Șofer pe comunitate: povestea dură din spatele unei povești și mai dure

16

Uneori e greu să vorbești despre ceea ce înseamnă, poate, una dintre cele mai grele meserii din lume. Devine și mai dificil atunci când vezi câtă ignoranță se ascunde în spatele unor concluzii la care au ajuns cei care nu știu, dar se pronunță oricum.

A fi șofer de camion nu înseamnă să stai în scaun și să ții volanul, eventual la costum și cravată. Celor care în continuare susțin că de fapt la asta se rezumă tot, le recomandăm să își îndrepte atenția către alt articol. De specialiși suntem sătui…și noi, și mai ales ei, cei care practică această meserie.

Doar șoferii sau familiile lor pot spune cu adevărat povestea din spatele poveștii, una de-a dreptul dramatică. Ce înseamnă de fapt să fii șofer pe comunitate? Înseamnă sacrificiu. Înseamnă luni de zile petrecute departe de casă, în care instrumentul muncii tale îți devine, vrei nu vrei, și acoperiș deasupra capului. Înseamnă epuizare.

Un spațiu de 2/2 în care ești nevoit să-ți îngrămădești tot ceea ce îți este necesar să supraviețuiești: haine, așternuturi, veselă, mâncare. O bombă cu ceas îmbrăcată în butelie, singura speranță la o masă caldă, închisă într-o cușetă periculos de aproape de tine. Zero confort, zero intimitate, zero condiții.

Cu toate astea, cerințele de la tine, ca șofer, sunt mari. Ți se cere eficiență, ți se cere promptitudine, ți se cere imposibilului pentru că de cele mai multe ori, patronului nu-i pasă. Ești doar o unealtă de producție și aici se încheie orice discuție. Că ești extenuat, că ai condus în neștire, că nu ai apucat un duș de zile bune sau că ești nemâncat, nu e problema nimănui, te privește.

Pe lângă traseele uneori imposibile, rutele schimbate în ultimul moment, țipetele dispecerilor (și aici vorbim de firmele mari care au așa ceva) cărora ai avut „tupeul” să le dai programul peste cap pentru că s-a defectat camionul, trebuie să fii și mecanic. Pe principiul „nu mă interesează cum faci, la ora x trebuie să fii în punctul y”, îți cobori spatele înțepenit și picioarele umflate în ploaie, și începi să te rogi neputincios la toți sfinții să fie o problemă ușor de remediat. Asta ca să nu urle cartonarul că i-ai sfeclit zen-ul. În fond, e vina ta că ești șofer pe o rablă cu 1 milion de kilometri în bord și ți-a crăpat compresorul. Ce-i drept, măcar situațiile de acest gen sunt pe sfârșite, de regulă se apelează la service-uri.

La încărcări și descărcări, de cele mai multe ori agonizezi. După ce stai cățarat să desfaci chingi, începi să te rogi de cei care ar trebui să manipuleze marfa, să își facă treaba…treabă pe care ajungi să o faci tot tu. De ce? Pentru că trebuie eficiență, dom’le, așa zice boss.

Noaptea îți pune capac..găsește parcare dacă ai de unde să o scoți pentru că a trecut cu mult de ora rezonabilă la care ai mai fi avut o șansă de a te refugia într-un loc rezonabil. Îți desfaci o conservă sleită, îți legi bine portierele cu chingi, dacă vrei să te trezești viu, te rogi să nu iți taie nimeni prelata cât dormi și cazi într-un somn adânc mestecând.

Dimineața te trezești în același purgatoriu. Îți suni familia pentru două minute, dacă apuci, le spui că totul e bine în timp ce-ți vine de fapt să urli, și pornești la drum. Încerci să te îmbărbătezi singur la gândul că poate azi apuci să mănânci ceva cald, să te speli, sau să treci de jumătatea zilei fără să simți că te prăbușești.

Pentru cei care nu vor să înțeleagă cam cat de „ușor” e, le-am spune că e mai bine să nu afle. Până la a-i numi „camionagii”, gândiți-vă că tot ceea ce cumpărați de la colțul blocului sau din supermarket-uri, nu ajunge decât cu camionul în depozite. Iar pentru voi toți, prietenii, rudele, soții sau soțiile noastre, cei cu 40 de tone în spate, avem tot respectul din lume. Nu compensează cu nimic viața grea pe care o duceți, dar măcar știți că sunteți mereu în gândurile noastre.

Drumuri bune și iarna „negru sub roți”! Nu uitați, cineva drag vă așteaptă mereu acasă!

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
16 Comentarii
  1. Razvan Ungureanu spune

    Va multumim!

    1. GRYG spune

      Cei care va plîngeri dar vreti bani ducetiva la ajutor social ca acolo in afara faptului ca trebuie sa votezi cu hotii nu trebuie sa faci nimic si lăsați pe cei care le place această meserie sa isi faca treaba …multumesc..

  2. PAUL spune

    2300Euro/luna ~ 10800ron/luna
    Nu este chiar asa rau . . . . .
    Sau munceste cineva doar de placere ! ! !

    1. Tamas Adrian spune

      Trebuie să-ți și placă șoferia altfel doar pentru bani vei fi mereu nefericit și neîmplinit. Și asta e valabil în orice meserie. Cat despre bănuți chiar e ok într-o luna sa câștigi cât într-un an în România cu muncă fizica ușoară

  3. Tamas Adrian spune

    Hai că nu e așa de rău iar cât despre patroni și dispecerii fiecare șofer primește ce alege și acceptă

    1. Ciobanu Raluca spune

      Este destul de rău .
      Să fii plecat de acasă timp de 6 luni si sa vorbești cu familia doar pe web , să faci mâncare când afara ploua, ninge , sa adormi cu gândul ca poate mâine nu ajungi la destinație in intervalul de ore pe care îl ai si sa auzi din fiecare colț că esti vinovat , sa te gandesti ca oare drumul o sa fie bun .. acumulezi mult stres . Si da , e foarte greu . Doar acea persoana care nu știe își dă cu părerea .

  4. Claudia spune

    Greu pentru voi si greu si pentru cei de acasa. Cabina sparta, telefon furat si trei zile de agonie nestiind ce s-a intamplat. Doar una din multele intamplari!
    Drumuri bune tuturor!

  5. AFANASII spune

    Asa e cu parere de rau. Fara nici un respect, fara nici o garantie ca vei ajunge cu bine a casa si daca vei ajunge??? Dar AVIND mereu 40 de tone’n spate, te gindesti la cei de-a casa. Celor de stau 8 ore la computador nici in barba nu le e de tine, lor principal bani sa le aduci, in restul celelalte’s toate problemele tale. DRUMURI BUNE VA UREZ LA TOTI- CEI CU HOTELUL PE ROTI.

  6. Sebastian spune

    Adevărat… trebuie să ți placa ceea ce faci…că să reziști….șofer de camion

  7. Claudiu Calusaru spune

    Este adevarat,toți ingeri sa ne insoțeasca pe drumurile noastre fara cap.mergeți sanătoși drumuri libere

  8. Gabriel spune

    Cine nu stie, meseria de sofer de camion este de fapt o puscarie pe roti.

    1. Daniel spune

      Pe care, de fapt o faci benevol. Mai sus, Sebastian spunea ca meseria asta trebuie sa-ti placa pentru a o practica. SUBSCRIU ! Totusi din ce in ce mai multi vin in aceasta bransa. Multe femei, mai ales. Iar ele sunt cele care se plang cel mai putin. Solutia este extrem de simpla. Te simti umilit, nerespectat,e greu sa-ti fixezi marfa, tipa sefii la tine, au tendinta sa te oblige la anumiti timpi, nu mai poti de dorul familiei, te pune sa repari tu, sa schimbi roti, sa insisti la incarcare-descarcare, sa ai un anumit consum, mananci numai hrana rece, innebunesti in cabina aia, etc- RENUNTA ! ! ! Cauta o alta firma (unde sa nu fie nici umbra de roman in administratie) sau cauta alta meserie panu nu e prea tarziu. Stiu, SALARIUL este tentant dar vine la pachet cu problemele astea (NU PESTE TOT !). Daca iti plac banii castigati iti asumi si problemele care decurg da aici, daca nu, NU TE OBLIGA NIMENI. Eu am contract direct la o firma din Irlanda, conduc un DAF din 2013 dotat cu tot ce imi trebuie , in perfecta stare de functionare, orice se strica (incepand cu eventuale pene de cauciuc) se ocupa firma, nu am un consum prestabilit, lucrez zilnic , cu pauzele legale, intre 70-650 km, 1-7 ore de conducere/program, nu sar peste 80km/h decat daca am EU vreun interes, exista desigur si ore de livrare dar numai daca este posibil (cuvantul de ordine este SI MAINE ESTE O ZI), salariul este de aprox 3000 de euro si merg acasa de 3 ori pe an pentru ca asa am stabilit eu. Si eu am probleme si eu ma enervez uneori dar nu ma simt nici ca in puscarie si nici nu o iau razna. Asta e meseria cu poblemele ei inerente si o accep asa cum e.Cursele mele (ale firmei de fapt sunt Irlanda- Anglia si retur. Air cargo, perisabile si furabile de la Amazon. Deci se poate si altfel…Drumuri bune domnilor colegi si mai mult curaj si determinare in fata greutatilor.

      1. legio spune

        Daniel exceptia intareste regula !

  9. legio spune

    Este una dintre cele mai grele meserii ,romanii saracii care fac aceasta meserie se mai numesc si sclavii europei si acest lucru este in principal datorita patronilor romani !

  10. Plostinaru spune

    Trist dar adevarat

  11. George Iordache spune

    Trist , dar Adevarat ! Aceasta meserie a devenit un… mod de viata . Drumuri bune , tuturor colegilor !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate