Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, o strategie de dezvoltare a mobilității cetățenilor și mărfurilor în municipiul Piatra-Neamț

4

Primăria Piatra-Neamț lucrează la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, o strategie de dezvoltare a mobilității cetățenilor și mărfurilor în municipiul Piatra-Neamț, fiind un instrument de planificare teritorială și de dezvoltare pe următorii ani, în domeniul transportului public, a infrastructurii rutiere, pietonale și pentru bicicliști.
Acest plan are următoarele obiective: creșterea competitivității transportului public nepoluant, reducerea traficului și, împreună cu el, reducerea poluării aerului și poluarii fonice în oraș, eliminarea blocajelor și creșterea siguranței în trafic, atât pentru conducătorii auto cât și pentru pietoni și crearea infrastructurii necesare pentru un transport nepoluant – crearea facilităților și pistelor pentru bicicliști.
Municipiul Piatra-Neamț va putea accesa 34,4 milioane de euro până în 2023 pentru aceste tipuri de intervenții.
În cadrul Planului de Mobilitate, una dintre intervențiile pe care dorim să le realizăm cu finanțare europeană prin Programul Operațional Regional este achiziționarea a 20 de troleibuze și a 10 autobuze hibride sau electrice cu o lungime de 10 metri, care să fie folosite pentru străzile înguste, pentru deservirea cât mai bună a locuitorilor orașului și oferirea unei alternative moderne și rapide traficului cu autoturismul propriu. Cele 20 de troleibuze autobuze vor opera pe traseele existente și vor asigura și transportul pe linia de troleibuz care va fi extinsă până la Gârcina. Astfel se va asigura o frecvență crescută și serviciul va deveni modern, accesibil și atractiv pentru locuitori. Tarifele pentru călătorii vor ramane cel puțin la același nivel, iar investiția va viza troleibuze și autobuze hibride sau electrice, de ultimă generație, cu consumuri reduse și cheltuieli de întreținere minime. În plus, aceste mijloace de transport vor contribui direct la reducerea poluării aerului în oraș, fiind prietenoase cu mediul, precizează reprezentanții primăriei Piatra-Neamț.

Această investiție poate fi finanțată din fonduri nerambursabile, Primăria Piatra-Neamț contribuind la proiect cu doar 2% din valoare, valoarea totală a proiectului de achiziție de material rulant fiind estimată la 7,4 milioane de euro, iar cea a extinderii rețelei de troleibuz la 3,3 milioane de euro.

 Primăria Piatra-Neamț așteaptă sugestiile și opiniile cu privire la această inițiativă pe Facebook – Municipiul Piatra-Neamț, la adresa [email protected] sau aici  .

De asemenea, documentul elaborat poate fi consultat de toți cetățenii interesați pe site-ul Primăriei-Piatra-Neamț.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
4 Comentarii
  1. stefan spune

    Dl. Dan are dreptate!Dupa mine , liniile de troleu nu trebuie prelungite fiindca creaza alte probleme: stalpi, sarme intinse, etc.In loc sa se dea zeci de milioane de euro clientilor politici constructori, s-ar putea cumpara autobuze electrice sau hibride pentru toate traseele.Oricum , fara eliminarea tuturor firmelor clientelare si stabilirea traseelor pe principii corecte economice si sociale, nu va iesi nimic bun!

  2. maria spune

    Domnule Florin
    AVEŢI PERFECTA DREPTATE
    TOŢI ANGAJAŢI PRIMÂRIEI PIATRA NEAMŢ SUNT COMPROMIŞI…DAR TOŢI SUNT PUSI PT A ASCUNDE SUB PREŞ SMECHERIILE FACUTE DE VECHEA CÎT ŞI DE ACTUALA CONDUCETE

  3. Dan spune

    UE încurajează transportul cu mijloace nepoluante, finanțand generos acest gen de proiecte, totuși prelungirea numai unei linii de troleu, în dauna celorlalte, care sunt la fel de importante si de folositoare, mi se pare greșit. Dacă tot se extind rețelele, atunci sa se facă pentru toate odată, și nicidecum pe rand, sau deloc. Prelungirea rețelei spre Roznov, sau spre Turturesti la Kober, este tot atât de imperios necesara ca și cea spre Girov. Primăria sa încerce sa acceseze fonduri și pentru aceste doua linii, și sa înceapă lucrările la toate liniile odată. Propun ca Primăria sa facă un sondaj de opinie și sa vadă punctul de vedere al populației, în privința priorității construirii liniilor de troleu. Nu de alta, dar se pare ca linia care ar duce de exemplu la Kober, (dacă s-ar face), ar fi mai profitabila, la fel și cea spre Roznov. Acuma depinde și de interesele din primărie.

  4. FLORIN spune

    Nu ne mai intereseaza nici un fel de planuri.

    Chitic sa ne anunte dupa ce le face.

    De aia este platit din banii nostri.

    Pina atunci sa nu ne mai plictiseasca cu genul asta de informari.

    Poate sa ne spuna in schimb cine este responsabil de hotiile colosale care au indatorat orasul cu 100 milioane euro si l-au adus la faliment.

    Nu ne va spune pentru ca alte hotii se planuiesc in continuare.

    Aceasta administratie este compromisa datorita coruptiei,lichelismului si incompetentei.

    Numai intr-un oras cu o populatie imbecila,analfabeta si manelizata pot ”supravetui”prin vot aceeasi oameni care au furat pina au ruinat orasul si viitorul lui.

    Nu cred 1 secunda ca se va face ceva in interesul cetatenilor.

    Vor fi lucrari in bataie de joc,licitatii trucate,preturi umflate de x ori,dupa metoda Pinalti.

    Astea sunt planurile.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate