Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
sâmbătă 22 septembrie 2018
  • :
  • :

Cei de la Drumuri explică foarte clar cum e treaba cu podul de la Preluca

Cei de la Drumuri explică ce e cu lucrarea de la podul de la Preluca. Trebuie să fii foarte rău intenționat să te prefaci că nu înțelegi ce scrie în acest comunicat de presă pe care îl puteți citi mai jos. 

Având în vedere articolele apărute în presa nemțeană în ultima perioadă, privind unele promisiuni neonorate de către drumarii DRDP Iași, ținem să precizăm următoarele:

În perioada 2013-2018, drumurile naționale de pe raza județului Neamț au cunoscut o îmbunătățire semnificativă. Am intervenit cu lucrări de așternere covoarelor asfaltice care asigură rugozitatea, planeitatea, siguranța în trafic și confortul participanților la trafic, lucrări care nu au mai fost executate în ultimii 40-50 de ani, pe următoarele sectoare:

DN 15D, Piatra Neamț – Roman – limită jud. Vaslui

DN 12C, Bicaz – limită jud. Harghita

DN 17B, Poiana Largului – Broșteni

DN 15B, zona Petru Vodă

DN 15B, Tg. Neamț – Timișești (inclusiv orașul Tg. Neamț)

DN 15C, Tg. Neamț – Oglinzi

Din cauză că procedura de licitație pentru un Acord -cadru pe trei ani, ce prevede așternerea a încă 200 km de covoare asfaltice, se află în faza contestațiilor, nu am putut interveni pe DN 15, Bicaz – Piatra Neamț – Buhuși, urmând ca imediat ce vom putea să semnăm contractul să intervenim și pe aceste tronsoane.

Pe tronsonul DN 15, Poiana Largului – Bicaz, avem un număr de 18 puncte cu calamități, care au fost evaluate și scoase la licitație, dar, deși avem prevăzute resurse financiare, niciun constructor nu și-a manifestat interesul pentru a contractarea lucrărilor. În continuare, facem eforturi pentru găsirea unui constructor li demararea lucrărilor. Menționăm că întreg drumul DN 15, sectorul Poiana Largului – Piatra Neamț , este un drum național cuprins în programul de modernizare al DRDP Iași.

De asemenea, în anul 2015 am reușit să modernizăm podul de la intrarea în orașul Bicaz, printr-o soluție unică în România. Concret, a fost folosită tehnologia consolidării structurii de rezistență cu materiale compozite pe bază de fibre de carbon.

Referitor la podul de pe DN 15, km 302+570, peste pârâul Secu, în localitatea Vaduri (jud. Neamț), lucrările au început pe 11 iunie 2018, după ce, în prealabil, am mai derulat trei proceduri de achiziții, dar tot fără constructori înscriși. În urma constatării unor puternice degradări la talpa inferioară a grinzii principale din amonte. Expertiza tehnică a indicat, printre altele, o distrugere în proporție de 40% a armăturii de rezistență la grinda principală amonte, cauzată în principal de loviri repetate de către autocamioanele care circulă pe sub pod, pe un drum de serviciu aflat în administrarea autorităților locale.

După începerea lucrărilor, în urma înlăturării straturilor de mixturi asfaltice de pe calea podului, Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a solicitat încercări și teste suplimentare ale materialelor. Ca urmare a verificărilor de laborator, s-a constatat că betonul din consola de trotuar, deși are rezistența corespunzătoare normelor în vigoare la data construcției podului, nu mai poate fi menținut în lucrare din cauza celorlalte caracteristici fizico-chimice (fisuri verticale și orizontale) și, în consecință, va fi demontată consola de trotuar pe toată lungimea podului.

Din această cauză, ISC a solicitat modificarea soluției inițiale ce a fost asumată de proiectant și expert. Acest lucru conduce la modificarea proiectului și la prelungirea duratei de execuție. Documentația tehnică a fost deja revizuită, constructorul fiind înștiințat că poate intra să continuie lucrările.

La acest moment, circulația la obiectivul menționat se desfășoară conform legislației și normativelor aferente efectuării lucrărilor de reparații, cu restricțiile și semnalizarea rutieră de rigoare. Vorbim despre o situație ce nu a putut fi prevăzută inițial, dată fiind profunzimea degradărilor. Din acest motiv, solicităm înțelegere din partea tuturor participanților la trafic, asigurându-i că în cel mai scurt timp podul de la Vaduri va fi redeschis circulației în condiții de siguranță.

Deși DRDP Iași nu face decât politica drumurilor, trebuie să mulțumim autorităților nemțene și în mod special dlui președinte al Consiliului Județean Neamț Ionel Arsene, pentru sprijinul și interesul deosebit arătate pe parcursul lucrărilor, sprijin pe care l-am considera necesar din partea tuturor politicienilor interesați de infrastructura rutieră a județului Neamț.

 




4 comentarii la “Cei de la Drumuri explică foarte clar cum e treaba cu podul de la Preluca

  1. Liviu

    Pe bune! Primii doi care au comentat au Dreptate, deci au fonduri DAR nu au Constructori !? DA EI ce sunt ? Nu cumva. , acum ceva ani dumul E 85, de la Roman la Iași nu ei l au refacut , drum pe care ,Nu au fost ulterior , probleme. ; Gropi ,surpari, returnari ,etc Lucru care NU este valabil SI in alte cazuri – lucrari ,facute tot de ei . Punctual : drumul pe Petru Vodă l au reconsolodat? , refacut, a fost , stat o bucată de timp SI dl Presedinte ARSENE. I , sa inaugurat, dat drumul la circulație , dupa. care la cateva saptamani sa surpat la intrarea in Pluton cum urci, cobori, au venit ,au turnat iar SI dambuit , covata este SI astazi 14 septembrie 2018! După pe celebrul DN 15 Bicaz – Poiana Largului tot cu niste ani in urma 8 sau 10 au avut ei lucrare de au stat cu un utilaj ce semianalfabet cu o sondă cateva luni intre a ruginesti si grozavesti iar bucata de drum pe. care se spune care au refacuto e valurile Dunării si aia . Mai omit. Ei sa amintească de bucata de drum De la Lespezi spre Tg Neamț , pe care a rupto apa , ploilor din iulie anul curent SI unde a fost d na Daniela S cu dom ministru in vizita de lucru , s au pus 4 jaloane o bucată de bandă reflectorizanta și asa a ramas pana astazi . Sa nu spunea ca. Nu sunt lucrarile lor , autobasculante de 22T portocalii SI camionete. Citroen cu girofar SI colanta te pe portiere fata si oblon spate , ori prelata Ei destin , folosesc, Mai vedem noi, ca amintesc fac trimitere la niste lovituri , trepidații produse de camioane, Pai mai Baieți NU vreti. Voi sa luati legatura cu Ministeru transporturilorr , sa dea un ordin , prin care sa se reia iar transportul pe calea ferată , astfel incalt sa nu va mai deranjeze pe voi , sa Ramananda doar ca voi sa incasati taxe SI amenzi din rovinieta ! Munca , lucrarile , daca se găsește vteun ,, fraier,, felul pe la vreo firma , care sa farcasanu in aceeiasi. banuti SI ceea ce nu a ti. facut sau nu va iesit voua! Apropo de curand sa asfaltat pe Valea muntelui , covor asfaltic,pe cativa km , in Ceahlău de un holding. MAViGO , facut. lucru OK ,cu niste Baieți tineri , care nu dorm pe coada lopetii , Nu ii abordati. sa i intrebati , daca Nu vor sa faca SI pe DN 15, lucrari, DA asta mai repede, care altfel cele 18 puncte. calamitate se vor dubla ori va fi nevoie de construirea unui pod , ceea după cum observam, durează. Ani buni pentru care cum zicea Leana lui Costel ,, Există o explicație ,, !

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *