Noi modificări aduse de Facebook de luna aceasta
Editorii de știri sunt îngrijorați cu privire la gazduirea articolelor de știri direct pe Facebook, dar rețeaua socială încearcă să îi atragă, oferindu-le, în unele cazuri, 100 % din veniturile generate de aceste articole.
Detalii despre planul Facebook de a atrage articolele de știri în platforma sa au fost relatate în ultima lună de către New York Times, dar Wall Street Journal a obținut mai multe informații despre cea mai recentă inițiativă a rețelei sociale de a spori angajamentul utilizatorilor și de a prelungi perioada în care ei stau conectați la rețeaua de socializare.
Instant Articole este ceea ce Facebook numește noua funcție prin care utilizatorii vor putea vedea articole de presă găzduite direct pe platforma rețelei de socializare, opțiune disponibilă chiar de luna aceasta, potrivit raportului Wall Street Journal. New York Times, BuzzFeed și National Geographic sunt considerate a fi unele dintre primele publicații ale căror articole vor fi publicate direct pe pagina de Facebook în viitorul apropiat.
Pentru a convinge editorii să aibă articolele instant publicate pe Facebook, rețeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg este dispusă să ofere editorilor toate veniturile obținute din anunțurile vândute, iar dacă aceștia optează pentru varianta în care Facebook le vinde reclamele, editorii vor rămâne cu un procent de 70% din venituri.
Facebook susține că această nouă funcție, Instant Article, este benefică pentru editori, deoarece le oferă acces la un public mai larg, cu un potențial de a ajunge 1,4 miliarde de utilizatori din întreaga lume. Rețeaua socială consideră că păstrarea cititorii pe platforma sa, în loc de redirecționa la site-urile de știri prin link-uri, va fi contribui la veniturile sale pe termen lung, chiar dacă editorii vor obține cele mai multe beneficii pe termen scurt.