Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
vineri 24 mai 2019
  • :
  • :

Lucrări de infrastructură realizate sau în curs de realizare în Neamț

Azi vorbim doar despre ce s-a făcut și ce este în lucru. Despre proiectele aprobate, finanțate sau depuse vom discuta cu altă ocazie.

Astăzi să vedem faptele, nu proiectele.

Să vedem ce a făcut real Consiliul Județean Neamț de când este condus de Ionel Arsene.

Drumuri realizate, respectiv cele la care s-a efectuat Recepția la terminarea lucrărilor în  intervalul 2016-2018:

  1.  Reabilitare și modernizare DJ 157 C DN 15 (Viișoara)-Scăricica-Bisericani-Sanatoriu Bisericani, km 0+000-6+615
  2. Modernizare DJ 127A Dămuc- Huisurez, km 29+000 -32+380, județul Neamț
  3. Modernizare DJ 155 B Bodești – Urecheni – Drăgănești,km 39+400 – 45+400
  4. Modernizare DJ 155G Bodești-Cîrligi km 7+400-13+600
  5. Modernizare DJ 155I Tg. Neamț-Tupilați- Bârgăuani-Români-Siliștea km 36+500-39+703
  6. Modernizare DJ 156C Tazlău- Casa de copii km 2+335-5+426
  7. Consolidare DJ 157 Horia- Mărgineni- P. Neamț km 17+300-25+000
  8. Modernizare DJ 157I Bozienii de sus- Ruginoasa, km 1+200-3+700
  9. Modernizare DJ 157 J Podoleni – Negritești – DJ 157 km 3+400 – 12+446
  10. Consolidare DJ 158 Buhuși- Moldoveni- Secuieni km 5+200-16+000
  11. Modernizare drum județean DJ 159 Bucium – Valea Ursului km 39+712 – 40+800
  12. Modernizare DJ 159B Izvoare- Bahna km 0+000- 2+942
  13. Modernizare DJ 207A Roman- Bîra- Nistria km 17+824-20+500
  14. Modernizare DJ 207D Icușești- Bătrânești km 21+430- 24+000
  15. Modernizare drum județean DJ 280: limită județul Iași – Bîra km 21+000 – 21+830
  16. Modernizare drum judeţean în vederea creşterii siguranţei circulaţiei – intersecţie DN 15D km 8+909 cu DJ 156A.

Consolidarea și modernizarea tronsoanelor de drumuri județene mai sus enumerate a cuprins:

  •  realizarea unui sistem rutier modern format din 3 straturi de beton asfaltic pe toată lungimea modernizată, lărgirea părții carosabile la minim 5,50m acolo unde a fost necesar;
  • realizarea unor sisteme compatibile de asigurare a scurgerii apelor formate din acostamente și șanțuri betonate, drenuri de intercepție și podețe tubulare și casetate;
  • modernizarea drumurilor laterale pe o lungime cuprinsă între 25 și 40 m;
  •  realizarea unor ziduri de sprijin pentru consolidarea versanților;
  • asigurarea siguranței rutiere prin realizarea marcajelor longitudinale și transversale, precum și montarea de indicatoare rutiere și borne km;

În plus față de lucrările de modernizare și consolidare s-au realizat lucrări de înlăturare a efectelor calamităților naturale produse în urma fenomenelor meteorologice periculoase din anii 2016 si 2018, constând în refacerea a 4 poduri din beton armat situate pe drumurile județene DJ 127A  în localitatea Dămuc și pe DJ 159C în localitatea Cândești, precum și lucrări de decolmatare a podurilor, șanțurilor, chiar a părții carosabile a unor drumuri.

S-au realizat, de asemenea, anual, lucrări de întreținere și reparații a întregii rețele de drumuri județene, constând în următoarele categorii de lucrări: întreținere îmbrăcăminți asfaltice (plombări), întreținere drumuri pietruite prin reprofilări și adaos de material pietros, amenajare șanțuri, drenuri, podețe transversale și laterale pentru preluarea apelor pluviale, amenajare gabioane pentru protecția malurilor la unele drumuri, precum și asigurarea siguranței rutiere prin montarea de indicatoare rutiere, parapet metalic de protecție, executarea de marcaje rutiere longitudinale si pentru pietoni (transversale).

Pe perioada iernilor s-a asigurat combaterea poleiului și deszăpezirea drumurilor în funcție de nivelurile de viabilitate ale drumurilor aprobate în ședințele Consiliului Județean.

Pentru mărirea duratei de viabilitate a unor drumuri s-au executat tratamente bituminoase și covoare bituminoase de întreținere în lungime totală de 40 km. 

Acum sunt în curs de realizare /finalizare adica se lucrează la ele sau sunt aproape gata următoarele obiective de investiţii:

  1. Modernizare DJ 127A  limita județ Harghita-Bicazu Ardelean km 10+400-16+563
  2. Modernizare DJ 155B Bodeşti – Urecheni km 0+000-6+000
  3. Modernizare DJ 155B Bodești- Urecheni-Drăgănești km 9+500-11+500, 17+000-19+250
  4. Modernizare DJ 155I Tg. Neamț-Bârgăuani-Români-Siliștea km 28+871-31+000
  5. Modernizare DJ 155L Ghindăoani- Grumăzești km 0+000-8+595
  6. Modernizare DJ 157A Dulcești- Văleni- Talpa km 12+000-19+960
  7. Modernizare DJ 157A Dulcești- Talpa km 0+000-12+000
  8. Modernizare DJ 157H Girov- Dochia km 2+800-  9+000
  9. Modernizare DJ 280 Stăniţa – Chicerea km 29+343 – 33+140
  10. Amenajare pietonal și asigurare scurgere ape în zona Casei memoriale Ion Creangă
  11. Reabilitare DJ 207C Ion Creangă – Valea Ursului km 14+000-17+000

Desigur că mai sunt multe de făcut, pentru că județul a fost lăsat în paragină de cei care l-au administrat înainte, dar sunt depuse zeci de proiecte pentru reabilitarea drumurilor județene și majoritatea sunt deja aprobate.

După cum se vede din datele oficiale din care am exclus drumurile naționale din Neamț care au intrat și ele în reabilitări capitale, vorbim doar de realizări în 2 ani de zile. Adică, în perioada 2016 – 2018 s-au reabilitat și realizat drumuri cât în ceilalți 10 ani, adică în perioada 2006 – 2016.

Dincolo de orice critici se aduc administrației județene, cifrele și realizările pe care le poate vedea toată lumea arată că nu doar se promite, dar se și face. În 2 ani s-a făcut cât au făcut cei dinainte în 10 ani și dacă punem la calcul și drumurile naționale vom vedea că s-a făcut real (realizat și recepționat) în 2 ani de zile cât în ceilalți 15 ani anteriori administrației actuale.

Citește și : Proiecte de modernizare pentru 90% din drumurile judeţene şi podurile din Neamţ




3 comentarii la “Lucrări de infrastructură realizate sau în curs de realizare în Neamț

  1. Lucian

    Mda… dar întreb și eu ca neștiutorul: de ce au fost modernizate doar segmente de lungimi variabile (0.8 – 12 km) din acele drumuri în loc să se modernizeze un drum întreg ? Seamănă tot cu o peticire, doar că suprafața este mai mare. Ca să mergi pe un drum cu tronsoane bune ce alternează cu tronsoane stricate, înseamnă că ne cam furăm singuri căciula. Am avut parte de asemenea experiențe și nu am fost deloc încântat de aceste aspecte. Și nici mașina…

    Raspunde
  2. Stefan

    Imi pare rau sa constat faptul ca mai toate lucrarile sunt facute pe drumuri secundare sau nesimnificative ca importanta!Sigur, nu e rau ca s-au scos din praf drumurile astea, insa nu s-a rezolvat niciuna din problemele mari ale judetului.E drept, drumurile nationale nu sunt in atributiile CJ, insa e usor de constatat ca resursele (multe, putine..) ale tarii se risipesc pe lucrari multe si marunte , in loc sa se concentreze pe acelea cu adevarat importante…E minunat ca va fi asfalt nou la Valea Ursului si Talpa, dar nu vad ce impact va avea acest fapt asupra dezvoltarii economice a judetului..

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *