53.000 euro pentru un trotuar de 3,6 metri la Piatra-Neamț

13

Amenajarea traversării liniei CFR din zona punții de la ștrand va avea 3,6 metri lungime și va fi compusă din 4 dale interioare și 8 dale exterioare. Valoarea lucrării 264.617 lei adică 53.000 euro și va fi decontată din bugetul local al municipiului Piatra-Neamț.

Noi am calculat de mai multe ori că am zis că nu are cum să fie real ce vedem pe deviz. Click aici dacă vreți să vedeți proiectul și dumneavoastră.

53.000 euro pentru 12 dale puse să treacă oamenii peste o cale ferată pare incredibil. Cu 53.000 euro construiești o casă pe calea ferată, nu pui 4 metri de trotuar.

DREPT LA REPLICĂ PRIMĂRIA PIATRA-NEAMȚ

Către: Publicația ziarpiatraneamt.ro

În atenția domnului Robert Iosub

În vederea corectei informări a publicului, referitor la articolul apărut în data de 23 octombrie 2021 în publicația ziarpiatraneamt.ro cu titlul ”53 000 de Euro pentru un trotuar de 3,6 m la Piatra-Neamț” vă transmitem următoarele informații:

Costul obiectivului ”Trecere la nivel pietonala CF Bacău – Piatra-Neamț, Km 61 + 045”  este compus din costurile aferente pentru 3 categorii de lucrări: alee de acces pietonal (valoare 33 433 lei), dale elastice din cauciuc (144 935 lei) și lucrări de semnalizare cale ferată (43 997 lei).

Menționăm faptul că devizul de lucrări a fost întocmit de un proiectant autorizat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Autoritatea Feroviară Română – AFER, ca furnizor feroviar cu drept pentru servicii feroviare critice de ”proiectare și consultanță în domeniul infrastructurii feroviare, cu excepția instalațiilor feroviare”. Genul acesta de lucrări pot fi executate doar de companii autorizate de CFR/Ministerul Transporturilor, după rigori și standarde conform legii. În România sunt foarte puține companii care îndeplinesc criteriile cerute, astfel că oferta accesibilă este limitată.

În prețul total cea mai mare pondere este reprezentată de dalele elastice din cauciuc, prețul estimat pe metru liniar pentru montare trecere la nivel cu elemente elastice fiind de 20 000 lei, conform devizului întocmit de proiectantul autorizat pentru astfel de lucrări. Proiectantul și-a asumat devizul și suma specificată.

Dalele elastice vor fi pentru șină tip 49 pe traverse de beton T13 conform specificației tehnice privind alcătuirea, întreținerea și exploatarea trecerilor la nivel și a liniilor în pavaj elaborate de Ministerul Transporturilor- Institutul de Cercetări și Proiectări Tehnologice în Transporturi INCERTRANS 1986.

Vă stăm la dispoziție pentru orice informații legate de acest subiect sau pe orice altă temă și vă rugăm ca atunci când este necesar să solicitați și punctul de vedere al instituției noastre.

Biroul Comunicare

13 Comentarii
  1. Pulea Spătaru spune

    Hai că aici sa zicem că te-ai „spălat cumva pe mâini” dar cu stațiile de autobuz la 30000 de euro și încă 30000 pentru centru de comandă și mai nu știu ce ,ce justificare ai?

  2. unu spune

    acum ceva timp se vorbea ca se umfla de 10 ori pretul, mai nou se pare ca se umfla de 100 de ori; viitorul suna bine

  3. Leo Taxil spune

    DNA se autosesizează, sau are ordin să tacă??? Primarul ăsta ne fură pe față???

  4. Privitor spune

    Asta explica de ce firma care baga in subsol tubulatura pentru cablurile suspendate (a cui o fi firma – nu o fi a nepotului barbugiului), distruge trotuarul de pavele (pentru care se mai platesc inca dobanzi la imprumuturile pedeleprelor puscariase) fara ca nimeni sa nu se sesizeze /oripileze. Se pregatesc „investitiile” liberalului (nepotelului de pedelepra – la propriu si la figurat). Pe bani prostimei se pot face si experente , si mofturi, si ambaturi si mai ales si umplujt buzunarele (proprii si clientelei), vizitele ulterioare prin penitenciarele tari, chiar nu mai conteaza ( unchiul Gigi stie de ce / cum este).

  5. Florin spune

    Nimeni nu a ofertat mai putin…Ghinion..vorba unui mare politician in viata. Dar esti sigur ca nu e o incurcatura intre virgula si punct inainte de 3 de 000 ?

  6. Mutu spune

    Cam ăsta e „politica” pe la noi…..băgatul mâini până la umăr, cu acte în regulă…..

  7. FLORIN spune

    De facut trebuie facute aceste lucrari insa pretul este aberant.
    Cum dracu sa coste niste cauciuc 53.000 euro?Nu se poate sa nu iesi in public ca Primar si sa nu explici de ce costa 100.000 euro 3 scaranciobe si 2 topogane sau 53.000 euro pe niste cauciuc?
    Daca nu ai nimic de ascuns inseamna ca nu ai nici o problema sa explici aceste lucruri.
    Acesti bani sunt banii nostri nu ai tai Carabelea.Pentru ce te platim Carabelea?
    Voi face sesizare la DNA/Parchet/Politie.
    La fel ca si cabinele telefonice instalate pe post de statii de autobuz care costa 31.000 euro unde probabil 15.000 euro reprezinta ”comisionul”acestei mega hotii a vechii administratii.
    Nu are cum 4 table,un computer si un dispaly digital sa coste atat.Este IMPOSIBIL.
    Si in acest caz voi face sesizare la OLAF.

  8. eugen spune

    romanii voteaza politicieni incontinuu si apoi se plang ca sunt furati…ce mai este de zis?…inteleg ca nu mai sunt oameni cinstiti in politica dar chiar votezi psd, pnl, pdl, aur si te mai plangi? cat de prost poti fi, mai romane?

  9. Gigi spune

    Normal, cu asemenea primar

  10. Vasile spune

    Carabelea is God!
    In sfarsit s-a gandit sa faca cineva acea lucrare!!! Merita un milion numai ideea, credeti-ma.

  11. Jasmine spune

    Sigur ca da ,alti hoti.Ce vremuri traim si n avem ce face doar comentam ,din pacate.Si pietonalul de la Muzeu chiar e necesar? Bani multi care ar folosi la ceva util.Primarii din Piatra doar in defavoarea cetatenilor lucreaza . Sa speram ca Stefan pastreaza niste locuri bune si pentru ceilalti.

  12. Gigel spune

    Daca erau banii lui, oare cat ar fi fost dispus sa plateasca pentru puntea pietonala? Ii incalzeste Gheorghe Stefan locul la puscarie ! Toate lucrile platite din bani publici sunt exagerat de umflate. Alo DNA e loc si pentru Carabelea la puscarie??

  13. mc spune

    Tipic romanesc. Am ajuns sa conduc umplu buzurarul

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate