Primarul acuză de „rea credință”, „subiecte inventate”, „realitate exagerată”. Am făcut alte poze cu pistele pentru biciclete: Stâlpii sunt tot pe mijloc

7

Deși presa locală scrie de ceva timp despre stâlpii de pe mijlocul pistei pentru biciclete de pe strada Mihai Viteazu din Piatra-Neamț, primarul Andrei Carabelea a reacționat public abia după ce a fost luat la întrebări de o televiziune centrală. Deși recunoaște, parțial, vina administrației locale că a suprapus proiectul cu pistele peste un proiect deja existent pentru iluminat public, domnia sa pare a fi singurul care nu a înțeles despre ce vorbesc oamenii din Piatra-Neamț.

Mai jos sunt declarațiile primarului făcute în cadrul unei emisiuni a unei publicații locale (click aici pentru video):

„Legat de strada Mihai Viteazu, ieri a venit o televiziune națională la Piatra-Neamț să facă un reportaj despre pistele pentru bicicliști care fac slalom printre stâlpi. Dincolo de faptul că avem atâtea șantiere și lucrări în oraș care sunt un pas spre modernizarea orașului, nu e nimic bun pe care îl faci fără să vină cineva care să mai stârnească cumva ușor deranjul și să genereze panică, sperietură, îngrijorare sau, eu știu, haz, dacă se poate, amuzament, pe subiecte mai degrabă inventate. Cineva s-a dus și a făcut o poză dintr-un anumit unghi să pară ca și cum pista pentru bicicliști se blochează în stâlpii respectivi.

A venit televiziunea să facă un reportaj la primărie. Le-am spus: mergeți la fața locului, vedeți realitatea și vorbim după. Oamenii s-au întors, au înțeles că imaginea respectivă prezintă o realitate cumva exagerată dintr-un unghi în care impresia e că efectiv nu se poate trece pe lângă stâlpii respectivi cu bicicleta. Le-am explicat că proiectul este făcut după normative.

Din punctul meu de vedere dacă aș fi avut șansa l-aș fi optimizat. Nu mi se pare normal ca între două sensuri ale pistelor pentru bicicliști să fie un stâlp, dar având în vedere împrejurările nu avem cum să modificăm lucrurile. Proiectul este realizat cu 4-5 ani în urmă, are toate avizele în spate, s-a obținut o cerere de finanțare pe care nu o mai putem modifica, nu mai avem timp fizic să modificăm rețeaua respectivă, să mutăm stâlpii, să obținem toate avizele și să terminăm și lucrările în grafic și să  mai obținem și finanțarea pentru această modificare.

Mai mult decât atât, pe stâlpii respectivi s-a montat un sistem de iluminat public modern. Este un proiect finalizat și pe o perioadă de 5 ani nu avem voie să facem nicio modificare. Stâlpii trebuie să rămână acolo. Singura soluție rămasă la dispoziție este, evident, cea din proiectul tehnic realizat, chiar dacă nu este cea mai fericită, chiar dacă asta permite realizarea unor fotografii din unghiuri căutate cu mare atenție și cu, din păcate, rea credință.

Am publicat în urmă cu câteva zile fotografia despre care face domnul primar vorbire și am analizat cu atenție comentariile cetățenilor. NIMENI nu a înțeles că pistele se blochează în stâlpi și nu acest lucru reiese din fotografia făcută „dintr-un anumit unghi”, „cu rea credință” și ce a mai spus primarul. Oamenii au înțeles că pe mijlocul pistelor sunt stâlpi și că bicicliștii trebuie să îi ocolească la deal și la vale prin acele „alveole” care nu bat deloc, ca formă, cu randările proiectului tehnic. (Citiți aici comentariile)

Nimeni întreg la cap nu se opune proiectelor care pot aduce un beneficiul orașului. Problema nu este că se face, ci CUM se face. Pietrenii sunt supuși de foarte mult timp prezenței șantierelor prin multe locuri din oraș și vor să aibă garanția că efortul făcut de ei pe perioada lucrărilor se transpune într-un proiect bine făcut. „Realitatea exagerată” și „subiectele inventate” sunt doar în imaginația domnului primar care încearcă să explice pietrenilor că „unghiul pozei” șio extorsiune al unui degajament al unei construcții au pus stâlpii pe mijloc și au îmbinat strâmb asfaltul pistei cu pavelele.

Mai jos am făcut mai multe imagini, din mai multe unghiuri, cu aceste piste. Concluziile le trageți dumneavoastră:

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
7 Comentarii
  1. Mihai spune

    Piatra Neamț a ajuns o ruina : treceri de pietoni sparte,trotuare cu grămezi de dale spate, semafoare duble iar căminele de canalizare sunt cu 10 – 15 mm peste covorul asfaltic te apuca groaza . Lasă-ne în pace omule și pleacă de unde ai venit .

  2. Ion spune

    Primarul asta e aerian, maai mare rusinea! Sa te vad eu bai primare, cum vei ajunge tu la spital daca ai sa te dai cu bicicleta pe Mihai Viteazu si ai sa iei un stalp in brate cand iti cedeaza franele. Nu vei ajunge pentru ca salvarea cu tine cu tot va fi blocata in trafic asteptand sa se miste un autobuz cu bateriile descarcate si 5 taxiuri pe banda 1, o masina de gunoi, 10 tiruri si 100 autoturisme pe banda 2. Similar si pe celalalt sens de mers. Proiect mai stupid ca asta nu am mai vazut. Auzi, mobilitate urbana! Masini blocate in trafic stand cu motoarele pornite si generand noxe! Mai degraba e proiect de imobilizare urbana. Ai sa stai in spital sa te uiti la camerele de luat vederi montate pe strazi, ca sa vezi care s-a mai scobit in nas si a aruncat mucul pe jos.

  3. radu tomsa spune

    Mobilitatea urbana nu are nici o legatura cu mobilitatea personala. Am cunostinte femei care sunt satule de imputititii si perversii care le pipaie prin autobuzele lui carabelea,de oameni care intarzie la munca din cauza ca transportul in comun intarzie,de oameni care ajung aproape morti la UPU pt ca Ambulanta nu are pe unde circula….nu mai zic de aberatiile mentionate in articol. Asta nu e progres,e bataie de joc organizata. Chiar crede cineva de la primaria lui peste ca romanul va renunta la masina personala??? Ce va face primarul,va pune politia locala sa amendeze tot orasul???

  4. Vasile spune

    Si pentru cei care saluta descurajarea folosirii masinii. Pentru cei mai multi pietreni, viata nu se rezuma la plimbari de agrement, pe jos ori cu bicicleta. Au locuri de munca in afara orasului, au batrani de dus la medici, au tot felul de probleme. Transportul public (mai ales cel feroviar) e o gluma proasta. Sa va vad cand aveti o urgenta banala, de genul unei tevi sparte, cum va chemati instalatorul cu trusa in spinare, in pas alergator. Succes.

    1. Culiță spune

      Mai bine lăsa spațiu pentru floricele în dreptul stâlpilor. Și apoi PISTA (care oricum e în valuri) Smart City!

    2. John spune

      Te întrebi dacă e cineva dintre cei implicați în decizii de acest gen normal sau nu! Poate judeca oricine ce categorii de „interese” liberale sunt implicate!

  5. Vasile spune

    Ba de rea-credinta este acest primar neavenit. Au ras refugiul pietonal cu vegetatie de pe Calea Romanului, care oferea siguranta si fluiditate in trafic, era mult mai practic si economic decat zecile de semafoare si era si estetic (probabil o sa bage in loc superbi stalpi separatori de sens ) si au scos locurile de parcare ca sa largeasca trotuarul cu pista de biciclete. Sa ne demonstreze fizic primarul utilitatea și functionalitatea pistei de biciclete pe dealul in rampa de pe Calea Romanului. Pentru cei care coboara pe biciclete dealul, ce sa zic, stalpii de curent sunt bineveniti daca nu tin franele.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate