Cristian Sauciuc, Managerul S.C. Troleibuzul S.A. – Despre provocările transportului public din Piatra Neamț

0

Urmează o perioadă foarte dificilă pentru șoferii din Piatra Neamț. După cum știți deja, în următoarele săptămâni, podul de la spital va fi demolat iar traficul va fi deviat pe câteva rute ocolitoare (click aici pentru detalii). Acest lucru va atrage după sine, inevitabil, producerea unor blocaje și creșterea timpului petrecut în trafic.

Pentru că haosul nu va afecta numai șoferii, ci și persoanele care călătoresc cu mijloacele de transport public în comun, l-am invitat alături de noi pe domnul Cristian Sauciuc, managerul S.C. Troleibuzul S.A., care ne va explica tuturor cum vor decurge lucrurile în perioada următoare, în ceea ce privește transportul în comun pe raza municipiului Piatra Neamț.

Cristian Sauciuc: „Bună ziua! Vă mulțumesc frumos pentru invitație.

Robert Iosub: Dumneavoastră sunteți acum singurul operator care se ocupă de transportul de persoane în Piatra Neamț, în comun. Ce veți face? Va veni o perioadă foarte dificilă, Primăria v-a anunțat când începe, când termină?

Cristian Sauciuc: „Nu am fost anunțați, știm că o să înceapă acum, în luna februarie. (…) Am fost invitat la un moment dat la o comisie rutieră și le-am și spus că ar fi de preferat să înceapă pe 20 februarie, când este vacanța copiilor ca să avem măcar o perioadă de o săptămână mai liberă în care să învățăm cum să facem traseele, pentru că o să trebuiască să modificăm foarte multe trasee. După cum știți, și acum se circulă destul de complicat în Piatra Neamț, sunt probleme și acum, sunt bineînțeles și sesizări ale cetățenilor că nu sunt mulțumiți de ce se întâmplă vis-a-vis de transportul în comun. Din păcate nu țin numai de noi, rezolvarea acestor sesizări nu ține numai de noi și atunci, în momentul când se va recurge și la dărâmarea podului de la intersecția Spital, problemele o să se acutizeze. Noi o să încercăm să ne facem treaba cât de bine putem, dar problemele o să fie majore și în transportul public și în transportul normal, nu numai în transportul public.

Robert Iosub: Cum veți devia traseul? Veți alege zona pieței să vă deplasați sau pe la Unic?

Cristian Sauciuc: „Vom merge pe ambele trasee, și pe la Unic și prin zona pieței. O problemă este că am văzut comentarii și se vede în fiecare zi în trafic, zona de la Unic e oricum foarte aglomerată astăzi, când podul încă funcționează. O să fie probleme mari în momentul când se va circula doar prin zona Unic. Adică o să fie cozi și momente de așteptare interminabile probabil, dar eu sper că dacă reușim să introducem autobuzele electrice în luna martie, să înțeleagă oamenii că ar fi bine pentru toată lumea să meargă cu mijloacele de transport în comun pentru a decongestiona puțin traficul din municipiul Piatra Neamț.

Robert Iosub: Chiar și așa, de dumneavoastră depind foarte mulți oameni să ajungă la ora fixă la serviciu, să ajungă la ora fixă la școală.

Cristian Sauciuc: „Da, depind și din păcate astăzi sunt întârzieri sau sunt momente în care nu vin autobuzele la ora fixă și aglomerația din oraș ne împiedică să ajungem în așa fel încât oamenii să ajungă la serviciu la ora care trebuie sau copiii să ajungă la școală la ora 8:00 când încep cursurile, dar, încă o dată repet, lucrurile nu țin numai de noi, noi facem tot ce ne stă în putință să mergem cât mai în regulă. Sunt și niște probleme care apar, pentru că noi am studiat lucrurile astea, dar nicio zi nu se poate compara cu alta: dacă astăzi, de exemplu, nu este aglomerat, mâine s-ar putea să fie foarte aglomerat. Sunt oameni care scot mașinile doar în anumite zile și atunci se aglomerează foarte tare și avem și noi întârzeri pentru că, din păcate, nu putem să ne strecurăm prin aglomerația care se crează.

Robert Iosub: Cei de la Primărie au venit cu vreo soluție: Au propus ceva, vreun traseu?

Cristian Sauciuc: „Dar nu pot să propună special pentru Troleibuzul un traseu. Situația este destul de… Nu suntem vreo metropolă să zici că ai șapte variante de mers dintr-un punct în altul. Soluțiile sunt destul de complicate, ce vine de pe Calea Romanului se gâtuie aici, în Unic, ce vine dinspre Bicaz spre Centru, tot pe aici se gâtuie. (…)

Robert Iosub: Voiam să vă întreb dacă nu există o strategie, de exemplu pe la Unic să lase doar mașinile mici, să le ducă pe la Piață pe cele mari…

Cristian Sauciuc: „Nu, nu există strategia asta și nici nu știu dacă ar fi bună, adică ar trebui studiată, e prima dată când aud și nu știu dacă ar sta în picioare. Probabil în momentul când o să se dărâme podul și o să se circule cum o să se circule, se mai pot gândi soluții, zic eu. Sper să se mai gândească niște soluții dacă n-o să se poată circula deloc în oraș.

Robert Iosub: Cel mai probabil o să trebuiască să schimbați și orarele, înțeleg.

Cristian Sauciuc: „Cu siguranță n-o să mai ajungem în timpii care sunt acum, o să modificăm și timpii pe care îi face un autobuz dintr-o stație în alta pentru că n-o să ne mai încadrăm în timpii respectivi și atunci trebuie să vedem exact cum trebuie să punem în funcție de cum o să mergem. Deci o să lăsăm o săptămână, două după ce se dărâmă podul, să vedem cum ajungem dintr-o stație în alta și o să modificăm timpii.

Robert Iosub: Nu v-ar ajuta ca Primăria să facă, să zicem, o simulare? 24 de ore să închidă podul, să vedeți ce se întâmplă, unde vă blocați? Poate n-ar fi rău să veniți dumneavoastră spre Primărie cu ideea asta.

Cristian Sauciuc: „Da, e posibilă și o chestiune de genul acesta, dar sincer nici eu nu m-am gândit la ea, probabil nici cei de la Primărie. Dar de ce mai trebuie simulare când podul o să fie închis un an de zile?

Robert Iosub: Ca atunci când se închide să știți cam cât va dura, cam cât să amânați oamenii, aproximativ…

Cristian Sauciuc: „Pe o zi de simulare nu putem să ne dăm seama. Trebuie să treacă o săptămână pentru că fiecare zi are specificul ei, dar în momentul când o să se închidă o să vedem. Nu știu dacă o simulare de o zi ne-ar ajuta cu ceva, o zi e prea puțin pentru a ne da seama exact de timpi, trebuie făcut un studiu într-o săptămână, două ca să vedem exact întârzierile sau cum circulă autobuzele într-un mod mai aglomerat.

Robert Iosub: Credeți că această închidere a podului de la Spital va aduce un flux mai mare de călători spre mijloacele dumneavoastră de transport în comun?

Cristian Sauciuc: Din punctul meu de vedere și logic fiind, așa ar trebui, dar nu toate se întâmplă cum gândim noi și atunci, eu asta sper, pentru că dacă omul pleacă la serviciu și face o oră și jumătate, două ore până la serviciu și noi putem să ajungem mai repede cu un mijloc de transport în comun, ar fi de preferat să ia mijlocul de transport în comun.

Robert Iosub: Pentru că, inevitabil, în câteva săptămâni de zile vom ajunge la situația aceasta, cei care nu au folosit până acum transportul în comun vor fi puțin bulversați, nu vor ști de unde să-și ia datele, cât costă biletul, unde găsesc programul.

Cristian Sauciuc: „Pe pagina de internet SC Troleibuzul S.A. găsesc toate aceste date, inclusiv traseele, se poate plăti și cu 24Pay, pentru cei care nu știu (cu telefonul). Eu cred că în șase luni o să implementăm și e-ticketing-ul.

Robert Iosub: Este destul de clar pentru un om care nu a mai folosit niciodată transportul în comun? Adică să intre, să vadă la stația lui cam la ce interval vin autobuzele?

Cristian Sauciuc: „Sigur. Din fericire, știți că am implementat metoda de plată 24Pay acum cred că un an de zile și cresc încasările pe 24Pay, ceea ce înseamnă că lumea se duce ușor-oșor și către plata asta alternativă pe care am introdus-o și cum spuneam, eu sper ca în șase luni să circulăm cu carduri, să nu mai circulăm cu bilete, carduri reîncărcabile, carduri de călătorie.

Robert Iosub: Succes în ceea ce faceți și o să ținem legătura cred că zilnic cu dumneavoastră în momentul în care se vor începe aceste lucrări pentru că multă lume, nu de voie, dar măcar de nevoie, va trece la mijloacele de transport public pentru că va fi un calvar să mergi cu mașina.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate