S-a schimbat modificarea în ce privește parcarea

5

A expirat contractul de parcare de reședință pentru autoturismul soției mele. Pe 27 februarie a. c. Pe 28 eram la Parking, la piață, să cer prelungirea. Parking era în amorțire și, anticipând hotărârea ședinței CL, ce avea să se desfășoare la prânz, directorul m-a îndrumat să mă prezint a doua zi la Primărie, la camera 20. A doua zi, 1 martie, eram la Primărie, nu cu mărțișor ci cu 150 lei și certificatul de înmatriculare. Stop! Deratizare. A ieșit, totuși, o simpatică asistentă medicală (?) să-mi înmâneze un formular de cerere, pe care într-o listă erau precizate actele cu ale căror copii , musai, trebuia să mă prezint ulterior pentru a se întocmi un nou contract. Cred că am luat foc. Pentru ce să prezint a doua oară aceleași acte când prelungirea ar fi trebuit să se facă automat? Pentru că s-a schimbat modificarea. Primăria a luat Parkingului șunca din fasole. Prea bine, felicitări, dar de ce trebuie să mă zbat eu, clientul? Nu pot să cred că n-ați luat și dosarul meu la preluare. N-am cu cine discuta. Merg acasă, cotrobăi în șifonier după actele puse bine printre albituri, mă duc la xerox, copiez documentele, alerg la Parking, la piață, cer copie după contractul de parcare recent expirat, o secretară tastează enter și-l iau la rost pe proaspătul exdirector: – De ce n-ai încărcat, bre, pe un stick toate contractele astea să le predai odată cu scaunul dumitale? Știți ce mi-a răspuns și tind să-i dau crezare? Halucinant! – Pentru că nu mi le-a cerut nimeni!

Am revenit a doua zi, 2 martie, la primărie. O doamnă amabilă de la ghișeul 5 a verificat copiile și, spre cinstea ei, nu mi-a cerut dosar cu șină. Am rugat-o să explice primarului că un cetățean, un prost, e nemulțumit de aceste schimbări. Mi-a sugerat să-i comunic personal impresiile.

Doar că pentru aceasta ar trebui să mă înscriu în audiență, să formulez în scris observațiile, să treacă săptămâna de rigoare și abia apoi să mă vadă la ochi un vice, unul în ale cărui competențe nu intră petiția mea.

Dacă tot m-am obosit să iau stiloul în mână, pac la Războiul!  În felul acesta domnul primar va fi pus la curent imediat cu nemulțumirile votanților săi, atâta doar că va trebui să-mi perii limbajul.

Tinere domn, nu mă interesează că preluarea Parkingului a stârnit cuibul de viespi, nici măcar că primăria va câștiga ceva mai mult decât redevențele pe care le lua până acum. Ceea ce vreau să spun este că veți câștiga aceste sume în același mod, adică trăgând cu var o dungă și scriind un număr pe asfalt. Singura persoană care a încercat să facă ceva pentru rezolvarea problemei parcărilor în municipiu a fost primarul Ion Rotaru, cel care a demarat lucrările parcării pe patru niveluri de la piață, de peste Cuiejdi. Am fost martor la efortul supraomenesc pe care l-a făcut pentru a ridica această construcție. A pierdut mandatul în 2004. Succesorul său a deturnat proiectul atât de necesar urbei și a ridicat un mall, falimentar de aproape două decenii, tocmai din lipsa parcărilor. Unde s-au ascuns consilierii care au girat mutarea macazului? Le crapă cumva obrazul de rușine? Ei, aș! Dacă s-ar fi realizat parcarea aceea, sunt convins că până azi s-ar mai fi ridicat câteva zeci în cartiere și lucrurile ar fi arătat ca la Köln, de exemplu. Apropo, la Bruxelles, în 2003, posesorii de automobile parcau unde nimereau. Primăria nu le lua nici un ban pentru că nu putea să le asigure tuturor locuri de parcare. Dumneavoastră ați găsit soluția imorală a licitațiilor. Cum puteți încasa impozite și taxe de proprietate pe autoturismul pe care l-ați înmatriculat fără a asigura condiția minimală a parcării pentru a putea fi folosit?

Parcările de reședință s-au rezolvat sacrificând câte o bandă de circulație, în condițiile în care înmatriculările au crescut exponențial. Acum, domnule Primar, aveți nevoie de acele benzi pentru realizarea proiectului de mobilitate urbană. Unde veți alunga autoturismele parcate acolo?

În fața fiecărui bloc, în străinătate, desigur, există câteva locuri de parcare rezervate pentru vizitatori. În planșele dumneavoastră există așa ceva? Câți absolvenți de învățământ superior specializați în automobile sau autovehicule rutiere aveți între angajații serviciilor de profil ale primăriei?

Veți gestiona un număr de aproximativ 18.000 de locuri de parcare. 18.000 de noi contracte. Un  drum la Parking, un drum la xerox, un drum la primărie să depui dosarul, un altul peste o lună să semnezi contractul și, Doamne, ferește!, un drum la impozite și taxe să plătești taxa. Înmulțiți asta cu 18.000. Eu nu am carnet, mă mișc greu, am cheltuit deja 80 de lei pe taxiuri, vor fi până la urmă 100, pentru a plăti peste o lună o taxă de 150 lei. Dacă nu s-ar fi produs schimbarea, era totul rezolvat în cinci minute și o singură deplasare.

Dar, domnule Primar, de ce să facem simplu când se poate complicat?

Unu: În copia contractului de parcare expirat sunt trecute toate informațiile acelea sensibile pe care se spune că, potrivit reglementărilor, n-ați avea dreptul să vi le transferați: seria și numărul CI, CNP, adresa de domiciliu etc. Adică nu le puteți transfera pe un stick, dar nu e nici o problemă să vi se transfere pe un print.

Doi: Dacă vă interesează CNP-ul, tastați numele meu și Serviciul de evidență informatizată a persoanei, serviciu al primăriei, nu?, vă va spune că am ochi albaștri și vă va expune pozele de buletin ale subsemnatului din ultimii 30 de ani.

Trei: Dacă vă e teamă că nu locuiesc la adresa declarată tastați numele meu și Direcția de impozite și taxe o să vă spună în câți metri pătrați mă lăfăi, câte mașini conduc și ce culoare.

Patru: Copia după asigurarea auto pentru ce vă trebuie? Aveți de gând să ne loviți mașinile în parcare?

S-au cheltuit prin diverse programe europene sume astronomice pentru informatizarea serviciilor primăriei. Ce anume s-a făcut cu banii ăia, dacă trebuie să depun copia cărții de identitate, practică interzisă după cum citisem de curând? Sau mi s-a părut? Stați un pic să dau căutare pe Google… Ceea ce vă sfătuiesc și pe dumneavoastră să faceți, domnule Primar, căci iată ce veți găsi:

LEGE nr. 267 din 9 noiembrie 2021 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative:

Articolul 2.1

(1) Se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.

(2) Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale solicită entităților care au emis documentele prevăzute la alin. (1), în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimțământului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) și ale art. 4 aplicându-se în mod corespunzător.

Articolul III

Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2022.

Suntem în 4 martie 2022.

Domnule Primar, sunt siderat de indolența și incompetența de care dați dovadă, nu dumneavoastră personal, desigur, ci dumneavoastră ca instituție în slujba noastră, de felul lamentabil în care vă tratați cetățenii. Nu suntem proști, sau, mă rog, nu suntem cu toții proști. Modificările pe care le operați trebuie gândite de capete limpezi și implementate de persoane care se pricep. Incompetența staff-ului proaspăt constituit și a imuabililor angajați ai primăriei se răsfrânge și asupra dumneavoastră personal, murdărindu-vă bunele intenții. Veți deconta la alegeri.

Aștept un răspuns în care să justificați încălcarea legii pe care se vede că n-ați citit-o până acum. Dar n-a citit-o nimeni? Chiar nimeni? Poate ieșiți într-o conferință de presă.

Ioan Clopoțel

2022-03-04   

telegram ziar piatra neamt
Citește și
5 Comentarii
  1. Privitor spune

    Trenul a fost inventat ca sa aiba unde sa ramana ce trebuie sa ramana, alegerile sunt perfecte pentru a asana unele comunitati de arogantele, ambaturile si mofturelile unor imaturi pusi pe capatuiala ce -si zic ca-s ba liberali, ba rezistenti (la sorici), in realitate practicile si scopurile nu difera de cele ale inaintasilor in ale golanelilor „administrative” (gen locatarul tuturor penitenciarelor nea Gigi) . Referirea de mai sus, cea cu comunitatile, sigur, nu-i vorba de Piatra Neamt.

  2. Bacosca Antoanela Iustina spune

    Felicitari, domnule Clopotel!

  3. Gerula spune

    Bravo Clopotel !

  4. Yo spune

    Domnule Clopoțel, cel mai bun text pe care l-am citit în ultima perioadă. Susțin întru totul ceea ce ați scris/relatat.
    Ăsta ne e primăria în frunte cu domn’primar….o bătaie de joc la adresa noastră, a pietrenilor!

  5. barbu spune

    Eu cred ca mai trebuie niște locuri de parcare pentru pentru ei, pentru membrii PNL, USR și alții …
    Toate datele necesare au fost cerute odată, ar trebui doar actualizate, unde este cazul.
    De ce te mai plimbă degeaba ?
    De ce se mai cer copii după CI ?
    După verificarea actelor depuse mai este o verificare, nu știu pentru ce, nu se poate încheia contractul imediat.
    Probabil te verifică politic, de partea cui ești.
    Dacă acceptă, in final, dosarul, trebuie sa mai mergi odată !
    Interese, impotență și ilegalitate; cum in dăm in judecată ?
    Rușine pentru o instituție publică a anului 2022 !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate