Oltcit implineste 35 de ani

2

Pe 30 decembrie 1976 s-a constituit societatea româno-franceză Oltcit. Cele două părţi implicate în acest parteneriat au fost Fabrica de automobile din Craiova şi producătorul francez Citroen.  Astfel că în urmă cu 35 de ani se puneau bazele unei colaborări în industria construcţiilor de maşini ce au dus la apariţia unui automobil nou pentru acele vremuri: Oltcit.

În fabrică s-au produs patru versiuni :

–         Special – echipat cu motorul de Visa și LMA, de 652 cm³

–         Club – echipat cu un motor de 1129 cm cubi și o cutie în 4 trepte

–         Club 12 TRS – dotat inițal cu un motor de 1200 cm³, dar a fost înlocuit cu un motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului în Franța, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria;

–         Club 12 CS – disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte, cu rapoarte care favorizează puterea.

După 1989, producția continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată și sigla); producția acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae.

În 1991, prin preluarea acțiunilor Citroën (care decide să se retragă din asociere) de către statul român, OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A.

În noiembrie 1994, Daewoo deschide o linie de producție în România, devenind cel mai important investitor străin al țării, prin înființarea unei societăți mixte, creată de Automobile Craiova și grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. În această perioadă s-au construit modelele: Tico, Matiz, Nubira, Cielo.

Până în 2006, S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A va avea ca activitate de bază comercializarea diverselor piese de schimb și accesorii pentru automobilele Oltcit, Dacia, Daewoo.

În 2008, Ford Europa, divizie a Ford Motor Company, preia fosta fabrică Oltcit / Daewoo, pe care o administrează şi în prezent.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. adi spune

    doar o mica corectie la cele scrise mai sus,colaborarea s-a semnat intre statul roman prin uzina de automobile pitesti si Citroen pentru a fi construita uzina de la Craiova.modelele au fost special cu 652cmc,provenit de pe VISA,LN sau LNA nu LMA,si nu a fost montat decat motorul de 1129 sau 1299 cmc,nicidecum 1200pentru ca nu exista,au existat motoare de 1015,1220 dar numai pe modelele CITROEN GS sau AMI 8 SUPER

  2. gyovy spune

    Atunci,statul inca lucra pentru oameni.Acum oamenii lucreaza pentru stat.Adica pentru niste grupuri mafiote ajunse in fruntea bucatelor,care sunt dirijate si protejate de alte grupuri mafiote de talie mondiala(UE,SUA,CIA,etc.). Asa ca atunci se mai faceau automobile,constructii de tot felul si cam tot ce insemna industrie.Din cauza asta erau bani pentru toata lumea.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate