Sondajul care s-a transformat în răscoală tot nu reușește să îl trezească pe primar

7

Recent, un sondaj lansat de publicația noastră a dezvăluit un grad de nemulțumire alarmant în rândul locuitorilor din Piatra-Neamț care folosesc Facebook și au participat la acest sondaj. Întrebarea pusă a fost simplă: ”Cât de mulțumit(ă)/nemulțumit(ă) sunteți de modul în care se transformă municipiul Piatra-Neamț?” Până acum, peste 3.000 de pietreni au răspuns, transformând sondajul într-un strigăt de revoltă, un strigăt care, se pare, nu reușește să-l trezească pe primar.

Primarul consideră că Facebook este doar o bulă de oameni care nu reprezintă întotdeauna opinia publică reală. Ironia situației este că același primar folosește intens această platformă pentru promovarea propriei imagini. Când primește like-uri, bula devine reprezentativă, dar când este criticat, brusc, nu mai este relevantă.

Din cei peste 3.200 de participanți la sondaj, care și-au asumat răspunsurile cu nume și prenume, 68% (2.175 voturi) au fost ”Foarte Nemulțumit(ă)”, 12% (412 voturi) ”Nemulțumit(ă)”, doar 11% (325 voturi) ”Mulțumit(ă)” și 9% (312 voturi) ”Foarte mulțumit(ă)”.

Există o vorbă în popor: ”Când doi îți spun că ești beat, mergi și te culcă!” În cazul nostru, când peste 2.000 de oameni îți spun că ai o problemă, nu mai este doar un sondaj, ci o răscoală. Nu mai contează criteriile sociologice atunci când o masă atât de mare de oameni se declară foarte nemulțumiți.

Primarul se bazează, cel mai probabil, pe alte sondaje politice care îl plasează pe primul loc în intenția de vot. Aceste sondaje coincid cu cercetările noastre, dar trebuie să remarcăm că actualul primar nu are contracandidați care să muncească real pentru obiectivul electoral – fotoliul de primar. Când alergi singur, e normal să ieși primul, dar asta nu înseamnă că cei care te privesc sunt mulțumiți de ceea ce văd.

Acest sondaj ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru primar. Nu este vorba doar despre o bulă de pe Facebook, ci despre un semnal clar al nemulțumirii cetățenilor. Ignorarea acestui fapt nu face decât să adâncească prăpastia dintre administrație și cetățeni.

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
7 Comentarii
  1. Plai cu boi spune

    Ce legătură este între o conductă de apă și o clădire demolată parțial de câteva luni și din care au lăsat la mișto doar o bucată de zid ?

  2. Plai cu boi spune

    Oare acestui politruc ii place cum arata ruina din fața Hematologiei-Stomatologie de pe Traian? Un zid fărâmat din fostul magazin de ținute medicale. Lângă stația de 60000 de 💶 euro. Un oraș în derivă condus de urmașii lui penalty.

  3. Clau spune

    In situatia asta nu suntem adusi de primar, suntem adusi de toata clasa politica ce a guvernat dupa revolutie.
    Cand vin alegerile se arunca cu pomeni la orice colt, dupa alegeri apar problemele.
    Aici castiga teren foarte important cei din extreme cu acelasi discurs.
    Este logic sa fii nemultumit cand orasul e un santier de aproape 1 an, si acum a venit si frigul si nu se mai asfalteaza ca nu tine.
    Dar aici, in afara de conducere, si cetatetii sunt partasi mai mult sau mai putin la haos, parcam oriunde, aruncam gunoi unde apucam, regulile de circulatie doar pe hartie sunt.

    1. Dorin spune

      Imediat după ce a câștigat alegerile, prin sondaj pe Facebook a hotărât dl Primar că nu se va mai deschide niciodată ( cat va fi el Primar) pârtia de schi , că sunt bani aruncați. La fel e și cu transportul public , dar aici nu a mai făcut sondaj. Ar trebui sa întrebe dacă suntem de acord cu desființarea transportului public subvenționat de noi și eliminarea aproape a tuturor semafoarelor de pe culuarul de mobilitate .Vor veni alegerile și voi vota că de obicei și sper că și alții să vina la vot și să nu mai fie conduși de cineva ales cu 10% din totalul pietrenilor.

  4. popa spune

    S-a făcut recepția?
    Cablurile sunt tot pe stâlpi, circulația auto este mai dificilă (se circula „oficial” numai pe una din cele doua benzi ale șoselei) si mai periculoasă (din multe sensuri giratorii trebuie sa ieși direct pe banda a 2-a, prima fiind pentru un „BUS” care circula din când in când, in alte locuri trebuie sa faci slalom printre cele doua benzi, nu există indicatoare de orientare ca sa știi de dinainte cum te încadrezi etc).
    Ar fi fost o mare realizare pentru oraș (si pentru descongestionarea traficului) realizarea de șosele de centura
    Apreciem ce s-a făcut bine dar penalizam lipsa de viziune, lucrările non-necesare si distrugerile asociate (borduri, pavele, o grămadă de copăcei stradali uscați, intervenții repetate in aceleași locuri, desființare alveole transport comun, îngustare trotuare, piste biciclete nefolositoare etc).

  5. Marius spune

    Nu, acei 3000 de oameni NU sunt reprezentativi, de obicei doar cei suparati acorda timp pentru o reactie, de aici si rezultatele. Intradevar, este un super deranj in oras in momentul de fata dar se fac niste lucruri cum nu a mai vazut orasul asta in ultimii 30 de ani. Lumea din orasele mici este comoda, vor ca totul sa ramana asa cum stiu ei, chiar si prost. Schimbarea ii sperie. Sunt curios de un lucru: toti acesti „foarte nemultumiti” cum ar fi montat ei o teava magistrala de apa fara sa provoace deranj????? Va spun eu, daca ai fi fost primari, nu ar fi facut NIMIC! Am si eu nemultumirile mele legate de cum se petrec anumite lucruri in acest oras, dar in acelasi timp sunt constient ca nu prea ai cum altfel…

    1. Mircea spune

      În primul rând nemulţumirea nu vine din faptul ca s-a introdus o magistrala sub asfalt pe cele 2 bulevarde Decebal si Traian, care reprezinta drumul national DN15. Problema este ca imediat ce a fost instalată conducta în pamant nu s-a asfaltat imediat acel şant cu lăţime aproximativă de 1 metru care, neasfaltat încă, în prezent strică sistemul de direcţie al maşinilor care se încumeta să treacă prin tranşeele rezultate. Ştii cât costă să repari direcţia la maşina ? ( bucşe, pivoti, capte de bară , bielete direcţie, reglaj direcţie-geometrie roţi ? fără să mai pun la socoteala rulmenţii de la roţi, costa 2000 ( două mii ) RON ( piesele + manopera) .
      În altă ordine de idei, ţeava respectivă îngropată sub asfalt nu are ramificaţii care să duca la blocurile din lungul drum pe care îl străbate, ci este o conductă care vine din Alexandru cel Bun şi trece prin bulevardul Decebal , prin Bulevardul Traian până prin zona „1 Mai „, şi de acolo nu mai stiu unde merge. Deci, în afară de faptul că acea conducta este inutilă, nu are branşamente, şanţul care a rămas neasfaltat produce prejudicii proprietarilor de maşini stricând sistemul de direcţie, care costă cam 2000 Ron de maşină, şi poate produce şi accidente prin faptul că şoferii ca să evite şantul de pe banda 2 trag de volan riscand sa loveasca maşinile de pe banda 1.
      Lucrarea a fost pusă în practică de Primărie şi executata de firma primăriei Moldocor.
      De ce nu este încă asfaltat acel şant prin care s-a introdus conducta ? Nu este vorba de comoditate este vorba ca fiecare sa+si faca treaba asa cum trebuie si sa asfalteze imediat dupa ce s+a terminat de introdus o teava in carosabil, nu sa ramana santuri neasfaltate pana iosi strica toata lumea masinile ! Ce aşteaptă de nu asfaltează ? aşteapta să ne recuperam în Instanţa banii reprezentând reparaţia maşinilor ? Daca asta asteaptă asta o să facem. Mai speră careva să fie votat după ce a transformat oraşul în şantier permanent ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate