Noaptea devoratorilor de publicitate
PREZENTARE GENERALA
• Este un proiect care promoveaza arta advertising-ului ca pe o forma neconventionala de divertisment pentru o categorie importanta de consumatori: “the trend-setters” sau cei care aspira sa devina inovatori.
• Acest proiect asigura contactul direct cu cei interesati: clienti – consumatori – existenti si potentiali.
• Este un proiect care transmite direct mesajul unei piete de marketing dinamice.
• Initial proiectul a fost dezvoltat numai in Franta incepand cu anul 1981, rezumandu-se la difuzarea a cateva spoturi.
• Datorita cresterii popularitatii, in 1984 “Noaptea devoratorilor de publicitate” a devenit un fenomen european.
• Arhiva de spoturi TV s-a dezvoltat si astfel proiectul s-a raspandit in noi tari si continente.
• Daca la inceput evenimentul se rezuma la difuzarea a numai cateva ore de spoturi TV, acum dureaza 24 de ore sau chiar mai mult.
• In 1989 “Noaptea devoratorilor de publicitate” a fost introdusa in Canada, SUA si Australia, in 1994 ajungand chiar in Asia si Orientul Mijlociu.
• In Romania “Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este considerat unul dintre cele mai importante evenimente mass-media, consolidandu-si pozitia pe piata an de an
• Beneficiaza de o mediatizare foarte buna
• Beneficiaza de o promovare pozitiva si extinsa la nivelul societatii
• Prima editie bucuresteana a evenimentului a avut loc in 1995
• In 1997 evenimentul isi incepe turneul prin orasele importante din Romania.
• Incepand din 1999 litoralul romanesc a fost si el inclus in turneu.
• Companii de renume s-au asociat cu evenimentul:
• Orange, Red Bull, Carlsberg, Fa, Camel, Jack Daniel’s
Participanti
• 17 – 39 ani, domiciliati in mediul urban, cu venit si nivel de educatie mediu si peste mediu
• 70% dintre participanti sunt persoane interesate de arta advertisingului ca forma de divertisment.
• Sunt persoane care doresc sa fie informate despre ultimele tendinte in lumea mass-media. Acestia considera publicitatea ca fiind o forma inteligenta si subtila de divertisment, asemanatoare cinematografiei.
• Sunt persoane care cauta sa aiba un standard de viata ridicat si acelasi stil de viata ca si cei care lucreaza si traiesc in afara tarii.
• Publicitatea este simbolul tarilor dezvoltate, simbol ce contine o puternica valoare aspirationala.
• Acestea sunt persoane care impun tendintele in grupurile lor de activitate, in comunitatile in care traiesc, preluand tot ceea ce este la moda peste hotare, indiferent de domeniu.
• 20% sunt profesionistii din domeniul publicitatii sau cei care interactioneaza cu acest domeniu sau cu cele conexe.
Concept
Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este considerat un eveniment foarte actual si la moda
• Pe de o parte le permite participantilor sa se informeze si astfel sa isi educe gusturile in ceea ce priveste dezvoltarea internationala a unei categorii foarte importante mass-media: publicitatea.
• Pe de alta parte evenimentul ofera publicului sansa de a se distra impreuna cu prietenii, de a comunica si de a interactiona liber, de a se remarca.
Din punct de vedere al executarii, evenimentul este conceput pe doua mari directii:
• Interactiunea
• Evenimentul va incuraja participantii sa comunice intre ei, sa inteleaga brandurile si chiar sa fie recompensati.
• Va incuraja utilizarea directa a produselor si serviciilor promovate
• Experienta agreabila
• Prin vizionarea spoturilor TV care mijlocesc expunerea directa a brandurilor.
• Durata
• 6 ore
Implementare
• In deschiderea evenimetului va concerta o formatie in voga, cu recunoastere locala, care va asigura o participare cat mai larga, sau va fi adusa o trupa de stand up comedy care va introduce publicul in atmosfera evenimentului.
• Va exista un MC experimentat in comunicarea live cu publicul.
• “Noaptea Devoratorilor de Publicitate” va fi proiectat pe ecrane uriase amplasate in centrul salii.
• Ecranele vor fi montate deasupra scenei.
• Standurile promotionale ale sponsorilor vor fi amplasate in jurul scenei sau pe lateralele salii de spectacol, in functie de spatiu.
• Spectacolul incepe la ora 21:00
• Program
21.00 – 22.00 Deschiderea – muzica ambientala/ antrenanta, mixata de DJ
22.00 – 22.05 Gazda evenimentlui – MC-ul – va oficia deschiderea evenimentului si va prezenta programul serii
22.05 – 22.45 Concert
22.45 – 22.50 MC – ul va anunta inceperea spectacolului de publicitate
Moment publicitar al sponsorului oficial si a celorlalti sponsori inainte de primul calup de publicitate
• Program
22.50 – 00.50 Primul calup de publicitate
00.50 – 01.20 Prima Pauza – Activitati interactive ale sponsorului principal
MC-ul va prezenta concursurile sponsorilor
01.20 – 03.20 Al doilea calup publicitar
03.20 – 03.50 A doua pauza – concursurile sponsorilor
03.50 – 05.50 Al treilea calup publicitar
05.50 Incheierea evenimentului
Noaptea devoratorilor de publicitate
Stiri Neamt
sa inceapa petrecerea 😀