Povestea educației nonformale desfășurate în cadrul Proiectului Zest4Edu – O nouă perspectivă în educație, finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021, a continuat!

0

Dacă educației formale îi este dat să respecte strict disciplina școlară, curriculum-ul obligatoriu, fiind asociată unei anumite etape de școlarizare, în conformitate cu anumite reguli și reglementări, educația nonformală este un demers mai puțin formalizat care vine în sprijinul instruirii și educării elevilor, contribuind practic la formarea și auto-formarea continuă.

Educația nonformală creează oportunități pentru valorificarea experiențelor de viață ale elevilor, tocmai datorită cadrului educațional flexibil, deschis, în care se realizează, orientat către diversificarea mediilor de viață cotidiene, prin participarea voluntară a celor implicați.

Unitățile școlare implicate în acest proiect sunt: Școala Gimnazială „Prof. Gh. Dumitreasa” Girov, Școala Gimnazială Piatra-Șoimului, Școala Gimnazială „Carmen Sylva” Horia, Școala Gimnazială „Gh. Nicolau” Români, Școala Gimnazială „Dumitru Almaș” Negrești, Școala Gimnazială „Alexandru Podoleanu” Podoleni, Școala Gimnazială „Episcop Melchisesec Ștefănescu” Gârcina, Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra-Neamț și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu-Neamț.

Cei peste 300 de elevi de clasele a VII-a și a VIII-a cuprinși în proiect au derulat activități nonformale în care s-au consolidat cunoștințele, atitudinile și aptitudinile referitoare la educația pentru cetățenie activă şi educația antreprenorială.

Teme, precum: „De ce este importantă democrația?”, „Care sunt valorile de bază ale democrației”, „Cum arată o clasă democratică”, „Steagul – simbol al identității și unității”, „Egalitate și echitate”, „Libertatea mea”, „Libertatea celor din jurul meu”, „Cum mă pot implica în școală”, abordate la clasa a VII-a, sau: „Ce înseamnă̆ pentru mine democrația?”, „De ce este importantă libertatea pentru mine?”, „Cum arată responsabilitatea în viața de zi cu zi”, „Cum se iau deciziile sănătoase” sau „Care este puterea mea”, implementate la clasa a VIII-a, au suscitat un interes deosebit, de fiecare dată, inclusiv pentru cadrele didactice care preferau să rămână împreună cu noi la aceste activități.

Tematica activităților de educație antreprenorială, secvențele practice, creative, suportul informativ vast, produsele realizate de elevi, au confirmat, pe de o parte, calitatea conținuturilor și aplicațiilor propuse, dar și deschiderea elevilor pentru formatul novator, atractiv al activităților, pe de cealaltă parte.

La finalul activităților de educație antreprenorială, elevii claselor a VII-a au identificat punctele forte și pe cele „mai puțin bune” existente în cadrul unui fenomen, au descoperit cum gândește și cum acționează un antreprenor, au învățat ce sunt banii și care este impactul lor în viața noastră de zi cu zi, ce înseamnă „a economisi”, cum își definesc un obiectiv de economisire și cum își construiesc un plan de economisire, cum să își stimuleze creativitatea prin procesul de „brainstorming”, ce înseamnă o echipă, care sunt beneficiile aduse de lucrul în echipă și cum pot să își gestioneze emoțiile legate de vorbitul în public.

Elevii clasei a VIII-a au înțeles în cadrul activităților de educație antreprenorială ce este un lider și cum pot să-și dezvolte abilitățile unui lider, de ce este important să ne organizăm eficient timpul, care sunt etapele managementului timpului, ce este un buget și cum își pot construi un buget personal, cum funcționează o bancă și care sunt instrumentele bancare de plată, care sunt etapele în dezvoltare a unui proiect și cum își vor prezenta proiectele de echipă.

În cadrul activităților de educație antreprenorială fiecare elev a realizat un produs hand-made, iar cei mai mulți au preferat să-și spună povestea ZEST4EDU în trăistuțe personalizate. Toate produsele hand-made realizate de elevi, frumos etichetate, vor fi încărcate în galeria magazinului virtual al fiecărei școli, urmând ca la unul dintre evenimentele publice viitoare să fie valorificate comercial, iar sumele rezultate să fie destinate unor proiecte propuse la nivelul fiecărei comunități.

„Și, de această dată, nu o să spunem „am încălecat pe o șa și v-am spus povestea mea”, ci o să vă informăm cu privire la fiecare capitol care se scrie în povestea ZEST4EDU. O poveste care se scrie cu și pentru elevii nemțeni din școlile participante și nu numai!”, a declarat inspectorul școlar general, Florentina Moise

Imagini din cadrul activităților – Școala Gimnazială „Prof. Gh. Dumitreasa” Girov:

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate