ID-uri oferite de Google
Eric Schmidt, liderul companiei-gigant Google pune problema mediului online şi a identităţii utilizatorilor în acest mediu social. Nu de puţine ori se întâmplă ca societatea să nu înţeleagă ce anume se întâmplă în momentul în care totul este disponibil, verificabil şi capabil de a fi stocat de oricine deţine conexiune la Internet. În prezent, utilizatorilor li se va permite schimbarea automată a identităţii online în momentul atingerii vârstei de adult pentru a scăpa de fantomele copilăriei şi adolescenţei, în cazul în care aceştia nu sunt tocmai mândri de trecutul lor online. Permiţând ca utilizatorii să deţină avataruri şi username-uri, acest fapt ridică barierele sociale şi oamenii devin mai deschişi, mai abili în conversaţie şi navigare online.
Cu toate acestea, cea mai mare problemă rămâne furtul de identitate sau accesarea contului bancar online. Ori de câte ori ţi se cere o informaţie personală sau financiară pe Internet trebuie să ai certitudinea că mediul este sigur.
În anumite contexte, precum forumurile pe Internet, mesajele instant, jocurile online de tip multiplayer, utilizatorii îşi construiesc o identitate mai mult sau mai puţin reală. Anumite web-site-uri utilizează adresa IP pentru a depista identităţile online prin detectarea de „cookies”. Ideea este ca Google doreste sa sustina utilizatorii activi care vor sa isi lase trecutul online in urma prin atribuirea unor ID-uri distincte, care la prima vedere nu pot fi asociate identitatii vechi.


