Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
miercuri 20 martie 2019
  • :
  • :

Soluție pentru blocajele de trafic de pe strada Petru Rareș din Piatra-Neamț

În zona Colegiul Tehnologic „Spiru Haret” (fosta Școală nr. 12), pe strada Petru Rareș din Piatra-Neamț se creează adevărate blocaje rutiere din cauza celor care aduc sau iau copiii de la școală.

În teorie nimeni nu ar trebui să aducă copilul cu mașina la școală, deoarece școlile nu au voie să înscrie decât copii din zona arondată, dar cum România e țara șmecheriilor unii părinți aranjează mutații pentru copii în zona școlilor unde vor să-i înscrie și implicit îi transportă cu mașina personală. Când opresc simultan mai multe mașini să debarce copiii blocajul rutier e ca și făcut.

Pentru a nu mai dura 30 minute să treci de o stradă de câteva sute de metri soluția ar fi crearea unei alveole în fața școlii unde să poată opri câteva secunde părinții să debarce sau să ia copiii fără să mai blocheze una sau două benzi de circulație și să se facă o coloană de mașini în spatele lor. Spațiu este suficient să se construiască această alveolă.

Iosub Robert

Art. realizat cu sprijinul unui specialist în probleme rutiere.




14 comentarii la “Soluție pentru blocajele de trafic de pe strada Petru Rareș din Piatra-Neamț

  1. das Reich

    Supermarket gasesti in toate orasele din Europa. In centru.
    Ce i drept nu gasesti hipermarket uri.
    Parcari pe marginea drumului gasesti in toate orasele vechi sau din zonele montane din Europa. Difera modul de folosire. 18.00 – 08.00 e parcare de resedinta. in timpul zilei este parcare publica. Cu taxa.
    Explicatia cu utilizarea masinii este halucinanta. Adica tu ai voie sa ti duci copiii cu masina in timp ce restul sunt nesimtiti care nu si pot misca curul 100 de metri.
    Bravo romanache! sa traiasca neamul tau si sa moara toti ceilalti.

    Raspunde
  2. Florin

    Orașul acesta a devenit tarlaua proprie pentru căpușe de tot felul.
    Unde s-a mai pomenit (vorbesc de țări civilizate) să ai super market în buricul târgului?
    Unde s-a mai pomenit să transformi căile de rulare în parcări (cu plată, șic!)?
    Problema e mai groasă decât pare.
    Orașul e sufocat de mașini și din cauză că aceste centre comerciale sunt în oraș și nu la periferie, cu acces prin șosele de centură, sau periferice, cum se mai numesc.
    Să nu mai vorbim de faptul că tot mafia locală a introdus microbuze pe toate străzile. Piatra Neamț e un oraș pe care-l parcurgi pe jos, dintr-un capăt în altul în zeci de minute. Din centru spre orice cartier faci 20 -30 de minute pe jos. De ce a fost nevoie de zeci de microbuze? Ca să iasă banul! Dacă avem linie de troleu de ce nu se exploatează cum trebuie acest mijloc de transport în comun? Chiar trebuie să coborâm din microbuz în fața blocului? Chiar nu ne putem mișca curul 100 de metri?
    Eu, de multe ori, sunt nevoit să-mi duc copiii la școală cu mașina (deși distanța o parcurg pe jos în același timp, sau poate chiar mai repede) pentru că aerul este IRESPIRABIL la ore de vârf. DA, în zilele cețoase, pentru a-mi proteja copiii, îi duc la școală cu mașina. Și mă protejez și pe mine, pentru că, ce să fac, plămânii nu s-au adaptat încă la aerul infect de Piatra Neamț – oraș turistic.

    Raspunde
  3. koko

    nu e singura situatie de acest gen, 1 decembrie 1918, amonte de statia de troleu , pana la lidl in fiecare dimineata de la 7:15 – 7:30 este poate intr-o sitiatie mult mai grea si odata cu traficul ingreunat e si poluarea produsa. Nu se poate respira , cei de la mediu ar trebui sa faca niste masuratori, iar cei care au pus semafoare ar trebui sa regandeasca si eventual sa-i trimita pe cei de la circulatie.

    Raspunde
  4. Mishu

    Strada Petru Rareș a fost o dată lărgită luând teren din curțile oamenilor tocmai pentru fluidizarea circulației dar au apărut parcarile cu taxă..Acum a mai lăsat Dorel una bucată șanț înainte de intersecția cu str. care urcă spre primărie. Dorel ăsta lucrează la primărie?

    Raspunde
  5. Dan

    Problema incepe de la coborarea de pe pod de la Orion. Marcajul si semnalizarea in zona intersectiei cu str. Obor nu are nimic in comun cu logica si semnalizarea rutiera (facuta cu respectarea legii). Cei care vin de pe pod se trezesc ca fara a fi semnalizati corespunzator trebuie sa treaca de la circulatia cu 2 benzi pe sens la o banda pe sens (macajul in ax este linie dubla continua, iar banda de la bordura se transforma in parcare in fata trecerii de pietoni).
    Cei care vin de pe str. Obor au mici sanse sa intre in trafic (banda de la bordura este ocupata cu masini parcate iar banda a doua sunt masini in trafic bara la bara).
    Cele doua benzi pe sensul de urcare pe pod, de la trecerea de pietoni pana intersectia cu breteaua laterala sunt mult peste necesarul impus de traficul de masini ce urca pe aceasta directie. Pe acest tronson ar fi suficient o singura banda de urcare pe pod.
    De la trecerea de pietoni (unde incepe sensul unic) pana in fata scolii banuesc ca exista suficient loc pentru a fi marcate 3 benzi de circulatie.
    Cea de pe mijloc ar constitui fluxul principal ce se continua spre hotel, iar banda din stanga ar facilita circulatia celor ce fac la stanga (inainte de scoala) si integrarea in trafic a celor ce ies dintre blocuri inainte de scoala. Aceasta banda ar continua pana in fata scolii si ar permite si oprirea masinilor in fata scolii.
    Toate acestea se intampla si acum, dar pe „barba soferilor”, „corectand” marcajului si semnalizarii rutiere deficitara.
    Nu in ultimul rand (pentru soferi), semnalizeaza cand schimbi directia de mers (tu stii unde vrei sa ajungi, dar e bine sa stie si altii), ai rabdare da voie si altora sa intre in trafic (un loc mai in fata este tot un loc in aceeasi coada), da dovada de politete in trafic.
    P.S. Celor de la primarie le-am spus la un moment dat (cand refaceau marcajul), dar nu au gasit de cuviinta sa faca ceva in acest sens.

    Raspunde
  6. Ioan

    Pe mine nu ma ducea tata sau mama cu masina pina la scoala si mergeam 3-4 km pina la scoala, acum nu pot merge 3-400 ca obpsesc odraslele….

    Raspunde
  7. Nanu

    A circula pe drumurile si strazile din P N este o aventura ,toate acestea se intampla din cauza unor cocalari politico- locali ,care vor sa mai suga niste bani din parcarile de pe carosabilul strazilor, lucru interzis de Codul Rutier si de legea transporturilor ! Pai mai marsavilor ,eu platesc impozite ,eu platesc rovineta ,eu platesc impozitul si asigurarea ptr autovehicul si nu pot circula in siguranta pe strazile si drumurile acestui oras ? Sant strazi inguste unde sant parcari pe ambele parti si daca vine un autoturism din fata , apare mica intelegere ,tragi intr-un loc mai liber si-l lasi sa treaca ,dupa care si tu iti contunui drumul ! Ati ajuns sa omorati circulatia pe strazi , de trebuie sa ocolesti tot orasul sa ajungi la o destinatie ,de parca ati fi rude cu comerciantii de combustibil ! In P N oras intre un rau si un munte ,unde caile de comunicatie sant asa cum sant ,mai blocati si strazile cu parcari , ATI AUZIT UNDEVA IN STATELE CIVILIZATE ,CA PRIMARIA ESTE OBLIGATA SA ASIGURE LOCURI DE PARCARE ? Primaria trebuie sa asigure spatii contra cost ptr firmele care vor sa investeasca in constructia de parcari supra etajate , cocalarul sa-si mai mute curul cateva zeci sau sute de m, nu sa parcheze pe aleia din usa de iesire din bloc sau sa iasa din ap si sa-si puna curul direct in masina ! Acelasi lucru se intampla si la sensurile giratorii din oras, vedeti giratoriu din fata hotel Ceahlau ,trecerea ptr pietoni de la Unic blocheaza sensul giratoriu . Comisia aia rutiera care nu are habar de legile rutiere ar trebui sa-si dea demisia si sa vina niste persoane cu gandire in perspectiva deblocarii circulatiei in oras ,sant asemenea persoane dar functiile respective se aloca numai rudelor politicienilor si guvernantilor !

    Raspunde
    1. Stefan

      Nanu, ai dreptate, la fel si Dan!Locurile de parcare at trebui limitate la o masina de apartament si scumpite cel putin de 10 ori!Cine vrea loc de parcare rezervat, sa plateasca macar 100 lei pe luna!Parcarile ar trebui eliminate de pe arterele principale sau inlocuite cu parcari cu plata orara!La fel intre blocuri!

      Raspunde
      1. Heiteru

        Vizitati Brasov si Sibiu. Orase pe cai comerciale masive. Nu ca Piatra – intr o fundatura excentrica fata de caile comerciale din Moldova.
        Si o sa vedeti centuri si in Brasov si in Sibiu. Noi avem in schimb o centura de rahat, sparta si inghesuita si sensuri giratorii de 3 metri diametru pe unde sunt deviate tiruri.

        Raspunde
  8. Stefan

    Nu e o soluție. Pentru că acolo vor fi mereu parcate alte mașini. Și mai este și micromedica. Să nu uităm că acolo sunt și parcări. Cei care opresc defapt dublează parcările. Mai sunt și trecerile pentru pietoni care sunt pline mereu și dacă nu se dirijează traficul stai de behăi

    Raspunde
  9. Elena

    Dacă părinții doar i-ar aduce și i-ar lăsa pe copii în fața școlii ar fi bine. Însă ei vin cu jumătate de oră mai repede și-i așteaptă, blochează intrările în parcare pentru rezidenți, mai stau de vorbă cu cadrele didactice. Uneori ești nevoit să-i aștepți câte jumătate de oră să-ți deblocheze locul de parcare. Nu cred că acea alveolă este suficientă pentru a debloca acolo traficul.

    Raspunde
  10. Ion

    Nu domnule, nu asta e solutia! Sa se construiasca strazi noi, suspendate, variante ocolitoare, etc, cu miliardele din fonduri europene. Sa fie lăsate trotuarele si spatiile verzi. Sunt si alte solutii, nu numai ingustarea trotuarelor si a spatiilor verzi. Unde sunt fondurile europene ale lui Chitic promise in campania electorala? Angajati specialisti in primarie dle primar, nu atarnatori si pupincuriști care habar n-au sa gaseasca si alte solutii pentru fluidizarea traficului

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *