USR & PLUS umblă cu apa rece vopsită!

0
Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este USRPLUS-via-USR.png

Campaniile electorale și perioadele premergătoare au oferit, cu precădere în epoca modernă, cadrul unor confruntări spectaculoase, deschise fabricanților de publicitate, discursuri, mesaje etc. O istorie a acestor creații sau accesul la baze de date utile e de așteptat să nu ridice probleme jucătorilor de profil. Originalitatea este impresionantă, dar în egală măsură campaniile și mesajele memorabile s-au bazat pe preluări, pe adaptări. Totul e să-ți ții firea, să ai o măsură.

De marți, la prânz, mediul virtual românesc are o nouă vedetă, un film plasat inițial sub genericul Alianța 2020 USR PLUS pe Facebook. Odată intrat în circuitul utilizatorilor de WhatsApp, producția asumată de un fruntaș USR (Mircea Toiu, din județul Brașov) zboară în toate direcțiile, făcând și deliciul cui n-are treabă cu Facebook, doar începe prima bătălie, cum anunță cei care umblă c-un 20-20 cu față umană.

Filmul începe cu îndemnul de-a merge să votăm pe 26 mai, la alegerile pentru Parlamentul European. La final, înainte de a fi marcat clar cu www.usrplus.ro, după niște inserturi cu informații despre scoruri electorale vechi, amintește că cetățenii au puterea. Pe 26 mai. Problema vine de la cine apar în imagini.

https://www.facebook.com/mtoiu/videos/1169249343233436/

Că te mai inspiri, nu se supără nimeni. Dar să iei, în halul ăsta, vedete americane de calibru mondial (dar nu numai) – îndrumate de Steven Spielberg în contul unei campanii de conștientizare și mobilizare pentru alegerile prezidențiale din SUA, în 2008 – parcă e din alt film. Fiecare e liber să califice cum vrea „contribuția” USR & PLUS sau să-și închipuie că autorul o fi obținut în prealabil vreun acord de peste Ocean, de la realizator.

Versiunea românului nostru e mai scurtă cu vreun minut și, firesc, nu conține trimiterile la data de 4 noiembrie 2008. În plus, originalul este foarte clar: votează contra nu vota. Pune în balanță ideea și argumentele aberante de-a nu vota cu cele pentru a vota, punctând și pe îndemnul de-a te înregistra pe liste. Scenariul, interpretările și montajul sunt fabuloase.

Interesant este că atunci au circulat și alte versiuni, cu aceleași mesaje, cu alte vedete sau oameni simpli convingători. Adaptări, modelări s-au făcut în toată lumea. Inclusiv în județul Neamț, în contul PSD, pentru alegerile legislative din 30 noiembrie 2008. Au fost distribuiți înșiși candidații de atunci, iar interpretarea răposatului Victor Surdu rămâne una memorabilă.       (

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este yes-we-can-2.jpg

Ca dovadă că preluarea și șlefuirea unor mesaje poate fi chiar un exemplu de bune practici, dar obligatoriu cu alte personaje, stă însuși fostul președinte Barack Obama cu al său „Yes We Can!”. Adaptat pe românește, un da, suntem în stare! Scandarea, cu suficient iz sindical și versiunea „Si, si puede!”, în spaniolă, era banală cu totul. Dar profilarea candidatului pe mesaj a ieșit perfect și a rămas în istorie. Drepturi de autor nu s-au cerut, de comentat, n-a comentat nimeni.

Viorel COSMA

Foto: usrplus.ro, allposters.com

Sursa: stirinationale.eu 

aplicatie android ziar neamt

telegram ziar piatra neamt

la flamma piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate