Nebunie totală! Strada Republicii și Piața Ștefan cel Mare, doar câte o bandă de circulație pe sens

8

Pentru str. Republicii și Piața Ștefan cel Mare se vorbește în planurile primăriei Piatra-Neamț de scoaterea a două benzi de trafic auto și introducerea unui tronson dedicat deplasărilor cu bicicleta și a unui spaţiu de parcare lateral reglementat pe carosabil cu limitarea timpului de staţionare. Prin reconfigurarea acestui profil se vizează extinderea spaţiilor pietonale și reamenajarea din punct de vedere peisagistic.

Nu știm de unde iau lumină cei de la primăria Piatra-Neamț, dar toată România urlă după extinderea infrastructurii rutiere cu autostrăzi și centuri ocolitoare, după ’89 toți s-au chinuit să mărească bulevardele din toate orașele ca să se circule bine, iar acum, la noi, la Piatra-Neamț, desființăm benzi de circulație în centrul orașului pentru descurajarea deplasărilor cu mașinile în zona centrală a municipiului Piatra-Neamț.

Ce ne facem noi dacă printr-o minune o să avem un drum expres spre Bacău sau o să ajungă vreo autostradă pe la Piatra-Neamț și chiar vor veni turiști? Pe unde o să meargă sutele de mașini cu turiști care ar veni dintr-un eventual trafic de autostradă? Sau se așteaptă deștepții de la primărie ca turiștii să vină cu bicicletele, ori cu trenul?

Noi de abia ne mișcăm în traficul din oraș dimineața când se duce lumea la serviciu și copiii la școală, iar cei de la primărie vor să reducă la o bandă pe sens bulevardele și apoi mai așteaptă și turiști. Băieții ăștia nu par normali la cap.

Iosub Robert

P.S.: Este important de specificat că aceste planuri nu sunt ale administrației locale actuale, ci au fost preluate de la fosta administrație, fără a se da vreun semn că se repară din greșelile trecutului ceva.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
8 Comentarii
  1. Cineva undeva spune

    La microbuz dacă nu va convine sau va adaptati la idei noi și circulați cum puteti, ca oricum fiecare face ce vrea în trafic și oprește unde vrea

  2. Marius spune

    Consider ca in ultima perioada, articolele pe care le scrieti sunt intr-o maniera TENDENTIOASA intrucat, de la inceput le-ati prezentat ca fiind foarte proaste! Veniti cu solutii de schimbare a acestor proiecte, precum si cu solutii de reducere a poluarii in zonele urbane daca cu adevarat doriti sa va implicati activ. Critica nu este rea daca este insotita si de solutii! In mai toate orasele civilizate din Europa si chiar si cateva din Romania, in zonele centrale s-au creat zone pietonale, s-au creat piste de biciclete, s-au creat benzi dedicate mijlocelor de transport in comun.
    Consider ca filozofia care a stat la baza acestor proiecte nu sunt proaste, insa mentalitatea ca tot ce se face este prost, nu ne va putea educa/ auto-educa nici nu vom evolua.
    Omul a evoluat din maimuta, sau cel putin asa stim noi, sa dam dovada ca nu ne mai comportam ca niste PRIMATE si sa lasam sa vedem un lucru facut, care se va stabili ulterior daca era bine sau era rau asa cum este in prezent.
    Observ ca nimeni nu vorbeste de alte probleme cu adevarat arzatoare, care sunt coroborate cu aceste proiecte ale municipilatii, respectiv daca o data cu „reamenajarea” bulevardelor principale se va inlocui si tot ce tine de coloanele de apa si canalizare care au o durata de viata de mult depasita si se afla in gestiunea Apa Serv, institutie aflata in subordinea CJ NEAMT. Nu doresc prin acest comentariu sa arunc cu noroi inspre cineva, insa se poate ca macar o data sa se inteleaga 2 institutii reprezentative ale unui judet sa faca un lucru ca oamenii? Nu mai zic de ingroparea sutelor de tone de cablu care daca din suprateran se vor introduce in subteran, putem spune ca orasul isi va schimba cu adevarat cartea de vizita!
    De asemenea, o alta problema care deja exista la noi in oras este lipsa unei centuri ocolitoare, si putini sunt cei care vorbesc despre ea, din diverse motive..
    Solutii pentru parcarile care se vor desfiinta se gasesc, se pot crea parcari supraterane urbane fara prea multe probleme.
    Iar in final doresc doar atat sa zic, ca cea mai mare batalie se va da cu mentalitatile, care nu pot cu adevarat evolua si schimba usor!

    ADMIN: Desigur ca am venit si cu soluții doar ca probabil nu ati apucat sa le cititi.

  3. Ciprian V. spune

    Cautati pe youtube: The Dutch Solution for Safer Sidewalks – Continuous Sidewalks plus alte filmulete de la acelasi user… daca sunteti curiosi
    Este vorba despre un american care observa diferentele si avantajele sistemului olandez de management stradal fata de sistemul clasic aplicat chiar si la noi nu doar in SUA.
    Modelul cu strazi mai largi si mai largi pentru masini si mai multe masini e un concept vechi de prin 1960 care si-a dovedit slabiciunea in toate marile orase din intreaga lume.
    Olandezii au avut indrazneala sa schimbe paradigma si succesul exemplului lor este pentru toate orasele lumii…

  4. Ciprian spune

    Chiar daca nu ne convine e singura solutie sa ne recastigam orasul in care am crescut.

    Rotterdam este un oras al autostrazilor si e sufocat de trafic si de cativa ani buni au adoptat si ei solutii asemanatoare.

    Se circula la limita suportabilitatii si nu exista fizic loc sa extindem bulevardele pentru si mai multe masini plus ca trebuie facute noi locuri de parcare aferente volumului crescut de masini.

    Cati avem curaj sa ne trimitem copii azi sa traverseze singuri strazile pana la scoala?

    Cu ocazia COVID transportul inghesuit in celebrele maxi taxi e un focar de transmitere care trebuie evitat iar masina personala nu e o solutie decat daca ne place sa stam blocati in trafic. Fara locuri de promenada si confort psihic sau locuri de joaca sigure pentru copii sa bata mingea pe langa blocuri.

  5. Un cetățean spune

    Acel plan e din martie 2018 … oare actuala primărie lucrează oe planul vechi a lui pitic?! sau îmi miroase a dezinformare marca zpn 😉

    ADMIN: Din păcate actuala primarie nu indreapta greselile celorlalți ci le continuă…

  6. Stefan spune

    De acord cu dl. Trifescu ca parcarile sunt prea ieftine, atat cele cu plata orara, cat si cele de resedinta.De acord si ca trebui incurajat transportul in comun.Insa, partea cu bicicletele e problematica!Noi nu avem si nu vom avea in curand un comprtament civilizat al participantlor la trafic, soferi sau biciclisti.Despre soferi nu are rost sa mai vorbim (maniera agresiva, parcari aiurea,etc) , dar si biciclistii considera ca au numai drepturi, pur si simplu dau peste oameni pe trotuare!Vdeti ce se intampla pe platoul din fata prmariei, unde, dupa mine, nu ar trebui sa se circule cu bicicleta, trotineta, etc, ci sa fie un loc de promenada.Pentru cine e mare biciclist se pot amenaja trasee in afara zonei centrale sau pe dealurile din imprejurimi!Daca primaria vrea sa faca ceva pentru descurajarea aglomeratiei din centru, ar trebui sa inceapa cu propriii angajati care trebuie descurajati sa vina cu masina la serviciu.Cum?Foarte simplu:sa nu li se mai asigure locuri de parcare in curtea institutiei , in parcarea subterana si prin imprejurimi.Daca toate institutiile ar lua asemenea masuri, sa vedeti cat de liber ar fi centrul!

  7. Trifescu Matei spune

    Si in acest moment se circula pe o singura banda pe aceste strazi, prima banda fiind ocupata de parcari longitudinale sau pe diagonala.
    Daca se va pune un tarif mare la parcare automat nu vor mai parca atatea masini, deci rezulta ca trebuie si mai putine locuri de parcare care se pot transforma in piste pentru biciclisti exact cum e proiectul european (cu tariful de 1.5 lei o ora, automat lumea isi va lasa masina in parcare mai mult decat trebuie si vor ramane destule locuri de parcare si pentru turisti)
    Daca s-ar pune plata 3 lei/30 min lumea va fi descurajata sa circule cu masina in oras si va prefera transportul public in zilele mohorate si mersul pe jos/bicicleta in zilele insorite.
    Aceste lucruri nu trebuie gandite pe moment, ci pe viitor, pe termen lung. Pe moment, normal ca parintii vor vrea sa-si aduca copiii la scoala cu masina si sa contribuie la abuteiaje, dar daca o sa vada ca altii ajung mai repede cu transportul public (care atentie va avea prioritate de trecere in intersectii) acestia îl vor prefera cu siguranta.

  8. Vlad spune

    Unde gasim toate aceste poze? Sunt mai multe detalii disponibile?

    ADMIN: https://www.ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2021/02/small-pmud-final.pdf

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate