Lista documentelor ce pot fi primite de la ANAF în variantă electronică
Conform ordinului nr. 3097/2016, aprobat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, o serie de acte administrative și fiscale emise de ANAF pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau online.
Astfel, începând din 5 decembrie, contribualilii, persoanele fizice și juridice, trebuie să adreseze organului fiscal o cerere prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare.
Aceste documente vor purta semnătura digitală calificată a instituției.
Documentele care pot fi transmise și în format electronic sunt:
- Titlul executoriu;
- Somația;
- Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii;
- Înștiințarea privind stingerea creanțelor fiscale;
- Adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
- Decizia de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
- Înștiințare de compensare;
- Înștiințare de restituire;
- Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor /taxelor datorate de persoanele fizice;
- Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice;
- Declarația fiscală /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă și publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice;
- Declarația fiscală /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate;
- Decizia de impunere privind creanțele datorate bugetului local în urma inspecției fiscale;
- Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local;
- Decizia privind nemodificarea bazei de impunere;
- Decizie de instituire a măsurilor asiguratorii;
- Decizia de ridicare a măsurilor asiguratorii;
- Adresa de înființare a popririi;
- Adresa de inființare a popririi asiguratorii;
- Înștiințare privind înființarea popririi;
- Proces-verbal de constatare a contravenției;
- Nota de plată;
- Extras de rol;
- Aviz de inspecție fiscală;
- Invitație;
- Certificat de nomenclatură stradală și adresa;
- Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;
- Proces-verbal de constatare și declarare a insolvabilității;
- Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale și alte venituri datorate bugetului local;
- Raport de inspecție fiscală;
- Anexa certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile;
- alte acte emise de organul fiscal local.



