Modificările asupra comportamentului de la cumpărături ale consumatorilor din România pe perioada crizei sanitare

0

Comportamentul consumatorilor români în timpul crizei sanitare a suferit câteva modificări care au condus la o re-evaluare a opțiunilor la cumpărături pe termen scurt și mediu. Atenția pentru calitatea produselor achiziționate (66% dintre români au devenit mai interesați de ceea ce cumpără) și renunțarea la produsele și activitățile care nu fac parte din nevoile de bază (73, 42% dintre consumatorii români au preferat să economisească banii pe care i-ar fi cheltuit pentru acest tip de cheltuieli) sunt în topul schimbărilor din timpul crizei sanitare. Iar acestea sunt doar câteva dintre schimbările aduse de criza sanitară din 2020.

Românii – mult mai atenți de unde, cât și cum cumpără!

Așa cum era de așteptat, situația globală în privința sănătății i-a pus pe români în situația de a deveni mai prudenți atunci când a fost vorba despre banii lor. 25% dintre consumatorii români au început să facă economii, aceștia căutând variante de achiziții care să le ofere posibilitatea de a cumpăra în avantaj. De exemplu, aceștia au început să aprecieze cupoanele, ofertele speciale, reducerile și codurile promo, gen Promocodius România, iar site-urile care colectează astfel de oferte, au început să fie din ce în ce mai accesate de către cumpărătorii români.

Peste 75% dintre români și-au schimbat modul de a-și face cumpărăturile obișnuite, așa că au ales mediul online pentru o varietate de achiziții, inclusiv al alimentelor (42%). Consumatorii din România (20%) nu au mai fost interesați de brand, dar au continuat să achiziționeze produse de calitate, numai că la prețuri reduse și coduri promo, precum https://promocodius.com/ro/magazine/orsay-reducere pentru Orsay, de exemplu. Reducerile din magazinele online cu îmbrăcăminte și încălțăminte au fost foarte mari în perioada pandemiei, iar acest obicei a fost păstrat și în intervalul de relaxare post stare de urgență. De exemplu, în luna februarie, a avut loc o creștere cu 110% a cumpărăturilor de la retailerii de modă, pe fondul ofertelor promoționale. În plus, 1 din 4 români au început să își folosească cardul pentru a plăti cumpărăturile.

La polul opus s-au situat anumite sectoare care au suferit enorm de pe urma acestor modificări comportamentale. Un exemplu în acest sens este scăderea cheltuielilor pentru serviciile de ridesharing (Uber, Taxify, Yango) cu 30%, în timp ce industria de transport aerian a suferit o scădere de până la 70% pe perioada crizei sanitare.

Consumatorii români – mai cumpătați sau preferă să se adapteze situației atunci când fac cumpărături?

Criza sanitară i-a determinat pe români să devină mai prudenți în ceea ce privește modul de consum. Au fost reduse atât cheltuielile mici, cât și cele mari pe perioada crizei (14% dintre români), accentul punându-se pe achiziționarea acelor produse care să ofere siguranță pe termen lung. La nivel alimentar s-a mers pe ideea de “stocuri de produse” (21% dintre consumatori au început să cumpere în mod excesiv de teama absenței articolelor de bază ca urmare a necunoașterii duratei crizei.

Faptul că românii au înțeles că trebuie să-și ajusteze stilul de viață noii situații s-a reflectat în modul în care aceștia au renunțat la cheltuielile pentru activitățile care le ofereau acces la relaxare (peste 73% dintre aceștia au ales să economisească banii pentru genul acesta de cheltuieli și să aștepte alte oportunități pentru a-i consumă). Totuși, nu toți consumatorii din România au preferat să își direcționeze banii către un cont de economii sau să ii păstreze în așteptarea unor vremuri mai propice cheltuirii acestora.

50% dintre români au preferat să rămână în expectativă, fiind gata să reacționeze în funcție de evoluția imediată a situației. Aceștia au continuat să cheltuie într-un ritm normal, orientându-se către acele oferte care le-au oferit plus valoare la cumpărături. Este cât se poate de clar că românii au înțeles că această criză sanitară nu are un termen bine stabilit și care să le ofere o garanție în privința încetării efectelor negative asupra vieții. Consumatorii români au învățat să se adapteze cerințelor situației, au găsit noi moduri de a face economii cu ajutorul promoțiilor, a cupoanelor de reduceri și a ofertelor promo.

Consumatorul din România, asemenea celor din celelalte state ale lumii, trebuie să se adapteze noii realități, în care criza sanitară joacă un rol esențial. Acesta nu va ezită să profite de ofertele care îl avantajează, dar va continua să economisească pentru ca ziua următoare poate veni cu promoții mult mai benefice pentru buzunarul lui.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate