Proiectele de mobilitate urbană, un pericol în caz de cutremur

2

Un om cu multă școală, care se ocupa pe vremea comuniștilor de situații de urgență în caz de calamități, ne-a spus că dacă proiecta cineva înainte de 89 un asemenea culoar de mobilitate cum sunt proiectate cele din Piatra-Neamț avea toate șansele să ajungă la pușcărie.

Din ce ne-a spus același specialist în protecție civilă, după cutremurul din 77 s-a interzis să se facă orice construcție sau să se montezi orice fel de stâlp care să aibă centrul de greutate deasupra drumului. În urma multor discuții s-a acceptat să se pună stâlpi de iluminat care să aibă amplasate brațe deasupra drumului dar cu condiția aceștia să fie făcuți din beton armat ca să se rupă atunci când cad iar tijele ce susțin corpurile de iluminat sau alte lucruri, să fie subțiri pentru a se distruge dacă stâlpul cade în caz de cutremur.

Pe atunci era foarte important ca nimic să nu poată bloca căile de acces în caz de cutremur iar dacă pică un stâlp acesta sa nu poată împiedica trecerea peste el a camioanelor sau mașinilor armatei.

Acum, la cum arată străzile din Piatra-Neamț la care s-au dublat numărul de stâlpi și majoritatea au centrul de greutate deasupra drumului fiind făcuți din fier să poate susține greutatea unor semafoare, la un cutremur, căile de acces rutier vor fi imposibil de folosit chiar si de către tancuri.

Nu știm dacă inginerii de pe vremea comuniștilor exagerau sau era bine cum ziceau ei pentru că nu avem pregătirea necesară în domeniu dar din ce vedem la noi în oraș nu credem că la conceperea planurilor de mobilitate urbană s-a gândit cineva ce se va întâmpla dacă vor cădea o parte dintre zecile de stâlpi, unii absolut inutili, montați prin Piatra-Neamț.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. rares vasile spune

    Ok,si totusi de ce i se permite lui tov primar asa ceva? Oare nenea asta are alte interese? El chiar crede ca nemtenii vor renunta la masina personala pt a sta sa inghete in statie sau vara sa suporte duhorile nespalatilor din autobuze? Asta cand ajung totusi….ca de respectarea orarului nu vorbim,ca nu suntem japonezi. Dimineata,cand cobori de la Chimie spre spital,zici ca se evacueaza ucrainienii …..

  2. Florin spune

    Specialiștii acelor vremuri aveau școală. Școală făcută pe bune, cu examene și licențe adevărate, nu cu doctorate pe bani la facultățile băieților deștepți. Ce mobilitate urbană? Unde?
    Când a murit consilierul de la primărie, în sensul giratoriu de lângă Unic, sensul ăla giratoriu care n-are niciun sens, exact despre asta a fost vorba: mobilitate mașini de intervenție.
    Străzile au devenit parcări. Sunt zone în care nici să-ți plimbi copilul în cărucior nu mai ai unde, dar să mai vină o ambulanță sau o mașină de pompieri! Orașul ”Perla Moldovei” e o junglă. Copii accidentați pe treceri de pietoni, oameni nevinovați accidentați frecvent, mașini înțepenite prin stâlpi, circulație bară la bară (ce verde e orașul acesta!!! ca o junglă!)…
    Până ne omoară stâlpii, murim de altele… morbiditate urbană, se cheamă.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate