Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Piatra-Neamț

36

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar este un subiect de interes în Piatra-Neamț de când la nivelul Consiliului Local s-a adus în discuție posibilitatea introducerii acestei reglementări. Aceasta ar presupune ca mașinile care sunt parcate neregulamentar și mai ales cele care încurcă circulația să fie ridicate, iar proprietarul să fie nevoit să plătească o sumă de aproximativ 500 lei pentru recuperarea automobilului.

Din cei peste 2000 de pietreni care au răspuns la sondajul realizat de ziarpiatraneamt.ro pe această temă, 55% au fost de acord cu măsura ridicării mașinilor parcate neregulamentar. Deși peste jumătate dintre cei chestionați au spus DA, la mulți dintre ei acest DA a venit cu o condiție și anume aceea de a oferi întâi posibilitatea de a parca într-o zonă și mai apoi a aplica sancțiuni pentru parcarea neregulamentară, ceea ce ni se pare o condiție de bun simț în cazul în care vorbim de parcări neregulamentare, dar care nu încurcă circulația. În cazul în care parchezi ca un bizon și nu mai poate trece lumea, salvarea sau pompierii, atunci nimeni nu va fi contra ridicării mașinii care încurcă.

În toată această dezbatere mai apare și suspiciunea aplicării regulilor cu dublă măsură, deoarece ne aflăm într-o comunitate mică în care oameni se cunosc între ei și sancționarea unui șofer oarecare nu ridică probleme, dar dacă va fi vorba de o mașină de polițist, procuror, judecător, director sau alte persoane cu  greutate în comunitate, măsura ridicării este posibil să fie ”ocolită”.

Cu toate discuțiile pro și contra e bine ca dezbaterea publică pe subiect să continue, ca în final, dacă se va lua măsura ridicării mașinilor parcate neregulamentar, acest lucru să se facă luând în calcul toate opiniile și găsindu-se soluția cea mai bună și mai ales cea mai eficientă care să ducă la decongestionarea traficului și educarea șoferilor, nu la îmbogățirea entității care va ridica mașinile de prin oraș.

Pentru ca dumneavoastră să puteți dezbate subiectul cât mai eficient, am cerut și alte păreri unor persoane din medii diferite, dar care au contact cu viața cotidiană a municipiului.

Romel Bîrjoveanu, consilierul PNL care a scos în spațiul public această dezbatere: Vă spun o părere strict personală pe care o voi susţine în cadrul Comisiei rutiere. Avem un oraş aglomerat (proiectat cu mai bine de 50 de ani în urmă) când existau 500 de maşini de toate şi încercăm să-l fluidizăm cât mai bine. Ridicatul maşinilor sper să fie o metodă de a responsabiliza şoferii şi nu o vânătoare a acestora. Trebuie intervenit acolo unde sunt blocate căile de acces şi nu pot pătrunde salvările sau autospeciale ale ISU, trebuie taxaţi „nesimţiţii” care staţionează pe bulevardele principale, în intersecţii ori urcaţi pe trotuare şi, desigur, ridicate maşinile abandonate.
Nu îmi doresc să fie o afacere profitabilă pentru unele firme şi chiar mi-aş dori ca acest serviciu să poată fi făcut de Poliţia Locală dacă permite legea.
Ca şi concluzie, nu vreau să „pedepsim” mici greşeli care sunt fireşti într-un oraş aglomerat ci pe cei care ne sfidează prin parcările făcute pe trotuare, benzile de mers sau spaţiile verzi. Aroganţa va costa undeva la 500 de lei.
Regulamentul de ridicare a autovehiculelor urmează să fie supus dezbaterii publice şi rog pe cât mai mulţi să intervină cu propuneri pe această temă.

Laurențiu Mandache, Tele MoldAceastă afacere a stârnit multe controverse. În orașele mari în care a fost introdusa (București de exemplu) a stârnit adevărate războaie între cetățeni și firme. Drept dovadă că s-a interzis ridicarea mașinilor în multe zone. În afară de asta, mașinile care aparțin „vedetelor” orașului nu vor fi ridicate, așa cum nici până acum nu au fost vreodată blocate de firmele care se ocupă de asta. Deși uneori mai vedem câte un Ford sau Golf parcat și blocat pe locurile pentru handicapați, GLK-urile și S-urile rămân neblocate. Va începe o adevărată japcă pentru ridicarea mașinilor „fraierilor” în timp ce celelalte vor rămâne în continuare pe locul lor. Sunt multe de spus pe tema asta, dar se va dovedi, dacă se va introduce legea, ca va fi egalitate, dar doar pentru căței.

Ciurea Ciprian, pietrean interesat de ce se întâmplă în orașul său:  Singura variantă viabilă pentru amenajarea unor noi parcări ar fi construirea acestora subteran sau suprateran, gen elevator. Apoi, se poate trece la ridicarea autovehiculelor parcate ilegal. Dar, la ridicarea autovehiculelor parcate ilegal există niște riscuri (deteriorări ale componentelor caroseriei, eventuale zgârieturi provocate în timpul procesului de ridicare) pe care trebuie cineva să le suporte (vezi cazurile din București). Acum să vă răspund la întrebare. Da, cred că în multe cazuri se impune ridicarea autovehiculelor parcate ilegal. Dar trebuie cadrul legal pentru acest lucru.

Victor Marghidan, consilier local PSD: Sistematizarea eficientă a parcărilor din Piatra-Neamț cade în sarcina a trei factori:
– în primul rând a șoferilor și a proprietarilor de autovehicule;
– apoi în sarcina operatorilor de servicii publice de administrare a parcărilor de reședință și
– a celor publice cu plată.
Într-un oraș civilizat, cel puțin în zona centrală, este firesc să nu existe parcări publice fără plată. Astfel observăm că și în Piatra-Neamț nu se găsesc locuri disponibile pentru parcare fără plata unei taxe, fie ea de domiciliu, parcare privată sau parcare publică cu plată. Constatăm că cei care nu înțeleg și nu respectă acest lucru, parchează anapoda.
Regimul sancțiunilor, în cazul parcărilor publice, este stabilit prin hotărâri de Consiliu Local.
În ceea ce privește ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, problema este una veche. S.C. Parking S.A. are această atribuție și are și spațiul necesar pentru ridicarea și depozitarea mașinilor parcate neregulamentar sau abandonate, pe strada. În Piatra-Neamț nu știu să existe o autospecială pentru ridicarea autoturismelor, în condiții de siguranță, în cazul când acestea sunt parcate neregulamentar. Există contracte de asistență cu operatori din alte județe care pot interveni,la solicitare.
Un alt aspect al problemei constă în autoritatea firmei care primește acest privilegiu: administratorul parcărilor de reședință, al celor publice cu plată sau în cazul unei a treia entități care are puterea de a ridica mașinile parcate neregulamentar!?
Trăim într-un municipiu relativ mic dar trebuie ca respectul față de locuitorii acestuia și față de partenerii din traficul auto, să fie apreciat, deciziile bine fundamentate, și da, sancțiunile dure.
Susțin o astfel de inițiativă! Dar îmi doresc ca operatorul unui astfel de serviciu să fie imparțial, corect și cinstit.

Polițist: Noi vom fi chemați de fiecare dată să întocmim procesele verbale în momentul ridicării unei mașini. Părerea mea nu poate fi alta decât cea a Codului Rutier. Dacă legiuitorul nu a stabilit ca alături de sancțiunea pe care o aplicăm pentru parcarea neregulamentară să se ridice mașina, vor apărea în continuu discuții, vedeți cazurile din țară. La cât de puțini suntem noi în Piatra-Neamț, să mai trebuiască să pierdem zeci de minute cu fiecare mașină ridicată nu va însemna decât să fim luați de la alte treburi care poate uneori sunt mai importante. Mai apare și problema comunicării între serviciul 112 unde sună omul care nu își mai găsește mașina, cu serviciul care ridică mașina și aici alt timp și resurse pierdute.

Dezbaterile pe această temă vor continua în ziarpiatraneamt.ro deoarece problemele cauzate de cei care parchează neregulamentar sunt multe iar noi, ca jurnaliști, am văzut ce înseamnă să nu ajungă o salvare sau mașină de pompieri la timp din cauza unui bizon care a lăsat mașina parcată aiurea. O soluție trebuie să se găsească pentru că, la fel ca și noi, nici dumneavoastră nu vă doriți ca la un necaz să întârzie salvarea sau pompierii din cauza unei mașini lăsate în mijlocul drumului.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
36 Comentarii
  1. Georgiana L Gheorghe spune

    Nici daca le faci parcari nu vor respecta regulamentul pentru ca multi sunt nesimtiti. Dupa astia ar insemna sa distrugem toate spatiile verzi ca mor ei fara automobile.

  2. Nikol spune

    Amendă de 500 de Lei in care clasa medie câștigă 1700 1800 2000 de lei dar unde v-ați trezit domnilor aveți parcări făcute infraestructura făcută și nu vor oamenii să parcheze legal …. Puneți mâna la treabă construiți parcări modernizați străzi după care veniți cu condiții …..și amenzi hoților

  3. Constantin Munteanu spune

    În Bucuresti, la sectorul 6,câțiva, în frunte cu primarul Poteraș s-au îmbogățit ridicând mașini parcate chiar și cu câțiva centimetri dinstață de poziția perfectă.

  4. Andrei spune

    Nimeni nu-și lasă la Roma, Paris, Londra etc mașina ”în drum” pentru că nu a găsit unde s-o parcheze. O lasă unde găsește loc de parcare. Educarea populației este o necesitate. Încurajarea folosirii transportului în comun, regândirea traseelor, orarului, licitarea acestor trasee către operatori care au o flotă corespunzătoare din toate punctele de vedere și un control riguros al respectării orarului… acestea ar rezolva mare parte din problemele traficului din zona centrală și implicit a parcărilor. Ulterior pentru cei care își lasă mașina ”în drum” pentru că nu au avut unde parca să li se ridice și mașina și permisul.

  5. Florin spune

    Buna ideea cu facutul de parcari supraetajate in locul fostelor centrale termice mai ales ca sunt ale Primariei

  6. Ion Stroi spune

    Nu prea buna, deoarece P. Neamt este un oras situat intre Pietricica, Cozla si zona Batca doamnei, cu putine locuri de parcare, usor poti fi delicvent.

  7. Costel spune

    Construiți locuri de parcare la intrările din municipiu, pentru cei care vin în oraș cu diferite probleme. Ridicarea sa de facă doar pentru cei ce blochează intersecții sau locuri de acces. Ridicarea sa o facă primăria nu firme private care sac japca.

  8. Dumitru Pascau spune

    Societatea sa fie a Primăriei ….banii sa se ducă la bugetul local …

  9. Leone Eduard spune

    Da locuri de parcare ați făcut ca să le ridicați??? Masina e proprietate privată,noi plătim tot felul de taxe și statul român nu știe cum să mai facă bani de pe noi….au asfaltat un pic in centru și primarul spune că a asfaltat tot orașul…. mergeți pe variantă sau mai bine spre izvoare să vedeți holocaustul…. RUȘINE!!!!!

  10. vio spune

    in locul fostelor centrale de cartier de ce nu se demoleaza si sa se faca parcare supraetajata.

  11. Flor San spune

    Da,dar amenda muuult mai mica!!

  12. Rokko spune

    Fratilor investiti in infrastructura,faceti parcari amenajati spatii pentru parcari si apoi treceti la metoda ridicarii vehicolului lasati imbogatirea peste noapte a unora care isi fac firme prin nepotisme si pile.

  13. Eftimescu Constantin spune

    Buna!!!

  14. Lory Cm spune

    Bucuroși la maxim cind incepeti

  15. Ioana Ontanu spune

    În țările civilizate, se ridică doar mașinile care blochează căi de acces pentru eventuale intervenții ale pompierilor sau ale salvării. În rest, șoferii indisciplinați , se amendează. La noi….Garcea decide dacă ai parcat nașpa….sus mașina

  16. Ailincai Marina spune

    În București și-au asumat faptul că există mult prea multe mașini comparativ cu locurile de parcare existente. Sunt perfect de acord să se ridice mașinile parcate astfel încât să blocheze calea de acces. Totuși, de când se tot plătesc parcări în Piatra Neamț, unde au fost investiți acești bani? Infrastructură nu, parcări nu..

  17. Cornelia Si Sebastian Cuptor spune

    Doamne ajuta!!!! Necivilizatii ar merita asta!!!

  18. Viorica Macovei spune

    Nu mai stiu din ce sa scoata bani iiiiii !

  19. Valeria Sirboi spune

    Ocupația de locurile de parcare ,nu de ridicat mașinile

  20. Cris Urcanescu spune

    Depinde … Dacă în zona respectivă sunt locuri de parcare asigurate și mașina se află pe de lături…atunci, da.
    Dacă nu există parcare în zonă și mașina este parcată, nu doar oprită…atunci, nu.
    Pot fi abuzuri de ambele părți.
    În București se renunțase la această metodă pentru că se făcea abuziv.

  21. Angela Eram spune

    Foarte bine sa fie un pic de ordine

  22. Oana Oana Oana spune

    Dar locuri de parcare sunt ????

    1. Elena Diaconu spune

      Pentru toate rablele aduse din stainatate de zac nemiscate cu anii?

    2. Oana Oana Oana spune

      Elena Diaconu într-adevăr sunt foarte multe mașini , dar o problema majora sunt locurile de parcare

    3. Oana Oana Oana spune

      Elena Diaconu Ar trebui sa se facă parcări supraetajate

    4. Elena Diaconu spune

      TE CRED, DAR PAMANTUL NICI NU SE LUNGESTE SI NICI NU SE LATESTE.
      RAMANE CONSTANT.
      NU.ARUL MASINILOR CRESTE.
      SI ATUNCI?
      NU.I NORMAL CA O FAMILIE SA AIBA 3, 4 RABLE PARCATE.
      1 E SUFICIENT.
      AI BANI PT MAI MULTE, ATUNCI CUMPARA.TI CASA CU TEREN SI PARCHEAZA 20

    5. Oana Oana Oana spune

      Parcări sunt peste tot, dar prea multe masini

  23. Cercel Danut spune

    Ca sa ceri ceva, trebuie sa faci condiții, ori în Piatra-Neamt un oraș cu șosele foarte înguste, unde banda 1 este luata abuziv cred eu, de către cei de la Parking, nu se poate realiza asa ceva. Numai la Piața Mare, din cauza unui pod, pe care Primăria nu a reușit nici în ziua de astăzi să-l aducă la 4 benzi, e un ambuteiaj ca-ti piere cheful de a mai merge pe acolo. Parcare subterană , sau, supraterana, numai sa se faca, după care se poate trece la ridicarea mașinilor, dar și acolo cu respectarea legislației care sa fie in avantajul șoferului, cu dauna imediata nu prin tribunale, în caz de stricăciuni aduse mașinii în manevrele de ridicare. Asa ca sa o mai punem de o afacere de scos banii, nu sunt de acord. Nu e de ajuns ca acest oraș este al nostru, am pus oameni la primărie ca sa ne reprezinte interesele noastre, și nicidecum ale lor, și uite ca acum ni se urca în cap, iau hotărâri care nu sunt în interesul nostru, ci pentru firmele lor, deschise pe numele altora, ba chiar masuri mai puțin ortodoxe împotriva noastră.

  24. Elena Diaconu spune

    FOARTE BINE.
    DACA LE.ATI RIDICA SI PE CELE PARCATE PE TROȚUARE AR FI SI MAI BINE.
    SAU A RABLELOR ADUSE DE PRIN TOATA LUMEA DE ZAC NEMIȘCATE PRIN PARCARI.

  25. Doru Padurariu spune

    Ca deobicei , aleg ce-i mai usor si banos ! Terminati fratilor piata ori mutati-o in alta zona , faceti parcari, descongestionati traficul si apoi ridicati masinile parcate rau intentionat ! Voi chiar nu aveti nimic in cap ?

  26. Roxana Dumitrescu spune

    Atunci cand S.C.Parking va marca locurile pe care incaseaza o groaza de bani respectand legislatia rutiera mi se va parea corect ca si cetatenilir sa li se pretinda sa parcheze regulsmentar. Cum insa aceasta societate a adminustratiei locale incakca continuu legislatia, inghesuind locuri de parcare in intersectii, la distante mai mari de 30 m de imobile pe strazile cu case, langa trecerile de pietoni si astfel incat pe stradutele mici nu mai au.loc masinilie de salvare sau pompieri-asa cum s-a intamplat la incendiul de la blocul de langa Casa de Sanatate – nu are dreotul Consiliul Local sa ne pretinda noua cetatenilor sa respectam kegislatia rutiera!!

  27. Severin Edi spune

    Şi cine se v-a îmbogăți în urma aşa zisei ordini ?

  28. Simon Cristian Siegmund spune

    Foarte bine

  29. Constantin Stroiea spune

    E o prostie..mai bine v-ati ocupa fe infrastructura si de cozile infernale de pe varianta..Niste smecheri cu relatii mai pun de o afacere…

  30. Maria Elena spune

    Nu mai stiti pe ce sa scoateti bani

  31. Anonim spune

    De exemplu in Darmanesti pe Aleea Ulmilor sunt minim 20 de masini parcate „neregulamentar” parerea mea, aceste masini intra in ilegalitate in momentul cand fiecare are un loc de parcare rezervat. Pana atunci au voie sa parcheze unde pot. Faceti parcari dupa aia ridicati ce vreti.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate