Reuniunea Colegiului Prefectural

1

Prefectul județului a condus, astăzi, 26 noiembrie a.c., reuniunea Colegiului Prefectural cu următoarea ordine de zi:
1. Informare privind activitatea Secției Drumuri Naționale Neamț – lucrări realizate – priorități – pregătirea pentru iarnă;
2. Analiza evenimentelor rutiere înregistrate pe raza județului Neamț în primele 9 luni ale acestui an ;
3. Principalele coordonate ale Planului General de Măsuri pentru menținerea, asigurarea ordinii publice și creșterea gradului de siguranță a cetățeanului, premergător și în contextul sărbătorilor de iarnă, în perioada 23.11.2015 – 11.01.2016 și pentru sezonul rece.prefectura 1

Reprezentantul Secției Drumuri Naționale a început informarea cu o prezentare a datelor statistice privind lungimea rețelei de drumuri naționale administrate, respectiv de 406 km, dintre care 390 km sunt în județul Neamț și 16 km sunt în județul Iași. Din lungimea rețelei de drumuri naționale, 321 km sunt în zona de munte și deal iar 85 km sunt în zona de șes.
Pe drumurile naționale din administrarea SDN Piatra Neamț sunt 784 poduri şi podeţe, 44 km ziduri de sprijin, 70 km de parapete și 2205 buc. indicatoare rutiere ( din totalul de 784 poduri şi podeţe, podurile reprezintă 124 bucăţi în lungime de 6712 m ).
În anul 2015 lucrările realizate s-au structurat pe 2 categorii: lucrări de întretinere curentă iarnă/vară și lucrări de întreținere periodică. Dintre acestea, au fost mai importante:
– înlocuirea parapetului separator la Viaduct Valea Poștei și pod Buhalnița = 338 m;
– refacere podeț DN 15 282+472 km, Izvoru Muntelui;
– covor bituminos pe DN 15D Piatra Neamț – Roman = 13,800 km, respectiv între localitățile Bozienii de Sus – Trifești;
– reparație capitala pod DN 15 km, peste râul Bicaz, în orasul Bicaz;
De asemenea, au fost trecute în revistă și cele mai urgente lucrări determinate atât de starea de degradare, dar și de importanța turistică și economică a județului:
În anul 2013 – 2014 s-au executat 5,00 km de covor asfaltic din orașul Târgu Neamț, strada Mărășești, până la Oglinzi și se impune continuarea covorului asfaltic până la limita cu județul Suceava, sectorul fiind foarte degradat, prezentând toate tipurile de defecțiuni.
Cu privire la pregătirea pentru sezonul rece, Secția Drumuri Naționale dispune de 51 utilaje închiriate și 9 utilaje proprii.
Pentru activitatea de prevenire şi combatere a poleiului şi înzăpezirii, în iarna 2015 – 2016 sunt aprobate 7700 tone nisip, 8100 tone sare, 50 tone clorură de calciu, în funcție de consumuri urmând să se suplimenteze aceste cantități. La aceasta dată, stocul conține 1115 tone de nisip și 2500 tone de sare.

În continuare, Inspectorul șef al Inspectoratului Județean de Poliție a menționat faptul că, în primele 9 luni ale acestui an, în judeţul Neamţ s-au produs 489 accidente de circulaţie cu un plus de 92 față de aceeași perioadă a anului trecut, soldate cu 32 persoane decedate, 197 răniţi grav ( cu 32 mai mulți decât aceeași perioadă a anului precedent ) şi 403 răniţi uşor.
În funcţie de consecinţe, situaţia se prezintă astfel : 201 accidente grave , soldate cu 32 morţi, 197 răniţi grav şi 61 răniţi uşor; 288 accidente uşoare , soldate cu 342 răniţi uşor.
Principalele cauze ale producerii accidentelor grave sunt:
Din vina pietonilor – 35 de accidente;
Abateri ale bicicliștilor – 33 de accidente ;
Viteză – 31 de accidente.
În perioada analizată, activitatea de constatare a fost direcţionată în scopul reducerii victimizării prin accidente rutiere, acționându-se cu fermitate pentru impunerea legii, în contextul neajunsurilor atât al resurselor umane cât și logistice.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, activităţile de constatare desfăşurate se prezintă astfel :

CONSTATĂRI

Total

Diferenţe

9 luni 2014

9 luni 2015

Total infracţiuni constatate

701

815

+114

infracţiuni circulație

333

369

+36

alte infracțiuni

368

446

+78

Total permise reţinute

2009

1921

-88

 

În perioada analizată, la nivelul Serviciului Rutier, au fost organizate un număr de 293 acţiuni de impunere a legii, pe următoarele linii: bicicliști – 39, viteză – 29, pietoni – 89, alcool – 16, prioritate pietoni -23, centură de siguranță – 23, transport persoane – 17, stare tehnică – 10, opriri/staționări – 10, taxi – 10, alte linii – 27.

Prefectul județului a introdus pe ordinea de zi principalele coordonate ale Planului General de Măsuri pentru menținerea, asigurarea ordinii publice și creșterea gradului de siguranță a cetățeanului, premergător și în contextul sărbătorilor de iarnă, în perioada 23.11.2015 – 11.01.2016 și pentru sezonul rece.
”Intrăm în luna decembrie cu o zi importantă, Ziua Națională a României. Urmează Ziua de 22 decembrie a Revoluției Române, Sărbătoarea Crăciunului și a Anului Nou. Este, totodată, luna vacanței de iarnă pentru copii iar activitatea turistică în județ se intensifică. Toate acestea se vor desfășura în contextul iernii care și-a intrat în drepturi de câteva zile. Fac un apel către toate instituțiile statului și, cu deosebire, către cele de ordine civică pentru coordonarea și intensificarea activităților privind: asigurarea ordinii și siguranței publice pe timpul ceremoniilor și sărbătorilor, în zona lăcașurilor de cult și în spațiile de cazare turistică. În apropierea sărbătorilor intensificăm controalele în piețele agro-alimentare. Dacă timpul rece reduce pericolul alterării produselor alimentare, se menține, în schimb, cel legat de igienă, produse contrafăcute și marfă nefiscalizată. Rog să acordați atenție sporită comerțului cu produse pirotehnice și tăierii ilegale de brazi.” a spus prefectul județului, Ioan Vlad ANGHELUȚĂ.
Totodată, a menționat faptul că s-au încheiat verificările în bazele de deszăpezire, că lista pacienților care necesită tratamente speciale – dializă, diabet și gravidele la termen în această perioadă a fost actualizată și, de asemenea, a fost centralizată lista spațiilor de cazare temporară.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. legio spune

    Pot sa ne spuna cei de la SDN ce greutate maxima pot avea autovehiculele care circula pe podurile sus amintite si de ce transportul greu a fost interzis pe traseul P N -Bicaz- Lacul Rosu si PN- Bicaz-Poiana Largulu, dupa ,,reparatiile” si nu reabilitarile acestor poduri ,nemaivorbind de covor asfaltic pe aceste trasee pe care nu s-a pus covor de aproximativ 40 -50 de ani si stiu ce vorbesc,restul sant povesti ptr adormit copii.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate