Trei clădiri din Piatra-Neamț, iluminate în roșu. Sună la 112 doar când ai o urgență!

0

Trei sedii ale autorităților județene și locale din Neamț sunt în această seară iluminate în roșu, de Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112. Este vorba despre Primăria Municipiului Piatra-Neamț,
Prefectura Neamț și Consiliul Județean Neamț și Teatrul Tineretului Piatra-Neamț.

Prin acest demers, își arată susținerea pentru Serviciul de urgență 112 care are misiunea de a salva viața, proprietatea și mediul. Împreună, le reamintim cetățenilor că sunând la 112 doar când au urgențe dăm o șansă vieții.

În fiecare an, Serviciul de Telecomunicații Speciale iluminează turnul de comunicații în culoarea roșie, specifică Serviciului de urgență. 

Împreună, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112 din România și toți partenerii care s-au alăturat demersului, readucem în atenția opiniei publice importanța apelării responsabile a numărului 112.

Operatorii STS și dispecerii agențiilor specializate de intervenție – Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie și Salvamont – din cadrul Serviciului de urgență sunt la datorie 24/7.

Traversăm o perioadă de pandemie în care numărul apelurilor la 112 a crescut față de anii trecuți și considerăm că este deosebit de important ca populația să conștientizeze că orice apel non-urgent înseamnă secunde prețioase care se pierd în defavoarea unor urgențe reale.

STS

2021 este anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgență 112. Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale.

În anul 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe față de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%)  au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. Diferența, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri  efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase.

Apelurile recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agențiile de intervenție, astfel:

Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19.

La Serviciul de urgență 112 s-au primit, în 2021, 929.915 de apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID s-au preluat în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel național, având o medie de 8.000 de apeluri COVID/zi.

***

Cetățenii pot suna la 112 atunci când sunt într-o situație de urgență sau au motive să creadă că cineva se află într-o situație de urgență.
O situație de urgență este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont.

Serviciul de urgență 112 este pentru cetățeni și, utilizat responsabil, poate salva vieți.

Persoanele cu deficiențe de auz și sau de vorbire pot solicita ajutor în situații de urgență printr-un serviciu dedicat, care le permite să relaționeze prin mesaje cu autoritățile. Serviciul se numește SMS 113, este gratuit și a fost implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale încă din anul 2015. Pentru a beneficia de acest serviciu de mesagerie de urgență, este necesară înregistrarea persoanelor cu deficiențe de auz și sau de vorbire și a numerelor de telefon mobil pe care le utilizează în baza de date a Sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Înregistrarea se realizează prin completarea unui formular online pe site-ul STS sau printr-o cerere scrisă adresată instituției.

Până în prezent în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar, anual, zeci de urgențe ale persoanelor din această categorie sunt preluate și se oferă sprijinul necesar de către autorități.

***

În fiecare an, în 11 februarie marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, dedicată creșterii gradului de conștientizare a importanței acestui serviciu destinat cetățenilor.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate