Descurajarea deplasărilor cu mașinile în zona centrală a municipiului Piatra-Neamț

9

Din proiectele mărețe ale primăriei Piatra-Neamț, unul vizează descurajarea pietrenilor de a mai merge cu mașina prin zona centrală a municipiului. Desigur că primăria nu va spune direct acest lucru unei populații care se deplasează cu mașinile personale în proporție de peste 50%. Totul se face treptat. Se mai închide din când în când centrul ca să vă obișnuiți, mai spune primarul ceva de benzi de biciclete și de transport în comun din cauza cărora se vor reduce numărul de parcări și așa mai departe. Vă duce cu zăhărelul.
Pentru trezire la realitate, vă cităm noi direct din planul oficial și aprobat al primăriei.

“Implementarea unei politici de parcare la nivelul municipiului, care presupune reducerea numărului de parcări în zona centrală, cu scopul descurajării utilizării autoturismului în deplasările către zona centrală…”

Vă mai pregătește primăria și ”tarifare diferenţiată în funcţie de zone, număr ore de parcare, intervalul orar în care se parchează” și multe alte surprize menite să ducă și la o ”reducere a traficului rutier în scopul susținerii transportului public și a transportului nemotorizat

Ce v-am spus mai sus sunt lucruri stabilite deja, parafate, semnate și aprobate doar că nu se potrivesc pe profilul Piatra-Neamțului. Par a fi copiate după vreo țară europeană unde oamenii își permit mașini hibrid sau electrice, transportul în comun este la alt nivel și bicicletele pot fi folosite mai mult de 2-3 luni pe an. La noi, desființarea unor sute de parcări și restrângerea traficului la câte o bandă pe sens va crea un haos de nedescris.

Desigur că această gândire este de dinainte de pandemie și nu mai este fiabilă acum. Este clar că transportul în comun nu mai este de viitor pentru că oamenii vor dori distanțare. Cu toate acestea cei din primărie se țin cu dinții de acest proiect pentru că sunt mulți bani la mijloc, bani care vor merge probabil la firmele agreate politic cum se întâmplă de 30 de ani în România.

Normal, ar trebui regândit acest plan și centrat pe stimularea pietrenilor în a achiziționa mașini electrice dar asta ar însemna ca cineva la primărie să gândească parcări etajate, stații de încărcare și alt tip de infrastructură rutiere. Din păcate temerea noastră este că la primărie se vrea doar încasarea banilor europeni și împărțirea lor la firmele contractante iar asta ne va costa foarte mult în viitor. Ne va costa chiar mai mult decât ne costă acum toate deciziile greșite luate în trecut ce au dus la supra îndatorarea orașului.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
9 Comentarii
  1. unadinpiatra spune

    Constat ca problema rețelelor de apa este IGNORATA în continuare. Cu orice preț se doreste cosmetizarea la suprafață.. Vom avea o veșnică problema cu carpitul țevilor, frumusețea de asfalt spart urmând sa dam banii înapoi căci sunt bani din fonduri europene. Edilii au memoria scurta, acest oraș a FOST privat mai bine de 3 zile fără apa, zilnic Apaserv e cu „tricotatul” țevilor în oraș. ÎNTREBARE: CINE VA PLĂTI RETURNAREA BANILOR EUROPENI? PENTRU CEI SENSIBILI:CE PREFERA:COSMETICA LA SUPRAFAȚĂ SAU APA CURENTA LA ROBINET? Cei sensibili ar trebui sa știe au deținător de autovehicul plătește un impozit anual, rovinieta și locul de parcare.

  2. Ionda spune

    Foarte bine ! Suntem sufocati de gunoaiele poluante aduse din vestul Europei. Trotuarele nu mai sunt pentru pietoni, au devenit parcari pentru carute.

  3. Stefan spune

    Sunt de acord ca trebuie incurajat transportul in comun , cu o conditie:sa se desfasoare in conditii civilizate!Acum este o bataie de joc, s-a permis utilizarea a tot felul de microbuze transformate din masini de marfa!Nici vorba de respectarea orarului, de statii marcate corespunzator sau chiar de bilete!Pana la definitivarea maretului proiect cu statii de 60.000 euro bucata (!?) mai e cale lunga, iar administratia pare incapabila sa gandeasca altfel decat in registrul hastag…Mai e ceva :principiile corecte ale transportului urban modern trebuie adaptate la realitatea orasului.De exemplu, in centru cred ca trebuie sa ramana parcari cu plata pentru turisti si pentru cei care merg la magazinele din centru…De asemenea, trebuie tinut cont de faptul ca o mare parte din pietreni sunt persoane in varsta, care, chiar daca ar vrea, nu se pot deplasa cu bicicleta sau cu „troti” electrica!Poate se gandeste junele primar si la niste trasee special deservite pentru batrani…

  4. Alin Toma spune

    Domnule jurnalist, nu cred ca exista intentia in acest dialog de a impresiona pe cineva.

    Punctele pe subiect au fost exprimate clar si la obiect, dar observ ca totusi nu reusim sa iesim din acest microclimat social pe care ni l-am creat, unde suntem pribegiti daca nu avem sau folosim masina. In fond, putem face un studiu de caz comparativ cu alte orase (poate si din alte tari), de unde poate putem afla ca in alte locuri “se poate” si nu intarzie ambulanta fiindca nu mai au locatarii parcari “la bloc”, iar frigul sau caldura (care, sa fim seriosi, nu reprezinta extreme meteorologice in Piatra Neamt, spre deosebire de alte locatii din lume, unde poate conditiile sunt mai dure) nu ii impiedica pe oameni sa isi traiasca vietile, chiar si fara masina. Evident ca masina a devenit ca un organ extern pentru pietrean si e normal sa nu poata renunta la ea, intrand in reflex scoaterea ei chiar si pana la coltul strazii. Situatia trebuie privita mai mult dpdv al utilitatii si mai putin din cel al sentimentelor personale cu privire la lipsirea de autoturism. Desigur, cu totii putem gasi motive si scuze personale pt care noi CHIAR avem nevoie de masina si noi CHIAR o folosim regulat (pentru treburi CRITICE!!), dar unde am ajunge in acest ritm? Unele motivatii pot fi de inteles, altele poate nu. Dar cred ca situatia in care sunt familii si cu cate 3 masini care necesita fiecare loc “privat” pe domeniul public, a ajuns deja grotesca.

  5. Alin Toma spune

    Draga domnule jurnalist, de ce oare tinem atat de tare cu dintii de autoturismul personal? De ce e aceasta moda ca toata lumea sa aiba masina? In fata tuturor blocurilor vezi parcate sute de masini, multe dintre ele sunt scoase din an in paste de acolo (Sau maxim la o “tura”), ceea ce denota inutilitatea REALA a majoritarii acestora (nu “placerea” sau lenea de a merge pe jos la un magazin sau doctor). Este de inteles ca sunt 2-3% din situatii unde omul nu se mai poate deplasa pe jos si este utila o masina.

    Pana la urma, ce obligatie are statul de a oferi proprietarilor loc amenajat si personalizat pentru caruta de metal? Cred ca ai dreptul la proprietate, deci iti poti cumpara o curte daca vrei sa parchezi caruta luata din bazarul auto, nu? Nu iti permiti? Atunci nu iti lua masina, sa o lasi aruncata pe unde apuci pe trotuare. A ajuns la un nivel dezamagitor (chiar patetic) acest stil/aceasta moda a pietreanului de a avea NEAPARAT (dar NEAPARAT) o masina (sau chiar doua trei, ca de, sotul si sotia au nevoie fiecare de una, si fiecare are nevoie de patratica ei pe DOMENIUL PUBLIC pt a o parca).

    ADMIN: Acum sunt afara -4 grade, uneori plouă, alte ori e foarte cald… Dar trecând peste asta … pe o singura bandă pe sens cam în cat timp ajung la dumneavoastră căruțele de metal de la pompieri sau salvare?
    Și încă ceva … nu mai comentați cu mai multe identități… nu impresionați pe nimeni

  6. Ion spune

    Iar ești tu deștept și pe noi ne crezi proști.
    Nu mai căuta nod în papură noului PRIMAR….
    În orașele moderne centrul este pentru oameni….. PIETONAL…..
    Chiar crezi că-ți luăm în serios articolele…..
    Niște glume proaste….. Ha HA HA HA HA HA
    BLEEEEEHHHHHHH………
    EȘTI DE TOATĂ JENA……
    ȘI ȘTII CE-I NAȘPA????? NU REALIZEZI ASTA……
    BLEEEEEHHHHHHH…….
    PUBLICĂ COMENTARIUL…..

    ADMIN: Cu tot respectul cred că sunteți pe lângă subiect. Proiectul nu este al noului primar. Planul de mobilitate e din 2018…

  7. Florin spune

    Cea mai simpla metoda de realizare e sa scoti toate institutiile piblice unde trrbuie sa ceri acte in afara orasului..de exempku pe calea romanului unde sa le faci la oameni o parcare subterana de vreo 4 hectare pe 2 niveluri iar deadipra ca la Mall sa fie toate i stitutiile publice una langa alta. Scapam de tot traficul generat de bugetari care vor acte de la bugetari adica stat de la stat. Plus ca fiind una langa alta nu mai e neviie de deplasari intre ele. Scapam de traficul si locurile de parcare generate pt bugetari cat si pt oanenii care merg acolo adica cam de 70 % din traficul din centru. Acolo terenul e ieftin max 1-2 €/mp acum.

  8. Trifescu Matei spune

    Limitarea benzilor pentru restul autovehiculelor este unul benefic.
    Orasul este pentru oameni, nu pentru masini.
    La inceput se vor forma ambuteiaje, dar pe parcurs omul se va reorienta catre alte cai (transport public, bicicleta, trotineta electrica sau chiar mersul pe jos)
    Tocmai transportul in comun va fi de viitor (pandemia nu va tine o vesnicie) .Astfel parcarile se vor putea trasnforma in parcuri sau rastele pentru biciclete.
    E si normal ca in acest moment oamenii nu vor sa calatoreasca cu transportul public, intervalul de succedare fiind prea mare(uneori prin statie nu trece niciun mijloc de transport timp de o ora), dar odata cu sosirea autobuzelor electrice si o restructurare a traseelor, cu o frecventa de 10 minute transportul public va triumfa.

  9. Andrei Varga spune

    O nonproblema . Principală e înlocuirea rețelelor de apă și canalizare în oraș.
    Este limpede că nu o mai duc mult .

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate