[FOTO] Colegiul Național „Calistrat Hogaș” – la 109 ani. Curiozitatea trecutului și … nostalgia viitorului

0

„E Calistrat Hogaş,Vestit cărturar, călător legendar, E Calistrat Hogaş, Bătrânul meu colegiu centenar.”

Colegiul Național „Calistrat Hogaș” este o instituţie centenară devotată misiunii sale, care urmăreşte continuu promovarea și implementarea valorilor europene, astfel încât elevii, profesorii și părinţii să conştientizeze necesitatea „validării” intrinseci şi extrinseci a dimensiunii europene în educaţie. Viziunea acestei școli europene asupra devenirii şcolii pleacă de la statutul actual de pepinieră a învăţământului universitar şi conturează obţinerea de performanţe superioare, inclusiv pentru cei care sunt certificaţi în formare profesională, pentru libera afirmare a potenţialului tinerei generaţii de români şi pentru împlinirea lor în societatea cunoaşterii, pentru dezvoltarea durabilă a comunităţii noastre.

ZILELE CNCH 2019

A devenit deja o tradiție ca, la începutul lunii mai, să se sărbătorească Zilele CNCH. Programul din acest an a inclus manifestări devenite deja tradiție, CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAȚIE „CALISTRAT HOGAȘ”, aflat la ediția a X-a, inclus și în acest an în CAEN; Simpozionul Național (ediţia a VI-a) „TRECUTUL – CURIOZITATEA ȘI NOSTALGIA VIITORULUI” (principii didactice/metode și mijloace didactice/ triada profesor-elev-părinte); „CREATIVITATE ȘI INOVAȚIE”, ediția a IX-a – Sesiune de referate și comunicări ale elevilor, activitate a proiectului „Dimensiunea europeană a inventivității”; PE URMELE SCRIITORILOR – SESIUNE LITERAR ȘTIINȚIFICĂ; CONCURSUL DE MATEMATICĂ „CONSTANTIN BORȘ”, ediția a VIII-a; „VALORI EUROPENE: CIVISM ȘI DEMOCRAȚIE” – dezbatere în format World Schools dedicată celebrării Zilei Europei (Moţiunea dezbătută: „Acest Parlament crede că votul obligatoriu va crește calitatea democrației în România”), lansarea publicațiilor colegiului – Anuarul CNCH, ediția a IX-a, Revistele Zece+, Adobiograființa, Calistrații; „STIL ŞI VIZIUNE” – vernisajul expoziției cu lucrări de artă plastică participante la Concursul Național de Creație „Calistrat Hogaș”, Cupa CNCH – 109 la tenis de masă etc.

În premieră s-au desfășurat: ediția-pilot a CONCURSULUI DE GRAMATICĂ A LIMBII ROMÂNE „EUGENIA POPOVICI”, adresat elevilor din clasele de gimnaziu; „Viitorul Europei, viitorul tăuîntâlnire interactivă cu reprezentanții Europe Direct Nord Est;„POVEȘTI EUROPENE DE SUCCES” – Proiectul Erasmus+ „Say Stop to Bullying!”; Proiectul „EXCEPȚIONALII – Școala de valori”, Proiectul „BISMUN” etc. Pentru viitorii absolvenți de clasa a VIII-a interesați să studieze oferta educațională și să se familiarizeze cu atmosfera colegiului, liceul a organizat joi, 8 mai 2018, Ziua Porților Deschise, eveniment care implică asistarea la ore specifice profilului pe care vor să-l urmeze și turul colegiului oferit de actualii elevi ai „Hogașului”. Oferta educațională reflectă, așa cum proiectele și performanțele liceului demonstrează, o stare de echilibru deloc precar între preocupările umaniste și gustul pentru știință proaspăt descoperit. Etichetat neoficial drept școală cu preocupări preponderent umaniste, instituția a dovedit, mai ales în acest an, că poate asimila tendințele actuale ale societății informatizate și digitalizate și poate face performanță și în câmpul științelor realiste.

A devenit deja o tradiție ca CNCH să aducă în mijlocul elevilor profesioniști din diferite domenii, diplomați și modele culturale, sub egida, Întâlnire cu excelența. Doar în ultimul deceniu, au pășit pragul școlii numeroase personalități exemplare care au împărtășit din expertiza lor elevilor: mai 2011 – regizorul de film Elisabeta Bostan, absolventă a colegiului; mai 2011 – Luminița Huțupan, maestru al sportului, fost portar al echipei naționale de handbal, multiplă campioană națională și internațională, absolventă a colegiului; mai 2012 – academicianul Radu Miron; octombrie 2012 – scriitorul și publicistul Mircea M. Ionescu; noiembrie 2012 – prof. univ. dr.  Zoe Petre, istoric, om politic, fost consilier prezidențial; aprilie 2013 – alpinistul Constantin Lăcătușu; septembrie 2013 – scriitorul și ziaristul Aurel Zgheran; noiembrie 2013 – actrița Draga Olteanu-Matei; mai 2014 – prof. univ. dr. Mircea A. Diaconu, prorectorul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, absolvent al colegiului; octombrie 2014 – diplomatul Valeriu Arteni, Ambasadorul României în Vietnam, absolvent al colegiului; mai 2015 și 2016 – dramaturgul și poetul Matei Vișniec; septembrie 2016 – Înalt Preasfințitul Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei; septembrie 2016 – poetul și publicistul Bogdan Ghiu; noiembrie 2016 – lect. univ. dr. Vlad Gafița, Universitatea Suceava; martie 2017 – poeta Ana Blandiana; mai 2017 – prof. univ. dr. Gheorghe Cliveti, directorul Institutului de Istorie „A.D. Xenopol”, Iași;  septembrie 2017 – scriitorul și publicistul Lucian Vasiliu, directorul Editurii „Junimea”, Iași; decembrie 2017 – Ministrul Educației Naționale Liviu Marian Pop; martie 2018 – Ambasadorului SUA, Excelența Sa, Hans Klemm; mai 2018 – cercetător Raluca Spiridon, reprezentant al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității; noiembrie 2018, Tedy Necula, regizorul filmului Coborâm la prima; noiembrie 2018, dr. Ioana Boca, director executiv, Academia Civică – Memorialul victimelor comunismului și al rezistenței;ianuarie2019, Jacky Polturat, André Chenat, Asociația Le Roannais, Roanne, Franța;martie 2019, europarlamentarul Maria Grapini, Parlamentul European, Strasbourg; aprilie 2019, prof. univ. dr. Sergiu Musteață, Universitatea „Ion Creangă” din Chișinău.

CNCH – Școală europeană. Instituție de învățământ centenară.

Școală eTwinning. Școala Microsoft …

Ce ar putea singulariza Colegiul Național „Calistrat Hogaș”, o instituție de învățământ centenară, școală europeană, pe panoplia învățământului nemțean și național deopotrivă? O întrebare deschisă care comportă multiple răspunsuri, aflate în relație de complementaritate. Promovarea constantă a paradigmei excelenței în educație? Misiunea și viziunea? Performanțele obținute de elevi? Întâlnirea cu excelența? Distincțiile obținute de-a lungul timpului? Calistrații – oamenii „Hogașului”? Baza materială? Peste un veac de istorie?

FILE DE ISTORIE – TREPTE AE DEVENIRII SPIRITUALE

Nimic nu-i leagă mai mult pe oameni decât conștiința unui trecut comun”, considera E. Lovinescu, teoreticianul modernismului și promotorul teoriei sincronismului. Instituția de învățământ cunoscută astăzi sub denumirea de Colegiul Național „Calistrat Hogaș” își scrie cronica sa de lăcaș al luminii dinspre anul 1885, când ființa la Piatra-Neamț, așa cum ar rezulta indirect din ultimele documente date la iveală, Institutul particular primar și secundar de fete „Cultura”. Deoarece nu există înscrisuri clare care să arate că Institutul „Cultura”, desființat în 1910, a avut drept continuator cursul preparator pentru clasa a III-a secundară, care își începe activitatea în același an și pentru care există astfel de înscrisuri, suntem nevoiți a considera anul 1910 drept anul înființării actualei instituții.

În acest an 1910, Eugenia Popovici, licențiată în litere, și Valentina Focşa, licențiată în matematici, înființează un curs preparator de fete pentru clasa a III-a secundară, autorizat de Ministerul Instrucțiunii Publice și Cultelor, cu rezultate a căror calitate era cunoscută și recunoscută. Astfel, în anul 1911, cu sprijinul parlamentarilor nemțeni și cu autorizarea lui C.C. Arion – ministru în guvernul conservator condus de P.P. Carp, se înființa la Piatra-Neamț Școala particulară secundară de fete cu programa învățământului de stat. Transformată, în 1924, în Liceul de Fete „Eugenia Popovici – Valentina Focşa”, școala își împlinea menirea de a asigura egalitatea șanselor în accesul la instrucție și educație, ilustrând progresul învățământului românesc, marcat, un an mai înainte, de etatizarea școlilor.

Diferitele denumiri ale instituției de-a lungul timpului reflectă modul în care colegiul a crescut valoric timp de un secol și mai bine: 1938 – 1954: Liceul teoretic de fete; 1954 – 1967: Școala medie de fete nr. 2, Școala medie mixtă nr. 2, Școala medie nr. 2; 1967 – 1970: Liceul nr. 2 și apoi Liceul de cultură generală nr. 2; 6 februarie 1970: Liceul „Calistrat Hogaș”, instituția funcționând numai cu clase de învățământ teoretic; Septembrie 1970 – iulie 1977: Liceul de cultură generală „Calistrat Hogaș”; 12 iulie 1977 – 15 iunie 1982: Liceul de filologie – istorie „Calistrat Hogaș”; 15 iunie 1982 – 17 ianuarie 1991: Liceul Industrial nr. 6, învățământ de zi și seral, cuprinzând și câte o clasă de filologie-istorie, pentru fiecare an de studiu; 17 ianuarie 1991 – 15 septembrie 2004: Liceul Teoretic „Calistrat Hogaş” cu clase de profil real, respectiv, umanist, ale căror specializări și subspecializări sunt din cele mai diverse: matematică-fizică, chimie-biologie, fizică-chimie, filologie, limbi moderne, științe sociale, matematică-informatică, clase cu predarea intensivă a unei limbi străine și, respectiv, bilingve (engleză și franceză). În paralel, funcționează, câte o clasă de gimnaziu la fiecare nivel de studiu, cu predare intensivă a limbii engleze; 15 septembrie 2004 – prezent: Colegiul Național „Calistrat Hogaş”. Rămân valabile cele două profiluri, real și umanist, cu reconfigurarea specializărilor astfel: matematică-informatică, științe ale naturii, științe sociale, la toate aceste specializări existând și clase/formațiuni de studiu intensiv al limbii engleze, filologie, filologie – bilingv engleză. Se păstrează, în paralel cu nivelul liceal, câte o clasă de gimnaziu pe fiecare nivel de studiu, cu predarea intensivă a limbii engleze. În plus, colegiul este acreditat pentru susținerea examenelor Goethe, Cambridge și ECDL.

BAZA MATERIALĂ – PREMISĂ A SUCCESULUI

            În spiritul sincronismului teoretizat de Lovinescu, echipa de manageri a CNCH a oferit elevilor o bază materială adecvată pentru un învățământ modern, de calitate, la standarde europene. Spațiile școlare includ: 28 săli de clasă (dintre care 6 sunt dotate cu sisteme audio a câte 5 boxe şi 14 săli sunt dotate cu videoproiectoare şi ecrane fixe); 3 laboratoare de ştiinţe (fizică, chimie, biologie), dotate cu table magnetice, videoproiectoare, ecrane proiecţie; 3 laboratoare de informatică; 1 laborator fonetic; o sală multimedia; 5 cabinete pentru grupele de limbi moderne; o sală de sport modernă și 2 terenuri de sport; bibliotecă şcolară cu 26.861 unități bibliografice din care 450 produse media; sală de lectură. Alte spații: sală de festivităţi cu 150 locuri; cabinet de consiliere şi asistenţă psihopedagogică; cabinet medical; cabinet stomatologic. Nu doar dotarea și baza materială determină pe cei mai buni elevi din județul Neamț să dorească să intre în familia calistraților, ci și profesionalismul cadrelor didactice.

Numărul total de cadre didactice la 1 septembrie 2018 este de 5, din totalul cărora 9 au titlu de doctor, iar 40 sunt cu gradul didactic I. Profesionalizarea carierei didactice este o condiție sine qua non a societății contemporane, aceasta realizându-se și prin implicarea personalului didactic de la Colegiul Național „Calistrat Hogaș” în formarea continuă, atât ca formabili, cât și ca: metodiști, formatori, monitori, mentori, experți în management etc. 24 de cadre didactice au beneficiat de cursuri de formare în Europa, prin intermediul proiectului Erasmus+ TRAINING4EQUALITY PACKAGE (T4EQuiP), în perioada 2014-2016.

Câteva dintre cele mai recente recunoașteri ale profesionalismului cadrelor didactice le reprezintă:

  • premiul obținut, pe data de 7 mai 2019, de către dna prof.dr. Cristina Neculăeș, la Concursul Național „Recunoștință Făuritorilor Marii Uniri”, de către Ministerul Educației Naționale, pentru coordonarea elevei Daniela-Elena Popa (premiul al II-lea), în prezența dnei ministru Ecaterina Andronescu;
  • selectarea dnei prof. dr. Cătălina Tărcăoanu (singurul cadru didactic din Neamţ) pentru un seminar pe tematica Holocaustului, la Institutul Yad Vashem (https://www.yadvashem.org/), din Israel, care va avea loc în perioada 4-11 august 2019;
  • acordarea premiului „manager XXI”, dlui director Florin Irimia, de către Asociația managerilor Educaționali din județul Neamț, în cadrul Sărbătorii Școlii Nemțene (decembrie 2019);
  • acordarea trofeului „Domnul Trandafir”, dnei prof.dr. Daniela Mătăsaru Ionescu, în cadrul Sărbătorii Școlii Nemțene (decembrie 2019);

      Expertiza, experiența, precum și preocuparea pentru cercetare a cadrelor didactice de la Colegiul Național „Calistrat Hogaș” s-au concretizat în publicarea a numeroase cărți de specialitate, studii și articole, care pot fi considerate atât exemple de bune practici pentru colegi, cât și repere bibliografice importante. Pentru exemplificare amintim:  Ghidul metodologic Transdisciplinaritate, interactivitate şi colaborare în vederea ameliorării mediului socio-afectiv al şcolii (Volum colectiv elaborat de profesorii colegiului), publicat la Editura LUMINIS – 2017.

Viziunea asupra devenirii şcolii pleacă de la statutul actual de pepinieră a învăţământului universitar şi conturează obţinerea de performanţe superioare, inclusiv pentru cei care sunt certificaţi în formare profesională, pentru libera afirmare a potenţialului tinerei generaţii de români şi pentru împlinirea lor socială, cunoscută şi recunoscută aici şi oriunde. Anul școlar 2017-2018 s-a încheiat cu un număr de 839 elevi, promovabilitatea fiind de 99,88%. Un număr de 544 elevi au avut media generală între 9,00-9,99, iar 13 cu media generală 10. Amintim, de asemenea, performanțele răsunătoare din ultimii doi ani, obținute de: Avadanei SorinaDiana, clasa a XII-a D, prof. Magdalina Simona – Medalia de bronz la Olimpiada internaţională de Geografie de la Beijing, China; Bâlici Mihnea, clasa a XI-a E, prof. dr. Ioniţă Adriana-Zâna – Premiu special la Olimpiada internaţională de lectură; Bâlici Mihnea, clasa a XII-a E, prof. Ecaterina Romașcu – medalia de argint la Olimpiada Internațională de Filosofie de la Rotterdam, Olanda.

PROIECTE EUROPENE … OPORTUNITĂȚI DE DEZVOLTARE PERSONALĂ ȘI PROFESIONALĂ

Implementarea de către CNCH – școală europeană – a proiectelor de anvergură având drept parteneri instituții similare de învățământ din Statele Unite ale Americii, Europa și Africa, Noua Zeelandă, Asia constituie deja o tradiție. Participarea elevilor „digital natives” din grupul-țintă la astfel de proiecte, fie în limba engleză, fie în limba franceză, reprezintă oportunități de învățare și de dezvoltare personală și profesională, aflate în complementaritate cu cele oferite de educația formală din cadrul sistemului de învățământ. Şcoala oferă un statut important învăţării colaborative, prin intermediul proiectelor, învăţării prin investigare, descoperire şi aplicare, precum şi învăţării permanente ca obiectiv de lungă durată.

Elevul este învăţat să înveţe: de la toţi cei din jur şi de la el însuși, din orice context, printr-un management eficient al timpului şi al informaţiei, pentru a deveni capabil de a accesa, procesa, asimila noi cunoştinţe şi deprinderi, abilităţi, în mod independent, cu autodisciplină, dar şi lucrând în colaborare, în grupuri eterogene, fiind astfel capabil de a împărtăși cu cel de lângă el ceea ce a achiziţionat. În spiritul acestei caracteristici, elevii sunt implicaţi în diferite tipuri de proiecte, cu state din UE, participând la derularea şi diseminarea ulterioară a acestora. Se realizează continuu subordonarea demersurilor celor cinci piloni ai învăţării: a învăţa să ştii (savoir), a învăţa să faci (savoir faire), a învăţa să munceşti împreună cu ceilalţi, a învăţa să fii (savoir être), a învăţa să te transformi pe tine să schimbi societatea.

Cea mai recentă recunoaștere o reprezintă selectarea, alături de alte 25 de școli din țară, pentru participarea la programul Școli – ambasador ale Parlamentulului european, ediția a III-a (prof. coordonator Nadia Cîrcu). Programul «Școală-ambasador a Parlamentului European» (EPAS) își propune să ofere tinerilor posibilitatea de a-și aprofunda cunoștințele despre politicile europene, de a-și cunoaște drepturile pe care le au în calitate de cetățeni europeni și de a înțelege cum pot participa activ la viața democratică a Uniunii Europene. Scopul programului este de a furniza informații cu privire la posibilitățile pe care le au și, printre altele, la importanța prezenței la vot la alegerile europene din 2019.

Activitățile desfășurate implică deopotrivă profesorii, care îndeplinesc rolul de ambasadori seniori și elevii colegiului care, de asemenea, formează în număr de 15, grupul de ambasadori-juniori, aceștia devenind lectori pentru colegii lor. Însă, în acest program,  sunt incluse toate cadrele didactice ale liceului și toți elevii, ei activând ca voluntari pentru a susține liceul să treacă de la statutul de școală-candidat la statutul de Școală-Ambasador a Parlamentului European, în urma unei evaluări sistematice.

Ambasadorii juniori care au fost selectați sunt: Ovidiu Mihăilescu,  Alexandra Iulia Topliceanu,  Alessia Cazan,  Viviana Budiș,  Maria Cezara Cojocariu,  Bianca Miruna Munteanu, Sabina Păduraru, Raluca Elena Irimia,  Silviu Florian,  Miruna Vicu,  Andreea Emilia Mihăilescu,  Ioana Raclariu, Lorena Arsene, Rebeca Veleșcu, Vlad Gubendreanu. Ei vor fi însoțiți pe parcursul acestei călătorii europene de profesorii  ambasadori seniori: Nadia Cîrcu, Camelia Smaranda, Viorica Rusu, Daniela Mătăsaru-Ionescu, Oana Gîrbea, Ecaterina Romașcu. De exemplu, în cadrul proiectului, o echipă a Colegiului Național „Calistrat Hogaș” Piatra-Neamț, formată din 2 ambasadori seniori (prof. Nadia Cîrcu și prof. Camelia Smaranda) și 6 ambasadori juniori (Antonia Burduja, Andreea Cristel, Andi Ioan Enache, Alexandru Ghițescu, Miruna Manoliu, Ecaterina Munteanu) au participat la cateva acțiuni în Sittingbourne și Londra, UK.

Totodată, în perioada 19-28 aprilie 2019, în cadrul programului Erasmus+, „Say Stop to Bullying!”, o delegație care a reprezentat CNCH (Casandra-Teona Sava, Miruna Munteanu, Alessia Cazan, Viviana Budiș, profesor Rusu Viorica), a participat , în Turcia, în Sakarya – Karasu, la numeroase activități care vizează o realitate contemporană din școlile românești și nu numai, răspunzând unei nevoi emergente atât a cadrelor didactice, cât și a elevilor. Proiectul se desfășoară în parteneriat cu Primăria Piatra-Neamț, unul dintre colaboratorii instuționali ai CNCH.

Derularea proiectelor europene sau transoceanice destinate elevilor de liceu reprezintă o tradiție la CNCH (2011-2013 – LET’S SHARE LOVE, PEACE AND TOLERANCE, proiect Comenius, parteneriat bilateral cu o școală din Turcia; 2012-2014 – EUROPE DEFINES UNITY AND DIVERSITY IN FOOD CULTURE, proiect Leonardo da Vinci cu școli partenere din Turcia și Polonia; 2012-2014 – LE MATH – LEARNING MATHEMATICS THROUGH NEW COMMUNICATION FACTORS, proiect Comenius centralizat cu parteneri din Cipru, Suedia, Spania, Bulgaria și Italia; 2013-2015 – YOUTH INITIATIVES TO ENHANCE THEIR LIFE DEVELOPMENT, proiect Comenius, parteneriat bilateral cu o școală din Turcia; 2015-2016 – WAVES OF CITIZENSHIP, WAVES OF LEGALITY – Programul „Europa pentru cetățeni. Acțiuni ale societății civile” cu parteneri din Italia, Macedonia, Albania, Estonia, Grecia, Portugalia, Bulgaria, Ungaria și Cehia; 2015-2017 – SELFY – SAVE EARTH’S LIFE FOR YOUTH, proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Germania, Grecia, Portugalia, Italia, Franța – Insulele Réunion, Turcia și Letonia; 2016-2017 – Proiectul FACT-REFLECT-ACT câștigător al ZILEI EUROSCOLA din 17 noiembrie 2017, vizita elevilor la Parlamentul European de la Strasbourg; 2016-2019 – MOVE YOUR BODY AND MIND – HEALTHY LIFESTYLE FOR ADOLESCENTS!,  proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Bulgaria, Franța, Polonia, Spania, Marea Britanie, Turcia și Letonia; 2016-2018 – APPRÉHENDER LE PATRIMOINE CULTUREL IMMATÉRIAL ATTACHÉ AUX DIFFÉRENTES UTILISATIONS DU CHEVAL, LE SAUVEGARDER, LE RESPECTER ET SENSIBILISER AUX NIVEAUX LOCAL, NATIONAL ET EUROPÉEAN, proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Franța și Spania; 2016-2018 – EUROPEAN VALUES AND BEING PHYSICALLY ACTIVE THROUGH GAMES FOR A BETTER LIFE, proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Portugalia, Turcia, Polonia și Letonia; 2017-2019 – BIOPLASTICS – THE FUTURE OF FOOD PACKAGING!, proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Germania, Marea Britanie și Grecia), cele adresate elevilor de gimnaziu reprezintă o noutate (2017-2019 – ESCRIBIMOS NUESTRA HISTORIA. CREAMOS NUESTRO PLANETA, proiect Erasmus+, parteneriat școlar cu Spania, Italia și Portugalia). Tot o noutate o reprezintă și proiectul de formare profesioală VET – 2017-2018 – ANGAJABILITATE+ PRIN PRACTICĂ LA LOCUL DE MUNCĂ, proiect Erasmus+, mobilități stagiari VET. Programul Flex, în cadrul căruia Theodor Nichifor, singurul elev din Piatra-Neamț care a obținut o bursă de studii, în Indiana, SUA, urmând un an întreg școlar, 2016-2017 (clasa a X-a), într-un alt sistem de învățământ, reprezintă pionierat, de asemenea, pentru prestigioasa noastră instituție de învățământ.

REZULTATE OBȚINUTE LA ETAPA NAȚIOALĂ

A OLIMPIADELOR ŞI CONCURSURILOR  ŞCOLARE, DESFĂȘURATE PÂNĂ LA ACEASTĂ DATĂ

Premiul I

  1. Nichifor Theodor, clasa a XII-a A, prof. Nadia Cîrcu – Concursul național de proiecte Made for Europe
  2. Parmac Teodora, clasa a XII-a A, prof. Anca Ionescu – Concursul Public Speaking, semifinală națională

Premiul al II-lea

  1. Gavriluță Elena-Iustina, clasa a XII-a C – Olimpiada de limba italiană
  2. Popa Daniela-Elena, clasa a XII-a D, prof. Cristina Neculăeș – Concursul național Recunoștință făuritorilor Marii Uniri

Mențiune MEN

  1. Kloetzer Ilinca-Maria, clasa a IX-a E, prof. Filimon Codruța – Olimpiada de limba engleză
  2. Parmac Teodora, clasa a XII-a A, prof. Anca Ionescu – Olimpiada de limba engleză
  3. Alexandru Petronela-Laura, clasa a XI-a F, prof. Daniela Mătăsaru-Ionescu – Olimpiada de istorie

Premii și mențiuni speciale

  1. Veleșcu Andreea-Rebeca, clasa a IX-a A, prof. Oana-Raluca Hizan – Olimpiada de limba franceză
  2. Caea Anna-Maria-Gabriella, clasa a XII-a B – Olimpiada de limba italiană
  3. Moroșanu Ana-Maria, clasa a X-a C, prof. Camelia Smaranda – Olimpiada de chimie
  4. Dandu-Pop Andrei-Nicu, clasa a XI-a D, prof. Elisabeta Tofan – Olimpiada de geografie
  5. Fîrțigu Andreea-Georgiana, clasa a XII-a F, prof. Elisabeta Tofan – Olimpiada de geografie

Participare

  1. Tabacariu Georgiana-Elena, clasa a XI-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu – Olimpiada de limba și literatura română – secțiunea A
  2. Popescu Petre, clasa a X-a E, prof. Viorica Rusu și prof. Ana-Maria Vechiu – Olimpiada de limba engleză
  3. Bucur Andreea, clasa a XI-a E, prof. Cornelia Schonfeld – Olimpiada de limba engleză
  4. Teșu Vlad, clasa a XII-a D, prof. Rusu Viorica – Olimpiada de limba engleză
  5. Filioreanu Dragoș, clasa a XII-a F, prof. Ana-Maria Vechiu – Olimpiada de limba engleză
  6. Oatu Carla-Nicole, clasa a IX-a A – Olimpiada de neogreacă
  7. Căderea Ioan, clasa a XI-a C, prof. Brîndușa Andrei – Olimpiada de chimie
  8. Chilu Mihnea-Ioan, clasa a VIII-a, prof. Camelia Smaranda – Olimpiada de chimie
  9. Căderea Maria, clasa a IX-a D, prof. Petronela Chelaru – Olimpiada de geografie
  10. Tatar Adela-Georgiana, clasa a XI-a B, prof. Carmen Olariu – Olimpiada de religie ortodoxă
  11. Vicu Ana-Maria-Miruna, clasa a XI-a F, prof. Carmen Olariu – Olimpiada de religie ortodoxă
  12. Ilariu Miruna-Elena, clasa a XI-a F, prof. Mihai Mancaș – Campionatul național de tenis de masă

Calificați la etapa națională – competiții în curs de desfășurare

  1. Budiș-Nechita Viviana, clasa a X-a C, prof. Mihaela Gravriluță – Olimpiada de limba germană modernă
  2. Filioreanu Dragoș, clasa a XII-a F, prof. Mihaela Gravriluță – Olimpiada de limba germană modernă
  3. Socea Georgia, clasa a IX-a E, prof. Mihaela Gravriluță – Olimpiada de limba germană modernă
  4. Păduraru Sabina, clasa a IX-a E, prof. Mihaela Gavriluță – Olimpiada de limba germană modernă
  5. Corduneanu Ioana-Alexandra, clasa a IX-a E, prof. Carmen Corfu – Concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici
  6. Ailincăi Briana, clasa a IX-a C, prof. Codruța Secară – Concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici
  7. Bistricianu Petruț-Sebastian, clasa a X-a F, prof. Carmen Corfu – Concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici
  8. Corduneanu Ioana-Alexandra, clasa a IX-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu și prof. Carmen Olariu – Concursul Cultură și spiritualitate românească
  9. Mereuță Ana-Gabriela, clasa a XII-a C, prof. Silvia Bortariu – Olimpiada de Tehnologia Informației
  10. Enache Andi-Ioan și Miron Rareș, clasa a XI-a C, prof. Nadia Cîrcu – Concursul național de comunicări științifice Chimia – prieten sau dușman

REZULTATE LA OLIMPIADE ŞI CONCURSURI ŞCOLARE – ETAPA JUDEŢEANĂ

Locul I Limba și literatura română – Secțiunea A Bucur Andreea, clasa a XI-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu
  Limba engleză Kloetzer Ilinca-Maria, clasa a IX-a E, prof. Filimon Codruța Popescu Petre, clasa a X-a E, prof. Viorica Rusu și prof. Ana-Maria Vechiu Bucur Andreea, clasa a XI-a E, prof. Cornelia Schonfeld Gheorghiu Alexandra, clasa a XI-a A, prof. Codruța Filimon Parmac Teodora, clasa a XII-a A, prof. Anca Ionescu Teșu Vlad, clasa a XII-a D, prof. Rusu Viorica Filioreanu Dragoș, clasa a XII-a F, prof. Ana-Maria Vechiu
  Limba franceză Veleșcu Andreea-Rebeca, clasa a IX-a A, prof. Oana-Raluca Hizan
  Limba italiană Gavriluță Elena-Iustina, clasa a XII-a C
  Limba germană modernă Matei Alessia-Maria, clasa a VII-a, prof. Mihaela Gravriluță Socea Giorgia, clasa a IX-a E, prof. Mihaela Gravriluță Budiș-Nechita Viviana, clasa a X-a C, prof. Mihaela Gravriluță Ceangu Ruxandra, clasa a X-a E, prof. Mihaela Gravriluță Gubendreanu Vlad-Nicolae, clasa a XI-a C, prof. Mihaela Gavriluță Filioreanu Dragoș, clasa a XII-a F, prof. Mihaela Gravriluță
  Limba neogreacă Oatu Carla-Nicole, clasa a IX-a A
  Concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici Corduneanu Ioana-Alexandra, clasa a IX-a E, prof. Carmen Corfu Ailincăi Briana, clasa a IX-a C, prof. Codruța Secară
  Chimie Căderea Ioan, clasa a XI-a C, prof. Brîndușa Andrei
  Geografie Dandu-Pop Andrei-Nicu, clasa a XI-a D, prof. Elisabeta Tofan Fîrțigu Andreea-Georgiana, clasa a XII-a F, prof. Elisabeta Tofan
  Concursul Cultură și spiritualitate românească Corduneanu Ioana-Alexandra, clasa a IX-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu și prof. Carmen Olariu
  Concursul național de comunicări științifice Chimia – prieten sau dușman Enache Andi-Ioan și Miron Rareș, clasa a XI-a C, prof. Nadia Cîrcu
  Concursul național de proiecte Made for Europe Nichifor Theodor, clasa a XII-a A, prof. Nadia Cîrcu
Locul II Limba și literatura română – Secțiunea A Tabacariu Georgiana-Elena, clasa a XI-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu
  Limba engleză Olarașu Ioana-Emilia, clasa a VII-a, prof. Ana-Maria Vechiu Tună Ilinca-Alexandra, clasa a VIII-a, prof. Anca Ionescu Blaj Daria-Teodora, clasa a IX-a C, prof. Anca Ionescu Trifan Ilie, clasa a IX-a A, prof. Anca Ionescu Costrachevici Isabel-Elena, clasa a X-a A, prof. Ana-Maria Vechiu Tabacariu Georgiana-Elena, clasa a XI-a E, prof. Viorica Rusu și prof. Codruța Filimon
  Limba germană modernă Baltag Anastasia, clasa a X-a E, prof. Mihaela Gavriluță Dobrea Dominic, clasa a VII-a, prof. Mihaela Gavriluță Păduraru Sabina, clasa a IX-a E, prof. Mihaela Gavriluță
  Concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici Kloetzer Ilinca-Maria, clasa a IX-a E, prof. Carmen Corfu
  Fizică Hanganu Ioan-Tudor, clasa a VII-a, prof. Georgeta Balaban
  Geografie Căderea Maria, clasa a IX-a D, prof. Petronela Chelaru Ceangu Ruxandra, clasa a X-a E, prof. Elisabeta Tofan
  Istorie Alexandru Petronela-Laura, clasa a XI-a F, prof. Daniela Mătăsaru-Ionescu Popa Daniela-Elena, clasa a XII-a D, prof. Irina Gireadă
  Educație tehnologică și aplicații practice Bucălău Cleopatra-Christiana, clasa a V-a, prof. Loredana Săndulescu
  Concursul Cultură și spiritualitate românească Iftime Maria-Magdalena, clasa a VIII-a, prof. Cătălina Tărcăoanu și prof. Carmen Olariu
Locul III Limba și literatura română – Secțiunea A Iftime Maria-Magdalena, clasa a VIII-a, prof. Cătălina Tărcăoanu Teleucă Teodor, clasa a XII-a E, prof. Cristina Neculăeș
  Limba engleză Matei Ioana-Alexandra, clasa a VII-a, prof. Ana-Maria Vechiu Călugăru Ioana-Daniela, clasa a IX-a E, prof. Cornelia Schonfeld Trofin Diana-Bianca, clasa a IX-a E, prof. Codruța Filimon Țepeș-Greuruș David-Vlad, clasa a IX-a A,  prof. Cornelia Schonfeld Popu Bianca-Maria, clasa a X-a A, prof. Ana-Maria Vechiu
  Limba germană modernă Cojocariu Maria-Cezara, clasa a IX-a E, prof. Mihaela Gravriluță
  Chimie Chilu Mihnea-Ioan, clasa a VIII-a, prof. Camelia Smaranda
  Geografie Corduneanu Ioana-Alexandra, clasa a IX-a E, prof. Petronela Chelaru
  Discipline Socio-umane PsihologieLogică, argumentare și comunicare   Sava Casandra-Teona, clasa a XI-a E, prof. Elena Bogos Bistricianu Petruț-Sebastian, clasa a X-a F, prof. Elena Bogos Mihăilescu Andreea-Emilia, clasa a IX-a A, prof. Elena Bogos
  Religie ortodoxă Tatar Adela-Georgiana, clasa a XI-a B prof. Carmen Olariu Vicu Ana-Maria-Miruna, clasa a XI-a F prof. Carmen Olariu
  Tehnologia Informației Mereuță Ana-Gabriela, clasa a XII-a C, prof. Silvia Bortariu
  Educație tehnologică și aplicații practice Vasilache Dan-Mihai, clasa a V-a, prof. Loredana Săndulescu
  Concursul Public Speaking Parmac Teodora, clasa a XII-a A, prof. Anca Ionescu
  Concursul național de proiecte Made for Europe Surdu Vladina-Mihaela, clasa a XI-a A, prof. Petruța Lostun
Menţiune Limba și literatura română – Secțiunea A       Limba și literatura română – Secțiunea B Nivelul INivelul IINivelul IIINivelul IV Burghelea Maria, clasa a VI-a, prof. Ana-Maria Vizitiu Asavei Karina-Maria, clasa a VIII-a, prof. Cătălina Tărcăoanu Brădoaia Alexia, clasa a IX-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu Vicu Ana-Maria Miruna, clasa a XI-a F, prof. Cristina Neculăeș   Adam Karina-Elena, clasa a V-a, prof. Monica Zaharia Dăscălescu Elena, clasa a VII-a, prof. Diana Huțanu Boanță-Crainic Nicoleta, clasa a IX-a D, prof. Daniela Chioacă Zaharia Tiberiu, clasa a XI-a E, prof. Cătălina Tărcăoanu
  Lingvistică David Eva-Maria, clasa a VI-a, prof. Ana-Maria Vizitiu
  Limba engleză Rogobete Dragoș-Robert-Gabriel, clasa a VII-a, prof. Ana-Maria Vechiu Gheorghieș Flavia, clasa a VII-a, prof. Ana-Maria Vechiu Asavei Karina-Maria, clasa a VIII-a, prof. Anca Ionescu Ghițescu Maria-Mara, clasa a IX-a C, prof. Anca Ionescu Oatu Carla-Nicole, clasa a IX-a A, prof. Cornelia Schonfeld Timofte Veronica-Ștefana, clasa a IX-a E, prof. Codruța Filimon Ciocârlan Maria-Iuliana, clasa a X-a C, prof. Viorica Rusu Ionescu Cătălina-Ștefana, clasa a X-a C, prof. Viorica Rusu
  Limba franceză Căderea Maria, clasa a IX-a D, prof. Raluca-Oana Hizan Liciu Vasile-Ștefan, clasa a X-a A, prof. Raluca-Oana Hizan Parmac Teodora, clasa a XII-a A, prof. Margareta Mancaș
  Limba italiana Dănilă Sonia-Andreea, clasa a IX-a E Cazan Alesia, clasa a X-a A Caea Anna-Maria-Gabriella, clasa a XII-a B
  Fizică Blaj Claudio, clasa a VI-a, prof. Georgeta Balaban Bostan Codruț-Teodor, clasa a VI-a, prof. Georgeta Balaban Irimia Maria-Casandra, clasa a VII-a, prof. Georgeta Balaban Chilu Mihnea-Ioan, clasa a VIII-a, prof. Constantin Ailincăi Florian Silviu-Gabriel, clasa a XI-a B, prof. Costel Nichita
  Chimie Moroșanu Ana-Maria, clasa a X-a C, prof. Camelia Smaranda
  Istorie Chindea Maria-Magdalena, clasa a X-a D, prof. Daniela Mătăsaru-Ionescu Dăscălița Daria-Georgiana, clasa a X-a D, prof. Daniela Mătăsaru-Ionescu
  Discipline Socio-umane Psihologie   Filip Ilinca-Maria, clasa a XI-a F, prof. Petruța Lostun
  Cultură civică Pavlidis Maria-Bianca și Inimosu-Botcă Elena-Yasmina, clasa a VIII-a, prof. Ecaterina Romașcu
  Tehnologia Informației Lazăr Pablo-Sorin, clasa a IX-a D, prof. Mariana Mîndru
  Educație tehnologică și aplicații practice Berea Lavinia-Maria, clasa a V-a, prof. Loredana Săndulescu Burghelea Maria, clasa a VI-a, prof. Loredana Săndulescu
  Concursul Public Speaking Ciocârlan Maria-Iuliana, clasa a X-a C, prof. Viorica Rusu
  Olimpiada interdisciplinară Științele Pământului        Miron Rareș, clasa a XI-a C, prof. Ailincăi Constantin, prof. Andrei Brîndușa, prof. Ciobănucă Dorel, prof. Sava Nina

După întâlnirea elevilor Clubului „Stellaria” al Colegiului Național „Calistrat Hogaș” prin unde radio cu astronauții de pe Stația Spațială Internațională, alți elevi coordonați de prof. Nadia Cîrcu au obținut premii remarcabile cu eseurile realizate în cadrul concursului organizat de Departamentul educațional al NASA, în aprilie 2019. Anastasia Grigore și Denisa Maria Băieșu, clasa a VI-a, s-au calificat la faza internațională cu un eseu despre Enceladus, a șasea cea mai mare lună a lui Saturn. Alexandra Agachi și Elisa Maria Albu sunt finaliste la concursul de eseuri despre luna Titan. Lorena Arsene, clasa a VI-a, este finalistă în concursul despre luna Europa. Importantă a fost și activitatea de cercetare a elevelor Ilinca Maria Kloetzer, Cezara Cojocaru și Gabriela Florea, clasa a IX-a, care au fost declarate semifinalistele competiției.

            Mai mult decât atât, Colegiul Național „Calistrat Hogaș” este o instituție de învățământ de referință în peisajul nemțean, național și internațional printr-o multitudine de realizări care reprezintă tot atâtea contribuții, directe sau indirecte, la dezvoltarea învățământului, științei și culturii la toate nivelurile. În semn de recunoaștere a acestor contribuții, școlii i-au fost acordate următoarele distincții:

  • DIPLOMA DE EXCELENȚĂ, acordată de Ministerul Educației și Cercetării, pentru rezultate deosebite obținute la olimpiadele internaționale desfășurate în anul școlar 2005-2006 (decembrie 2006);
  • DIPLOMA DE EXCELENȚĂ INSTITUȚIONALĂ, acordată de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru excepționala activitate desfășurată timp de 100 ani, pentru rezultate deosebite ale elevilor și pentru contribuția adusă la creșterea calității actului educațional (2010);
  • DIPLOMA PENTRU LOCUL I în competiția „O activitate de succes în săptămâna Școala Altfel” (2-6 aprilie 2012), acordată de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (7 iunie 2012);
  • CERTIFICAT „ȘCOALĂ EUROPEANĂ”, acordat de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului pentru performanțele deosebite obținute în activitatea de cooperare europeană și contribuțiile aduse la promovarea și dezvoltarea dimensiunii europene a educației (7 iunie 2012);
  • DIPLOMA PENTRU LOCUL I în competiția „O activitate de succes în săptămâna Să știi mai multe, să fii mai bun!” (1-5 aprilie 2013), acordată de Ministerul Educației Naționale (iunie 2013);
  • TROFEUL DE EXCELENȚĂ ÎN EDUCAȚIE, acordat de Inspectoratul Școlar Județean Neamț, pentru rezultate deosebite obținute cu elevii la concursurile și olimpiadele naționale și internaționale (3 octombrie 2013);
  • DIPLOMA DE EXCELENȚĂ, acordată de Parlamentul României, ca semn al considerației pentru strădaniile de a înălța școala românească (16 iunie 2015);
  • CERTIFICAT „ȘCOALĂ EUROPEANĂ”, acordat de Ministerul Educației și Cercetării Științifice pentru performanțele deosebite obținute în activitatea de cooperare europeană și contribuțiile aduse la promovarea și dezvoltarea dimensiunii europene a educației (16 iunie 2015);
  • DIPLOMA DE EXCELENȚĂ, acordată de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, pentru rezultatele deosebite obținute la olimpiadele și concursurile internaționale, desfășurate în anul școlar 2015-2016 (noiembrie 2016);
  • Diploma ECO-ȘCOALA în semn de recunoaștere a meritelor în cadrul Programului Mondial de Ecologie, acordată de Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, reprezentant al Fundației Mondiale de Educație pentru Mediu;
  • DIPLOMĂ ACORDATĂ DE BRITISH COUNCIL ROMANIA, pentru activitatea desfășurată în cadrul Centrului Închis de Examene Cambridge, CAE for Schools organizat în cadrul colegiului;
  • DIPLOMĂ PENTRU ACTIVITATEA CENTRULUI DE CERTIFICARE ECDL al colegiului, din anii 2015 și 2016, acordată de ECDL România (Centrul a fost înființat în anul școlar 2013-2014;
  • CERTIFICATUL DE „ȘCOALĂ MICROSOFT”, pentru activitatea în Programul Microsoft School (iunie 2017);
  • DIPLOMA DE ONOARE, acordată de Ministerul Educației Naționale, pentru contribuția la rezultatele obținute la olimpiadele și concursurile internaționale, desfășurate în anul școlar 2017 (decembrie 2017);
  • DIPLOMA DE ONOARE, acordată Parlamentul României, în semn de omagiu și prețuire pentru generațiile de profesori și elevi care au dat strălucire școlii prin performanță (decembrie 2017);
  • CERTIFICATUL DE „ȘCOALĂ ETWINNING”, în semn de recunoaștere a activității eTwinning depuse la nivel de școală (10 aprilie 2018);
  • CERTIFICAT „ȘCOALĂ EUROPEANĂ”, acordat de Ministerul Educației Naționale pentru performanțele deosebite obținute în activitatea de cooperare europeană și contribuțiile aduse la promovarea și dezvoltarea dimensiunii europene a educației (24 mai 2018).

Misiunea Colegiului Naţional „Calistrat Hogaş”, afiliat Alianței Naționale a Colegiilor Centenare, este aceea de a furniza comunităţii educaţionale servicii de calitate, caracterizate prin profesionalism şi concretizate în actul pedagogic de asigurare a parcursului individualizat de dezvoltare a fiecărui elev, cu respectarea diversităţii umane şi în deplină siguranţă a persoanei. Astfel, absolventul de Hogaș va deveni cetăţeanul european competent şi responsabil, întreprinzător şi creativ, activ şi reactiv la schimbare, deschis spre a comunica şi a se integra social, abil şi disponibil să înveţe pe tot parcursul vieţii, mobil, dar şi conştient de apartenenţa sa la comunitate, în respect faţă de valorile democratice europene într-o societate a cunoaşterii, pentru dezvoltare durabilă.

Drum senin în destin, Fapte vrednice de rosturi temeinice!

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate