Orange Piatra Neamt isi trateaza clientii ca pe niste potentiali infractori

16

In ultima saptamana din luna martie mi-a trecut prin cap sa imi achizitionez un iPhone. Una dintre greseli a fost sa ma adresez magazinului Orange din Piatra Neamt.

Am fost, mi s-au facut calcule, bonitatea mea in calitatea de client impecabila, vrand sa portez un numar de telefon cu vechime de 4 ani de pe cel mai mare abonament de la Cosmote pe firma din 2003 cu rulaj de miliarde etc. … totul in regula.

Noul abonament propus de cei de la Orange era de aproximativ 100  de euro pe luna plus o plata de 200 de euro avans pentru telefon, restul fiind discount pentru ca ma portez in reteaua lor si semnez un contract care ma obliga sa stau acolo si sa platesc lunar minim un an de zile.

Pana aici totul frumos, un telefon mai ieftin, te obligi sa stai un an ca sa isi scoata si ei discount-ul pe care ti-l ofera, totul pare in regula, dar …. Cand sa fii aproape sa semnezi contractul, hop-top, ti se spune ca in afara de legarea prin contract si de plata in avans a partii din telefon ramasa de la discount trebuie sa platesti si o taxa de smecherie echivalenta cu 4-5 abonamente lunare platite in avans. Deci, mai pe scurt, daca vrei un iPhone de la Orange, te duci, iti faci un abonament de cateva milioane, renunti la abonamentul de la alt operator de telefonie, le dai 8 lei milioane vechi in avans pe telefon si dupa aia inca vreo 20 de milioane lei vechi.

Explicatia Orange este mai mult decat jignitoare pentru orice nemtean. Pentru ca au fost trase multe tepe, trebuie sa platesti abonamentul pe aproape jumatate de an in avans ca, in cazul in care esti un infractor ce vei fugi cu telefonul din care oricum platesti o parte, ei sa nu sufere nici o pierdere.

Mai concret, cum intri pe usa Orange Shop Piatra Neamt esti privit si tratat ca un potential infractor, o atitudine pentru care intr-o tara civilizata un astfel de magazin ar fi inchis pe loc. Ca sa nu mai vorbim de legi si reguli, noi atragem atentia doar ca in centrul orasului Piatra Neamt un prestator de servicii umileste clientii care au curajul sa-i treaca pragul. Daca celelalte prestari de servicii cu care suntem obisnuiti se achita dupa efectuarea lor si au termene de plata, penalitati pentru intarzieri etc., iata ca Orange cere banii in avans sau mai bine zis conditioneaza prestarea unui serviciu de o plata daca nu ilegala, atunci total imorala.

Justificarea lor ar fi ca acesti bani vor fi returnati prin prestarea unui serviciu timp de un an de zile, dar oare 10 euro dati in pastrare la Orange astazi vor mai avea aceeasi valoare peste 4 luni sau de ce sa le dea pietreanul cateva sute de euro ca ei sa-i foloseasca luni de zile pana ce se amortizeaza? O fi Orange asta vreun fond de investitii si nu stim noi?

Lasand la o parte legalitatea si chiar si moralitatea, nu putem sa nu fim revoltati pe faptul ca, in centrul orasului, un prestator de servicii isi permite luxul de a trata nemtenii ca fiind potentiali infractori.

Orange Piatra Neamt isi trateaza clientii ca pe niste potentiali infractori

Ion Ochisor

telegram ziar piatra neamt
Citește și
16 Comentarii
  1. Radu A spune

    Sunt din Brasov, iar aici nesimtirea Orange este direct proportionala cu altitudinea. Replica asta ar putea intra fara probleme in repertoriul angajatilor Orange….care si asa folosesc un limbaj de lemn.
    Am avut divese probleme de rezolvat in legatura cu Orange, m-am adresat Orange Shop-urilor si am fost tratat cu o superficialitate care mi-a dat probleme de tensiune. Ma mir ca nu m-au dat afara cu forta.
    Ma gandesc foarte serios sa trec cu toate numerele la alt provider…poate Vodafone…poate Cosmote.

  2. Vlad spune

    Pai daca platesti pe loc jumatate din abonament in avans, de ce sa mai faci abonament cand mai pui cativa lei si il cumperi la liber faca obligatii? Abonamentele pentru telefoane sunt total nefolositoare! Telefoanele se devalorizeaza foarte repede.

  3. fara legatura cu articolul... spune

    poza este super! prin Ro.nu am mai fost de~2 ani si mi-ar face placere sa publicati imgini recente! cu tot ce s-a construit nou eventual peisaje etc! in fata pozei de mai sus imaginatia mea s-a teleportat acasa(locul in care m-am nascut) ;multumesc!

  4. violina paduraru spune

    da ave ti perfecta dreptate pina si prind clientii sint lapte si miere si te fraieresc cum vor apoi i ti vb de sus si nu gasesr=ti nicio cale de intelegere de parca ar fi zei este dureros sa ti ba ti joc de clientii necaji ti care pot fi usor manevra ti si daca vrei sa iesi din abonament putine sanse ai ca si bat joc in continuare cu metodele lor smechere am patit o si eu si am un gust amar poti sa ai 20 ani vechime in abonament nu te pretuiesc si nu le pasa de o intelegere cu ei amiabila sint f suparata pe aceasta institutie

    1. marius spune

      Ti ai reinnoit abonamentul ?
      Te au obligat ei ? De 20 ani traiesti sub imperiul fricii de provider de servicii de telecomunicatii ?
      A sosit vremea ca atunci cand expira abonamentul,sa nu l mai reinnoiesti. Arata le ce poate vointa ta.
      Ca sa ti arat cat te sustin,n am mai folosit nici eu liniuta aia de pe tastatura,ca nu stiu la ce si unde foloseste.
      Amiabil,Marius

  5. Leonardo spune

    Cred ca la sfirsit ar fi bine ca macar o parte din populatie sa se mai gindeasca si la faptul ca romanul are o rabdare de fier dar si o lasitate si o indiferenta jenanta.
    Se lasa calcati in picioare si cu stupoare observ ca le si place.Aceste lucruri se vor intimpla din nou cit timp li se va permite si e detul de greu sa schimbi mentalitati.
    Multumesc ziarului ca uneori imi aduce aminte de ce am plecat din tara….
    M-am saturat sa platesc pe altii sa isi bata joc de mine…….

  6. george spune

    cum ziceam de tehnologie, si beneficiile ei, daca ai vrea si ti-ai strofoca putin neuronii(asta in cazul in care sunt asigurati ca cine stie….)ai vedea ca si in romania se practica asigurarile telefonului, mai putin pe motiv de furt ca nu e greu sa ne dam seama de ce…iar in articolul tau nu era vb sa platesti tel in avans…ci ab…ei, in abonamentul acela ai minute, mesaje, MB pt internet incluse de care te folosesti si ulterior daca depasesti, iti vine pe cost suplimentar, deci nu putem compara gazul apa electricitatea caci(la fel…neuronul)nu este de unde sti cat vei consuma…si in plus ei nu iti ofera nici un fel de discount la nici un fel de aparat…caci daca te-ai duce sa-ti faci doar ab, nu ti-ar cere nici un avans…Asa ca, la cata publicitate se face in ziua de azi mai ales in domeniul telecomunicatiilor, nu este deloc greu sa le intelegi…ai net, pliante, magazine la tot coltu(din 1000 de angajati se gaseste unul bun sa te lamureasca). Iar referitor la neuroni, daca se va risca vreo firma sa-ti faca asigurare pe asa ceva, caci sunt foarte expusi la a fi despagubiti, vi la mine ca ti-o platesc eu…garantat mai mult de o luna nu rezista!!

  7. george spune

    si eu mi-am achizitionat un iphone de la orange si la fel mi s-a cerut ab in avans pe 4 luni pe langa pretul telefonului, si da, am acceptat, nu mi s-a parut deloc ceva iesit din comun atata timp cat am de gand sa onorez contractul semnat, ori sa platesc lunar, ori sa platesc un avans sincer mi-e tot una…si mai mult de atat nu-i condamn, traim in romania si atata timp cat suntem inconjurati numai de oameni care nu stiu cum sa fure si sa traga cat mai multe tepe(stiu ca nu sunt patriotist cu aceasta afirmatie dar asta este realitatea) e si normal ca ei sa-si ia niste masuri de precautie. Cum de altfel vezi mai in toate barurile/cluburile/pub-urile care se respecta ca au afise in care scriu negru pe alb ca isi rezerva dreptul de a-si selecta clientii, si mai mult ca sigur este o cale legala, cam la fel este si aici, vrei sa iti onorezi angajamentele, foarte bine, nu ai nimic impotriva sa dai un avans….sunt convins ca nu luau aceste masuri daca totusi se pastra o limita de civilizatie si onestitate. Iar cat despre acest articol chiar ma abtin sa spun ceva, dar tind sa cred ca autorul lui daca a fost asa deranjat de aceasta masura nu avea de gand sa verse ”miliarde” in contul celor de la orange, ci sa traga o mica/mare teapa si sa fie fudul cu un iphone,ca deh, romanul nu poate pasi pe strada daca nu are iphone in buzunar, cand 80% din cei care-l utilizeaza habar nu are cu ce se mananca aceasta tehnologie…totusi domnule ziarist, daca in cativa ani ai varsat miliarde la o companie de telefonie mobila, chiar te facea un avans ca sa-ti faci un moft si chiar un bine??…esti ziarist, te ajuta enorm un iphone daca te duce mintea sa-l utilizezi…..Concluzie: ziar de 2 lei, ziarist de nici 2 lei ca majoritatea, numai aberatii puteti scrie!!!Astept cu mare interes un raspuns la comentariul meu!!

    ADMIN : Este parerea dumneavoastra pe care o respectam . Este o tara libera si noi existam ca dvs. sa va puteti exprima liber .
    Parerea mea ramane neschimbata . Mi se pare aberant sa platesc un abonament de telefon in avans pe 6 luni . Cum ar fi sa se inspire de la Orange si cei de la gaz , apa , curent si sa vina sa va factureze 6 luni in avans ca poate le trageti teapa si raman ei in paguba cu banii bagati in infrastructura ? Sper sa nu ajungem ziua in care si ceilalti prestatori de servicii sa ne trateze ca pe niste potentiali infractori . Despre ce vorbim aici ?
    Sunt in Romania servicii care ofera „potentialului infractor” inchirierea unei masini , a unei case sau alte bunuri de valoare mult mai mare decat un telefon , ce ar fi sa ceara toti garantii de 80% din valoarea bunului ca poate clientul fuge cu masina sau incendiaza casa ?
    Singura optiune acceptabila moral ar fi fost sa introduca in abonament , timp de 6 luni o asigurare facuta la o firma specializata ca in cazul in care dispar cu telefonul sau mor cu el in buzunar o firma de asigurari sa despagubeasca suma .Si poate daca asigurarea ar fi inclus si cazurile de furt sau defectari accidente o plateam cu toata deschiderea .
    Sa nu credeti ca ideea cu asigurarile este o schipire de inteligenta a „ziaristului de 2 lei” este o practica civilizata care exista in tarile civilizate unde primesti si platesti asigurare la laptop, telefon, masina de spalat si la orice iti trece tie prin cap sa asiguri . Deci vorbim de metode civilizate de asigurare a unei eventuale pagube si de un comert civilizat bazat pe respect fata de client .
    Va recomand sa va faceti si dumneavoastra o asigurare pentru neuroni . Sunt dispus sa va ajut cu jumatate din suma necesara daca ma treceti si pe mine ca beneficiar. Presupun ca ganditi foarte intens si neuronii vi se consuma foarte repede iar eu am sanse sa castig un ban cinstit intr-n timp foarte scurt.

    1. marius spune

      Stimabile Admin, Te rog,ca in spiritul bunelor relatii pe care le avem sa ma lasi iar,din nou,incaodata,sa-mi dau si eu cu parerea :
      MOTTO : Prostul nu e prost destul,daca nu e si fudul. Fudul=Infatuat. (asta pentru ca sa priceapa si unii cei 20%,care stie(n-asa ?),cum se foloseste un „ai fon”.
      Infatuarea „humanum est”,dar cand este insotita si de inflatulatii,presupus neuronoase,schimba complet atmosfera respectabila si respirabila in spatiul virtual.
      George (Geo,Ghitasor,gigi,Gigel,Ghituca),face parte din cei 20% care „cunoaste” cum sa „foloseste”onstromentu’cu pricina. De asta-i si foarte mandru. Pai are si d.c. Probabil,cand intra intr-un pub d-ala respectabil,intra cu telefonu-n mana (ai fonul),si este acceptat „emedeat” si servit pe masura. Un toi,sau mai nou un shot.
      Dupa ce ia un shot,el face shit lb. Romana,ortografia si ortoepia care este.
      EX : „nu este de unde sti cat vei consuma”(probabil,nu ARE,de unde sti), „nu sunt patriotist”!!! , ” vi la mine ca ti-o platesc”(poate vino la mine), „din cei care-l utilizeaza habar nu are” !!!(nu au).
      Iata cine se prevaleaza de asa zise cunostinte in privinta noii tehnologii.
      Ca 80% au in buzunar un iPhone,e foarte adevarat. E trendy,asa ca e un „must have”,la liceu,la servici,printre cunostinte. Multi „il are”,putini il si „foloseste”.Toata lumea mangaie azi,ecranul tactil ca sa formeze numarul,sau,sa intre in agenda,fac poze (ca are multi mega pixeli camera din dotare si cam atat. In rest,il scot din buzunar,si-l duc tacticos si vizibil la ureche,sa-i vada lumea ce de carte are neuronul lor.
      Atat,ca de la inflatulente,m-apuca doru’de telefon cu disc.
      S-ar putea ca G.o..e sa traiasca in strainatate si de aici exprimarea mai greoaie.
      In portugheza,patriotista=patriot.
      De aici patriotist,presupus masculinul de la termenul portughez.
      Nu cred totusi ca baiatu’aista o auzat de Portugalia.
      De Portocalia,mai curand.

      1. marius spune

        Erata : unii cei 20%,care stie,se va citi unii din cei……

        1. marius spune

          Erata 2 : pentru ,nomina odiosa,care se stie el.
          incaodata,se va citi : inca o data.
          Ce sa fac,scriu cu masca pe figura,de la, repet inflatulentele lui Goe.

  8. Gelu spune

    De acord.
    Un singur amendament:Orange Piatra Neamt functioneaza ca punct de lucru al Orange Romania,de unde vin si reglementarile care nu ne convin.
    Poti sa invinovatesti agentii din magazin ca nu te-au informat despre acea garantie inainte de orice discutie.Asta da.
    Dar sa stii ca nici la Orange Focsani ori Fundulea nu poti sa-ti faci abonament fara garantie,asadar toti angajatii din toate punctele de lucru Orange „isi trateaza clientii ca pe niste potentiali infractori”,poftim!

  9. gyovy spune

    Uite de asta am renuntat de vreo doi ani la orice fel de serviciu de la orange,dupa vreo opt noua ani. Sunt niste infatuati,care dupa ce cu ajutorul clientilor stau foarte bine pe aceasta piata,au devenit aroganti,crezand ca vor fi in top pe vecie.

  10. Radu N. spune

    Nu sunteți singurii care au remarcat „amabilitatea” celor de la Orange Shop din Piatra Neamț. Citiți și vă minunați:
    http://vinca-vestea-neamt.blogspot.com/2011/01/sa-ti-fie-rusine-orange-shop-piatra.html

    1. marius spune

      Chiar ca ne minunam.
      Au un tupeu iesit din comun,vanzatorii astia.
      Auzi,frate,sa nu recunosti un ilustru gazetar,sa nu sari ca ars in pozitia de drepti,cand iti face el cinstea,onoarea sa intre-n shopu’ tau si-ti adreseaza civilizat cateva vorbe.
      Vanzatori,niste inculti,prosti,needucati,d-le Radu N.
      Eu ma-ntreb,oare pe strada daca-l intalnim ,trebuie sa ne descoperim si luand pozitia de ghiocel sa-l salutam cu SA TRAITI ?

  11. Florin Enea via Facebook spune

    …st precauti=))

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate