Cum să îți setezi obiectivele la muncă

0

Să ai task-uri care se tot adună, responsabilități, proiecte, idei și ședințe, poate deveni obositor și te poate împiedica tocmai din a te concentra pe îndeplinirea lor. Bineînțeles, să notezi totul pe hârtie, să vezi clar și organizat ce ai de făcut, este un bonus și deja facilitează realizarea sarcinilor. Cu toate acestea, e bine să gândești o structură clară prin care să iți propui niște obiective, mai ales când înțelegi că dacă ai setat corect un obiectiv, deja ești mai aproape de realizarea lui.

Una din modalitățile cele mai comune, dar și eficiente de structurare a unui obiectiv este – SMART. Obiectivele SMART te ajută să gestionezi și să coordonezi proiecte, să monitorizezi și să evaluezi corect rezultatele, prin faptul că știi ce îți propui și cum să ajungi acolo. Un mare avantaj este când toată echipa structurează astfel obiectivele, în așa fel încât toți colegii să știe cât și cum să lucreze pentru rezolvarea task-urilor și îndeplinirea obiectivelor.

Ce înseamnă, totuși, SMART? Da, clar înseamnă și isteț, dar aici este acronim, fiecare literă fiind o trăsătură definitorie pentru obiectiv, după cum urmează:

S –  Specific. Orice obiectiv trebuie să fie specific, clar. Notează-ți ce dorești să faci și ce vrei să obții. Fie că e vorba de un scop anume – vânzarea unui produs, informarea unui public despre o situație, construirea unui loc nou și multe alte opțiuni. Important este să stabilești clar unde vrei să ajungi cu proiectul. Te poți ajuta de întrebările: Ce? Cum? Când? Cu cine? Pentru cine? Așa știi exact ce vrei și ce ai nevoie pentru a ajunge acolo.

M – Măsurabil. Tot ce intră în realizarea obiectivului trebuie să fie cuantificabil, cantitativ sau calitativ: timpul, resursa de oameni, bugetul, materialele, până și rezultatul final – cu cât vrei să crească procentele, câți oameni vrei să informezi, câți metri pătrați să aibă construcția și tot așa. Este mult mai ușor să ai idee de aceste valori de la început, pentru a putea organiza și pe mai departe, fără să faci risipa de timp, bani sau să duci lipsă de oameni în echipă.

A – Abordabil. Stabilești dacă un obiectiv este abordabil în funcție de resursele de care dispui. Poți să vii cu 20 de concepte creative noi, toate bune, într-o săptămână? Probabil că nu, iar soluția nu este să te forțezi, ci să setezi un obiectiv abordabil, realist: 3 concepte bune pe săptămână, de exemplu. Ai bugetul necesar pentru realizarea a 100 de produse noi? Dacă nu, realizează, pentru început, 10 și estimează câte mai poți face într-o perioadă următoare. Fii rezonabil cu tine, resursele tale și ale echipei. Satisfacția e mai mare când faci ce ți-ai propus, așa că propune-ți ceva mai apropiat de realitate și bucură-te de fiecare progres.

R – Relevant. Servește vreo nevoie acest proiect? Are un impact vizibil? Contează să ajute echipa, organizația, comunitatea sau clienții, în raport cu nevoile și activitățile desfășurate. Poate că îți propui ca proiect intern renovarea biroului, dar dacă este în peioada sărbătorilor, când principale devin campaniile și ofertele, mai bine restabilești prioritățile. În acest fel, să te axezi mai întâi pe aspectele principale și, ce „arde” mai puțin să fie reprogramat, pentru a primi atenția și energia de care este nevoie pentru a fi realizat cu bine.

T – Timp. Cât timp aloci etapelor proiectului sau îndeplinirii obiectivelor? Când să fie gata, când să aibă loc un anume eveniment? Timpul este cea mai prețioasă resursă, așa că trebuie planificat și fructificat cu simț de răspundere. De altfel, odată ce sunt stabilite termene limită, vei fi mai motivat să realizezi task-urile pentru îndeplinirea acestui obiectiv.

Cu obiectivele SMART, reușești să faci ce îți propui, să ai un punct comun de vedere în legătură cu lucrul în echipă sau să îți setezi ție niște obiective individuale.

Pentru aceasta, ai nevoie de un spațiu în care să îți ordonezi toate ideile, nevoile și obiectivele, unde să planifici și să adaugi detalii, să aduni sugestii și să corelezi totul pentru a-ți îndeplini cu succes scopul.

Unika, cel mai mare producător de agende din România, vine cu o recomandare de agendă perfectă pentru realizarea proiectelor tale: Agenda Soft, într-un ton de gri deschis, liniștit și potrivit oricărei alegeri vestimentare. Ai la dispoziție 344 de pagini datate, cu semn de carte și copertă exterioară din piele de tip nubuk, cu buzunare pentru carduri și închidere cu clapă și magnet. Look-ul simplu al agendei aduce un plus de eleganță și modernism, pretându-se și la personalizare.

Orice agendă Unika este potrivită pentru proiecte reușite, cu obiective SMART structurate corect și idei valoroase, notate cu atenție.

Pe site-ul www.unika.com.ro găsești și mai multe modele din care poți alege!

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate