ITM Neamț: Asigurarea transparenței veniturilor salariale
Potrivit art. 33 alin. (1) din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice toate autoritățile și instituțiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) si (3) vor publica la sediul propriu și pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, și vor menține publicată o lista a tuturor funcțiilor din autoritățile sau instituțiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice.
Lista trebuie să cuprindă următoarele elemente:
- salariul de bază, solda funcției de baza/salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunara, după caz;
- tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legala a acordării acestora;
- valoarea anuala a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioada lucrata de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
- valoarea anuala a indemnizației de hrana care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia;
- orice alte drepturi în bani și/sau în natura, dacă este cazul, precum și baza legala a acordării acestora;
- orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legala a acestora.
Verificarea respectării acestei obligații intra în competenta Inspecției Muncii. Nerespectarea prevederilor legale menționate anterior atrage răspunderea contravenționala a conducătorului autorității sau instituției publice în cauza și se sancționeaza cu amendă între 5.000 lei și 10.000 lei.