Pristavu Ștefan-Călin, media 10 la Evaluarea Națională/ Elevul care duce cu mândrie tradiția părinților mai departe

0

Aminteam zilele trecute de performanță inedită înregistrată la Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra-Neamț. Șapte elevi, colegi de clasă, au reuşit să promoveze primul lor examen important din viaţă cu media zece.

Fiind vorba despre o performanță unică la nivel național, am considerat că este important să-i cunoaștem pe toți cei șapte copii în parte.

  • prezentarea copiilor este aleatorie, nefiind influențată de niciun criteriu

Cel de-al șaselea copil pe care îl aducem în atenția publicului este:

Pristavu Ștefan-Călin

Pristavu Ștefan-Călin spune despre că el că este o persoană extrovertită, căreia îi place foarte mult să deseneze. Este pasionat de matematică și limba engleză, dar îi plac, de asemenea, fizica și chimia. Când nu este afară cu prietenii, citește și ascultă muzică. De menționat, Ștefan-Călin a participat la olimpiadele de matematică, fizică, chimie și limba engleză, unde a obținut rezultate foarte bune.

Vreme de pandemie și trecerea la cursurile online. A fost o perioadă grea, pe care Ștefan-Călin a resimțit-o din plin, însă cu ajutorul părinților a reușit să se mobilizeze și să se pregătească în continuare pentru Evaluare.

A fost greu atât din punct de vedere psihilogic, cât și din punct de vedere fizic. Ieșeam destul de rar din casă, iar când ieșeam, destinația era mereu aceeași: muntele Cozla, care este în spatele blocului în care locuiesc. După o săptămână, semnele erau clare: îmi lipsea cheful pentru orice. Însă, părinții m-au ajutat să mă mobilizez și să lucrez într-un ritm susținut. Mi-au lipsit foarte mult ieșirile cu prietenii, dar pe de altă parte, faptul că a trebuit să stau mai mult în casă, m-a ajutat să mă pregătesc mai riguros pentru acest examen.

Munca susținută și conștiinciozitatea au fost răsplătite pe deplin, cu media zece la Evaluarea Națională.

Rezultatul meu la Evaluarea Națională a fost o răsplată a efortului depus în toți cei patru ani petrecuți la „Rareș”. Sunt mândru că am reușit o asemenea performanță împreună cu ceilalți șase colegi ai mei, dar consider că toti 34 suntem elevi de nota 10. Fiecare dintre noi a reușit să răsplătească munca profesorilor nostri, să ridice ștacheta liceului și să certifice, dacă mai era nevoie, prestigiul Colegiului Național „Petru Rareș”.

Amintim că anul acesta rezultatele de la Evaluarea Națională au fost afișate într-un format anonimizat. Ștefan-Călin Pristavu consideră că este o decizie nefericită, în detrimentul elevilor buni și foarte buni.

Anonimizarea descurajează competiția și depersonalizează acest examen. Întotdeauna pe podium au urcat niște nume, nu niște coduri.

Viitorul licean își va continua studiile la Colegiul Național „Petru Rareș”, profilul matematică-informatică, lucru pe care și l-a dorit încă de când a început clasa a cincea.

Pristavu Ștefan-Călin a transmis, prin intermediul publicație noastre, un mesaj de mulțumire către toți cei cei care au fost alături în această perioadă:

Le mulțumesc mult tuturor prietenilor și colegilor cu care am vorbit și care m-au ajutat să trec mai ușor peste perioada de izolare, profesorilor care s-au ocupat  de mine și care mi-au ținut mintea în formă pentru examen, în special doamnei profesoare de matematică – Livia Vaculik și doamnei dirigintă și profesoară de limba română – Monica Costea, care s-au asigurat că avem de lucru, în ciuda condițiilor dificile pe care ni le-a impus carantina. Aceste rezultate sunt și consecința muncii pe care dumnealor au depus-o pentru noi în decursul celor patru ani de gimnaziu și sper că am reușit să le fac să fie mândre de faptul că le-am fost elev. De asemenea, le mulțumesc părinților, care m-au sprijinit și m-au îndrumat, care și-au dedicat timp și energie pentru pregătirea mea și care au constituit cel mai mare sprijin pentru mine în această perioadă.

Ștefan-Călin este un copil de nota zece, inteligent, vesel și fericit, care a reușit să își facă mândri părinții și profesorii.

Cu siguranță, foarte mulți părinți își doresc copii de nota 10, însă, după părerea mea, nu trebuie făcut un scop din asta. Copilul este același și dacă obține note mai mici, sunt multe variabile care influențează nota luată la un examen. De aceea, noi am încercat să lăsăm copilul să se exprime liber, să-și dorească singur atingerea unor performanțe și să-l învățăm să muncească pentru ele, dar fără presiunea că, în cazul obținerii unor rezultate mai puțin bune, să le resimtă ca pe un eșec.

Ștefan a fost mereu un copil foarte bun încă de la grădiniță, astfel încât ne-a fost ușor să-l educăm și să-l îndrumăm pe calea cea mai bună. În clasa a patra, continuând parcă tradiția părinților, el singur și-a dorit foarte mult să dea examen (doar) la Liceul „Petru Rareș”, unde a intrat cu cea mai mare medie.

Considerăm că rezultatele extraordinare nu se obțin întâmplător, ele sunt rodul muncii de zi cu zi a profesorilor coroborat cu mediul familial și îndrumările părinților, dar cele mai importante aspecte sunt legate de inteligența, dorința copilului, dar și de munca depusă de acesta.” , ne-au povestit părinții lui Pristavu Ștefan-Călin.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate