Membrii Ministerului Educatiei: minti luminate sau capete patrate?

0

Ministerul Educatiei a facut un studiu in urma rezultatelor elevilor la Bac si a constatat cu stupoare ca elevii cu rezultate slabe aveau, in realitate, note bune in carnete. Din acest motiv, a incoltit in mintea celor de la Minister gandul reformei. Dupa cum ne-am obisnuit, din toamna elevii vor fi din nou cobaii pe care se va testa reforma cu privire la impartirea elevilor in categorii, in functie de note, tocmai pentru a avea o departajare clara a elevilor cu rezultate slabe, medii sau foarte bune.

Implementarea acestei masuri incepe inca din clasa I, pentru a avea o imagine a performantelor elevilor si pentru ca Bac-ul sa nu se mai soldeze cu surprize. Desigur, aceste masuri se afla inca in stadiu de proiect, insa cei din Minister se gandesc serios sa le impuna in vederea adoptarii unui bacalaureat diferentiat, in functie de capacitatea fiecarui elev.

Clopotul lui Gauss - diagrama performantelor studentilor

Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă. Nu putem să ne ascundem după deget şi să nu spunem că elevii primesc note mari în cursul anului şi la examen se află pentru prima dată în faţa unei evaluări standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe şcoală câte un test iniţial, pornind de la programa existentă. Testul iniţial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică şi aşa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii. Adică va fi o medie pe şcoală, iar clasele vor fi încadrate, în funcţie de rezultate, la categoria sub media de şcoală, la nivelul mediei sau peste această medie„, a explicat, marţi, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar Oana Badea. (realitatea.net)


Cu alte cuvinte, elevii care in momentul evaluarii au avut, sa zicem, “o zi proasta” si au fost incadrati in categoria “mediu” sau “slab”, nu vor putea primi note de 10 pentru ca ar fi ceva suspect, din punctul de vedere al Ministerului. Unii sunt de alta parere, si anume aceea ca elevilor li se va pune o eticheta care le va limita orizontul.

Odata incadrat intr-o clasa sub medie, profesorii vor ezita sa-i dea elevului note mari chiar si atunci cand le merita, chiar daca a muncit sa isi depaseasca o anumita conditie. De asemenea, daca este sa vorbim de performata la nivel de olimpiada, atunci ce facem cu elevii din categoria “foarte buni” care sunt olimpici internationali la o materie, dar slab pregatiti la altele si chiar incadrabili in categoria “mediu” sau “slab”?

Mai mult decat atat, in ce masura niste teste efectuate in clasele I-IV denota adevarata valoare a unui viitor adult? Oare este moral corect sa ii acorzi eticheta de “prost” unui elev care incepe sa evolueze spre performanta din clasa a V-a sau a VI-a sau a VII-a s.a.m.d? Oare acestui elev nu i se vor taia aripile timpuriu?

Si mai exista si reversul. Un elev incadrat in categoria “foarte bun” va fi mereu sub presiunea performantei. Acest copil nu mai poate avea o copilarie, va fi impins de la spate de profesori si parinti sa participe la competitii care, in timp, fie il vor aduce pe culmile succesului, fie il vor determina sa clacheze si chiar sa aiba rezultate incredibil de proaste la proba de Bac la care avea rezultate exceptionale in liceu.

Nu dorim sa fim subiectivi si sa spunem din start ca ideea Ministerului este una proasta. Insa dezagream nespus modul in care de mai bine de 10 ani elevii din scoli sunt cobaii celor din Ministerul Educatiei. Aceste reforme nu pot fi impuse oricand si oricum, ci treptat, folosind clase pilot si lasand oamenii sa se obisnuiasca usor, usor cu noile reglementari.

Emilian Zaharia

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate