Cum au apărut proiectele de mobilitate urbană care vor nenoroci orașul

10

Toate proiectele ce țin de mobilitatea urbană și au fost demarate în mandatul primarului PNL Dragoș Chitic sunt continuate de primarul PNL Andrei Carabelea.

Este drept că nu am studiat acum câțiva ani aceste ultime proiecte care vor nenoroci acum orașul crezând că fac parte din seria de proiecte de imagine care nu se vor realiza, cum au fost, de exemplu, proiectele pentru devierea traficului din centrul orașului printr-un pasaj. Dacă vă amintiți, prin 2016 scoseseră și caiete de sarcini pentru realizare PUZ (clic aici) iar în 2019 ne dădeau poze despre cum va arăta și noi le spuneam celor din administrația Chitic că prind fluturi (click aici pentru articol).

Dacă ne mai amintim, a mai fost încă un proiect de ”mobilitate urbană” prin 2018 care, la fel, nu s-a realizat și pe care l-am criticat pentru că, la fel ca și celelalte, nu era util municipiului Piatra-Neamț. (click aici pentru articol)

Așadar, după o serie de proiecte ale fostei administrații locale PNL, care nu s-au făcut și cu care ne-am pierdut timpul inutil arătând că sunt proaste, au apărut și proiectele acestea la fel de aberante ca primele. La acea vreme am zis că nu are sens să mai studiem și să scriem despre proiecte fantastice ale administrației PNL crezând că, la fel ca cele de dinainte, sunt lansate doar în scop electoral. Am lăsat analizarea și critica, daca se impune, a restului proiectelor, la momentul în care sunt semne că se vor implementa și acum sunt semne că o astfel de prostie e pe cale să se aplice.

Chiar dacă unii necalificați ne ceartă acum că de ce nu am criticat proiectele în timpul administrației Chitic, din exemplele de mai sus se poate vedea clar că am criticat toate proiectele administrației Chitic de schimbare prostească a infrastructurii din Piatra-Neamț.

Acest proiect care va nenoroci orașul, dacă se va implementa, este făcut total greșit de fosta administrație și din păcate este continuat și mai greșit de noua administrație care perseverează. Mai puțin contează cine a făcut acest proiect, important este ca să deschidem cu toții ochii și să înțelegem că realizarea lui va da peste cap Piatra-Neamțul și ne va băga în niște probleme financiare de nu o să știm pe unde să scoatem cămașa.

Deși acum sunt o mulțime de sceptici și critici la adresa teoriei susținute de noi, veți vedea ce se va întâmpla. Sunt atât de greșite și deficitare aceste proiecte de mobilitate urbană încât șansele să se ducă la bun sfârșit sunt minuscule iar dacă cineva insistă să le facă cu orice risc vom da munți de bani europeni înapoi.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
10 Comentarii
  1. Dan spune

    optiunea unei centuri ocolitoare a existat din totdeauna , cel putin pe directia Targu Neamt – Bacau, Targu Neamt – Roman , dar din motive de politruci nu a fost niciodata aleasa,

  2. Cipri spune

    1. Ca pe alte meleaguri ar trebui o consultare publica pt o strategie de optimizare si re-inverzire a orasului.
    Este hilar sa fii inconjurat de munti/dealuri inverzite, dar respiram praful / smog-ul intre betoane.

    2. Populatia trebuie sa inteleaga compromisurile. Gen reducerea parcarilor, etc.

    3. Da, o centura functionala si locuri de parcare in exterior (gen sala polivalenta) si transport in comun decent sunt necesitati ce ar trebui puse inaintea modificarii centrului.

  3. Andrei Varga spune

    Deci într-un târg aflat într-o căldare mai anulează cate o bandă de circulație .
    Centură nu avem, pentru că centură prin oraș numai centură nu e, o da fie minunat .
    Circulația e și acum vara un infern, o sa fie o aglomerație și un stau ca în Germania.
    Adică un blocaj general .
    Doamne ferește de vreun incendiu pe bulevardele cu mobilitate urbană de tip nou, caramelizat .

  4. Radu spune

    De la doua benzi pe sens la una nu înseamnă evoluție. Înseamnă involuției. De la X locuri de parcare la x-1000, nu înseamnă evoluție. Înseamnă involuției. Cu o clima rece și ploioasă 6 luni pe an, sa scoti mașinile pe tușă in favoarea bicicletelor e discutabil. Iar despre mijloacele de transport in comun… parca ati uitat pe ce lume trăim… Va treziți deodată in Țările nordice și uitați unde va aflați de fapt…

  5. legio spune

    Nici o primarie de pe glob nu este obligata sa asigure loc de parcare ,poate doar sa asigure unui investitor teren ptr a face parcari ,95% din parcarile de resedinta din P N sant ilegale ,sant pe spatiul verde , sant pe carosabilul drumurilor si strazilor si pana la urma ; de ce nu ar avea primaria o firma de care sa administreze parcarile din mun iar banii sa intre in bugetul primariei ,de ce sa trimita ismenele pe calator ?

  6. Gigi spune

    acest articol este doar opinia celui care l-a scris , nu cred ca are sprijin în realitate și nici dovezi care să-l susțină , pentru mine personal tot ce contează e sa fie cât mai putine mașini care sunt utilizate doar sa transporte niște romani la lucru sau la mall doar pentru ca sunt prea comozi sa folosească picioarele cu care au fost dotați din naștere sau bicicletele , acest proiect cel putin poate conduce la un aer mai curat în oraș pentru copii noștri .
    Faptul ca anumite persone pierd „locul de parcare” care nu era de la început destinat ca loc de parcare fiind situat pe drum public nu este o pierdere pentru majoritate, e doar pentru cel care-l are, de 30 de ani suntem sub dictatura „soferilor” care au nevoi ce trebuie satisfăcute de politicieni, poate a venit timpul pentru o schimbare de de atitudine din partea „șoferilor” și a politicienilor din acest punct de vedere . A se vedea și cerceta ce înseamnă în Singapore sa ai , sa vrei sa ai o mașină personala pe care sa o poți utiliza în oras din punct de vedere a taxelor.
    Poate cresterea taxelor pentru mașini poate fi o soluție în descuraja utilizarea în interiorul orașului

    Poate fi o soluție la dictatura „soferilor” ce este prezenta în țară de 30 de ani unde tot romanul „trebuie” sa aibă o mașină sa meargă la mall.

  7. georgel spune

    acest articol este doar opinia celui care l-a scris , nu cred ca are sprijin în realitate și nici dovezi care să-l susțină ……………………….. restul cenzurat ADMIN

    ADMIN: Nu poti fi așa de incompetent să faci 7 comentarii cu aceeași temă dar cu useri diferiți …de pe același IP. Mergi și depune CV-ul la primărie …cauta ca tine…
    Refă un singur comentariu în care să prinzi ideea ca suntem de rahat și băieții de la PNL/USR sunt salvatorii vizionari ai municipiului….

  8. Suparat spune

    Lui Ionda si Sorin.

    Daca studiati bine acest proiect veti vedea haosul general ce se va crea din momentul demararii lui pana la implementare ! Experienta din tara asta in domeniul infrastructurii rutiere arata de multe ori dezastrul unor proiecte negandite sau gandite prost pentru care nimeni nu raspunde ! Nici macar proiectantii de multe ori incompetenti functional !
    Ce specialist doriti sa va spuna ca 800 de masini nu vor avea loc de parcare si ca nimeni nu le ofera alternativa ! Sau care mester sa va explice cum va face domn primar pasarela pe sub giratoriul din piata Kogalniceanu care va fi adapost pentru fecale si boschetari !
    Nu sut fan PSD, din contra , dar vai de mama noastra va fi daca primarelul asta va da drumul la proiect
    PS : Nici nu cred ca are capacitatea sa il analizeze si nu zaresc la el curajul unui barbat politic !

  9. Ionda spune

    Ați făcut studii de impact ?! De unde știți ca vor nenoroci orașul ?! Doar pentru ca nu va place Carabelea sau Chitic ? Pentru pietoni, bicicliști, elevi sau cei care folosesc autobuzele, cu siguranța vor îmbunătăți condițiile de circulație a acestora !

    ADMIN: Foarte bună întrebarea. Desigur ca am consultat oameni licențiați în arhitectura și urbanism și nu numai…

  10. Sorin spune

    Decât să se facă ceva și să riscăm, mai bine să nu facem nimic.
    De ce sa nu stăm liniștiți?
    De ce sa ne batem capul?
    Da ce, nu putem circula acum?
    Pentru că asta înseamnă EVOLUTIE.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate