioara, este un act de asociere in participatiune care nu are nicio legatura cu Gatsby. Sunt doua acte administrative diferite, care nu sunt conexe in niciun fel sau, cel putin, eu nu vad legatura dintre cele doua. Acel teren nu poate fi considerat o despagubire, deoarece pe acel teren trebuie sa mai investesti cateva sute de mii de euro. Din cate stiu eu, cand cheltuiesti bani nu inseamna ca te despagubeste cineva.
As vrea sa va spun ca eu sunt intr-o discutie aprinsa cu Consiliul Judetean de mai bine de un an si jumatate legata de aceasta despagubire, timp in care eu sunt in postura celui batut, si cu banii luati. Raman si fara cafenea, iar CJ o tot tergiverseaza, din tot felul de motive mai mult sau mai putin intemeiate. Plus ca ma mai trezesc cu zvonuri puse in carca mea de genul: Ia uite, Muraru ce face!

Referitor la contextul legat de master plan…In momentul in care Perla Invest ca si entitate a CL era condusa de o persoana angajata, acelei persoane nu i s-au putut da niste obiective strategice foarte clare si sa i se ceara sa le duca la indeplinire sub posibilitatea unei presiuni. In momentul in care CL a luat aceasta decizie de externalizare a managementului patrimoniului public si privat, prevedere legala, de altfel, si demers pe care nu l-am inventat noi, ci care este folosit in toata Europa pentru a gestiona unitati administrative publice, atunci CL a concesionat dreptul de administrare a unei companii la care este actionar. Aceasta companie care administreaza Perla Invest este doar managerul Perla Invest. Care este diferenta intre o persoana manager, salariata, si o companie manager: omul, face-nu face, nu poate fi tras la raspundere decat in orizontul de plata a acelui salariu; o companie care intra in acest proces de contractare a administrarii are un contract prin care da bani din buzunar daca nu isi indeplineste parametrii pe care i-a convenit.
Compania este din BUCURESTI. Unul dintre actionari este o companie din CIPRU. Parte dintre investitiile care se desfasoara acolo urmeaza a se face pe banii investitorilor din Cipru. Cine crede ca un om care vine si isi cheltuieste banii intr-o zona va putea disparea si va putea fi tras la raspundere? Vi se pare ca are sens?
La noi in Piatra Neamt s-au mai intamplat asfel de lucruri cu firme ale Primariei care prin diverse administrari proaste au falimentat si toate datoriile au ramas pe capul nemtenilor. Chiar si la Telegondola… Telegondola va incepe sa fie platita abia de la anul… Toate acestea sunt temeri ale oamenilor.
Procedura de concesionare a adminstrarii este in pasul incheierii contractului intre CL si compania care face administrarea, contract care e destul de complicat pentru finalizare deoarece presupune transferul in administrare a tuturor acestor entitati care nu aveau lucruri clarificate legate de cadastru, lucuri pe care le au in proprietate. In momentul in care acest contract se definitiveaza si se semneaza, va promit ca va fi publicat in ziar. Acest contract are urmatoarele prevederi: daca administratorul nu isi indeplineste parametrii propusi, el plateste datoriile pe care Perla le are contractate. Aceste datorii nu sunt ale companiei care o administreaza, sunt datorii contractate de CL anterior. Menirea acestei companii este sa plateasca datoriile, nu sa faca altele. Aceasta companie are prin contract stipulat ca nu are voie sa contracteze un alt credit. Evident ca astfel nu poate indatora Perla mai mult decat e indatorata. Vreau sa va spun un lucru: Nimeni nu a venit sa intrebe ceva! Credeti-ma!
Eu va spun altceva: eu personal am intrebat si nu am gasit raspunsuri. Pe domnuleprimar.ro am vazut sesizari la care Primaria nu a raspuns de mai bine de o luna.
Eu m-am intalnit cu cei de la Monitorul de Neamt in imediata finalizare a procedurii de concesiune. La fel, le-am explicat cine este compania, cu ce se ocupa, care este obiectul contractului, cu ce se va ocupa compania, care sunt atributiile CL, care este master planul, le-am dat copii. Raspunsul e cel care a aparut saptamana trecuta in ziar. E adevarat ca cei din provincie care sunt in presa sunt tentati sa dea aceasta turnura de permanenta evaziune unor astfel de intamplari. O administrare turistica a unei entitati de acest tip peste tot in lume se face in privat. Singura solutie de a face sa mearga lucururile inainte intr-o forma coerenta si care sa provoace profit pentru oras este administrarea privata. Asta e filosofia acestui demers.

Raman acum  foarte multe semne de intrebare:

Daca nu e domnul Gabi Muraru, atunci cine primeste asa usor acel teren si restul?

De ce primaria nu ne da decat nume de persoane care raspund la telefon si spun ca nu stiu cine e administratorul?

De ce primaria este atat de opaca si nu ne poate imtermedia un interviu direct cu domnul primar?

De ce unii din presa locala barfesc, dar nu au curajul sa spuna public nimic cu subiect si predicat?
Subiectul cu alocarea terenului din Parcul Tineretului este  departe de a fi  epuizat, ba chiar pot spune ca a fost relansat cu ocazia interviului acordat de domnul Gabi Muraru. Sa vedem ce urmeaza.

R.I.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
3 Comentarii
  1. vali spune

    cumva domnul gabi moraru a imprumutat bani de la baietii vestiti din oras ? babele barfitoare confirma ca sigur imprumutul luat de gabi moraru de la defunctul domn mararu gh.

  2. mihai spune

    Ha Ha Ha! Ce bine presteaza domnul Viorel Andrei! Ei, nu stiti care dl Andrei? Ziaristul drept ca potcoava si limba ca un brici de atitea plecaciuni si lustruit dosuri.

  3. cetatean spune

    Dl. Gabi Muraru – si fizicul va caracterizeaza ca un pion principal al PERLEI MAFIEI – oras ce a devenit dupa emiterea HCL – la comanda…
    Sa speram ca o sa vi se infunde , ne-am saturat de toate minciunele….

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate