OPC a verificat agentiile de turism din Piatra Neamt si Roman

0

 

În perioada 16 – 20 Iulie  2012 au fost desfăşurate  acţiuni de control privind respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice la agentii de turism din localitatile Piatra Neamţ şi Roman.

Au fost verificaţi un număr de 13 operatori economici care au acest obiect de activitate, dintr-un total  de 24 agenţii de turism active identificate la nivelul întregului judeţ Neamţ.

La un număr de 12 operatori economici s-au înregistrat abateri.


Privind legalitatea functionării operatorului economic s-au constatat abateri la un singur  operator economic,  care la momentul controlului avea afişată o licenţă de turism expirată din data de 14.05.2011 şi nu a făcut dovada existenţei unei alte licenţe valabile, susţinând că toate documentele sunt trimise la Ministerul Turismului pentru reînnoirea licenţei.

Privind informarea consumatorilor – conform art. 26, alin. 2 din OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor (r2), cu modificarile si completarile ulterioare la un număr de 2 operatori economici la care s-a constatat că nu sunt afişate la loc vizibil copia certificatului de înregistrare a firmei la Registrul Comerţului şi/sau a licenţei de turism şi nu era afişat la loc vizibil orarul de funcţionare al agenţiei.

Privind respectarea prevederilor Ordinului 516/2005 referitor la contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, facem precizarea că toate agenţiile de turism verificate menţionează în contract numărul şi emitentul poliţei de asigurare în caz de insolvenţă sau faliment, dar în cazul a 8(opt) dintre ele nu sunt inserate prevederi asupra termenelor şi condiţiilor in care turiştii pot solicita plata despăgubirilor, conform Ordinului nr. 235/ 2001 al Ministrului Turismului.

Privind respectarea prevederilor art. 12 – (2) din OG 107/1997, conform căruia contractul trebuie să cuprindă cel puţin  clauzele enumerate în articol, constatările au arătat următpoarele :

– la un număr de 5(cinci) operatori economici s-a constatat lipsa din contractele încheiate a precizărilor referitoare la cursul valutar utilizat în cazul plăţii in lei a serviciilor externe aferente contractului (de obicei se utilizează cursul BNR din ziua efectuării plăţii, plus 2% coeficient de risc valutar).

– la una dintre agenţii s-a constatat existenţa in contract a unei prevederi echivoce relativ la modalitatea de plată a serviciilor externe, şi anume faptul ca acestea se pot achita in lei la cursul stabilit de agenţie din ziua efectuării plăţilor, fără a se preciza cursul cărei bănci va fi utilizat. s-a constatat inexistenţa unor termene clare de plată in cazul în care turistul sau agenţia trebuie să restituie unele sume urmare rezilierii sau neexecutării parţiale a contractului.

Ca şi alte abateri de la actele normative in vigoare, constatate la fata locului, menţionăm că lipsa plachetei cu TelinfoConsumator a fost constatată la un număr de 2 operatori economici, astfel încât consumatorii prejudiciaţi nu au la dispoziţie o modalitate de a face sesizare.

Măsuri dispuse

Au fost aplicate un număr de 12 avertismente şi 2 amenzi contravenţionale în valoare de 2400 lei, de asemenea s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor constatate.

COMISAR ŞEF,

ING.GELU MOLDOVANU

 

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate